Suatu pagi yang cerah, kelihatan Gempa sedang duduk bersahaja di atas kerusi sofa. Di dalam Gempa sedang dilanda kebosanan, dia mendapat getaran telefon di dalam poket seluarnya.
Gempa memeriksanya dan dia dapati dia mendapat noti dari ig. Dia melihat noti tersebut dan kelihatan Taufan mention usernamenya di ruang komen.
Akibat ingin tahu Gempa memeriksanya.
taupan_ikan7oman @gempa_not_momma:D Gemgem! Tengok ni! Aku cabar kau hantar dekat Hali dan tengok dan screenshot respon dia dekat aku! 😆
Gempa sweatdrop melihat post yang dimaksudkan oleh Taufan. Dia menghela nafas sebelum dia screenshot lalu menghantarkannya kepada Hali.
.
.
.
Di bilik Hali yang mana dia sedang membaca HaliGem fanfiction di Wattpad, tiba-tiba dia mendapat pesanan melalui chat.'Gempa? Jarang dia yang mesej aku dulu...eh tak. Tak pernah.'
Tanpa membuang masa, Hali terus membuka mesej yang dihantar oleh Gempa.
...
Hali: A.P.E.K.A.H (shock af)
Terkaku Hali seketika sewaktu melihat gambar yang dihantar oleh Gempa tersebut. Hali diam seketika cuba menenangkan diri...
.
.
.Ding!
'Dah balas!'
Maka Gempa segera membukanya dan terbelalak matanya apabila melihat Hali punya reply. Semua nombor yang ada dalam list terdapat dalam replynya tetapi disusun dengan cara tak betul.
Halilintar ⚡
8, 9, 6, 3, 2, 7, 4, 1, 5 ... dan last sekali bila kau bangun esok pagi kau akan 10 pada aku.
Gempa melihat kembali ayat-ayat yang ditulis mengikut cara penyusunan Hali.
Gempa: .... pfft-! Aku pilih satu tapi dia ambil semua pula. 😂
Gempa ketawa kecil sambil membalas chat Hali dan mereka mula saling berbalas mesej antara satu sama lain dengan gelak tawa.
=========
Ani: Relaks~ benda boleh buat pendek buat apa nak panjang-panjang kan? 😂Hali: (ketuk kepala Ani) Amboi kau! Moment aku dengan Gempa tak sampai 300 words pun!
Ani: Eh, bersyukurlah sikit! Ada juga updatenya dari takde kan? Kan Mama?
Gempa: ...entah.
Ani: Alaaa~ Mama tak supportlah! ;;A;;
K.Zie: (geleng kepala) Jangan lupa vote dan komen! ^^
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanficStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...