Ani: Hola! Hola! Kembali lagi dalam segment... HaliGem IDEAL COUPLE!!! 😆
Taufan: Weyh, dah lah tu. Orang nak baca cerita lah, bukannya nak tengok rancangan.
Ani: Cis! Kacau daun je! 😤 Yelah-yelah! Ok, hari ni Ani nak share dekat semua tentang HaliGem yang sentiasa ada dalam imaginasi Ani. Mesti korang pernah tertanya, "Yang Ani suka sangat pasal HaliGem ni kenapa eh? Apa yang special sangat pasal HaliGem ni? Ship lain tak boleh ke? "
Taufan: Aku tak rasa diorang terfikir. 😅 Tertunggu dengan update kau adalah.
Ani: Shhh!! Jangan menyampuk! Ok back to our topic, dan Ani dah decide, Ani akan share kenapa Ani sukaaaaaaaaaaaaaaaaaa sangat dengan HaliGem. Uwu 💕 Tapi ini topik di rumah saja. (Atau tempat lain) Kalau korang nak tahu macam mana pula HaliGem di sekolah, baca buku untuk HalilintarxGempa Married Couple pula, ya! 😆 Ok! Enjoy the story!!
Taufan: Jangan lupa vote dulu, ya? 😄
.
.
.The Tales of Married Couple- eh silap! Ah! Apa-apa jelah!!!
BEFORE HAVE A FEELING
Memandangkan kita akan mengenali HaliGem, jadi kita mulakan dari awal, ya? Situasi di mana HaliGem belum menjadi Halilintar dan Gempa a.k.a HaliGem. uwu
Hali: Gempa.
Hali menjenguk ke dalam kawasan dapur untuk menemui Gempa yang sedang memasak di dalam sana. Waktu itu dia masih tiada perasaan akan Gempa. Biasa-biasa sahaja perhatiannya pada Gempa dan begitu juga dengan Gempa.
Gempa: Ya, Halilintar? (toleh)
Hali berjalan mendekati Gempa lalu mengintai sedikit ke dalam periuk yang sedang menggelegak di atas dapur. Aroma masak pedas masakan Gempa begitu menyelerakan sekali sehingga membuatkan perut Hali berkeroncong kelaparan.
Hali: Menu utama ke?
Gempa: Yup. (angguk)
Hali: Ouh... Ah, sebelum aku lupa. Tadi Fang, Gopal, Yaya dan Ying ada ajak untuk round 1 Pulau Rintis. Nak tolong buat kebajikan katanya.
Gempa menutup api dapur sambil mendengar kata-kata Hali. Dia kemudiannya memandang ke arah Hali semula.
Gempa: Nak tolong orang ke?
Hali: (angguk) Eh, ye kot?
Gempa: Hmm... Aku masih tak pasti dengan kekangan masa aku. Tapi boleh kot? Tengok keadaan.
Hali: Sure.
Mereka berdua saling mengangguk faham. Dan setelah itu, Hali pun mula melangkah untuk keluar dari kawasan dapur itu.
Gempa: Ah, Halilintar.
Hali: Yes? (toleh)
Gempa: Kalau aku tak sempat nanti, dan kalau korang semua nak pergi, tolong tengokkan yang lain, ya? 😄
Hali tersenyum nipis lalu menganggukkan kepalanya.
Hali: As your wish.
Gempa mengangguk lalu kembali ke kerjanya yang tertangguh. Sementara itu Hali masih tidak berganjak. Dia memerhatikan sahaja Gempa yang sedang membelakangi dirinya. Timbul rasa kagum di dalam hatinya tatkala melihat kehandalan Gempa dalam segala hal.
Hali: Gempa.
Gempa: Yes? (toleh)
Mereka diam bersama buat seketika. Hali tersenyum lalu menggelengkan kepalanya.
Hali: Takde apa. Cuma... Kalau dah penat tu rehatlah.
Gempa diam sambil memahami kata-kata Hali. Tidak lama kemudian dia tersenyum lalu mengangguk. Tabik T.A.P.O.P.S diberikan kepada Hali beserta senyuman lebarnya.
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanficStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...