👊 Ťe Amoŕ ⚡ 💍💖 FINALE 💍💖 (62)

1.3K 86 35
                                    

SLAPP!!!
BRUK!

Gempa jatuh ke lantai sekali lagi. Wajahnya sudah habis dibelasah oleh seekor 'singa' di hadapannya.

Gempa: AGH-!! Tsk... Ha-Halilintar... isk.. maafkan aku... MAAFKAN AKU!!

Hali: Maafkan kau...? Heh, kau ingat senang ke AKU NAK MAAFKAN KAU HAH??!!

Hali menarik Gempa untuk bangun semula. Lalu tanpa membuang masa, dia terus mengangkat tangannya kembali.

BRAAKK!!

Satu tumbukan keras hinggap di wajah Gempa yang diberikan oleh Hali. Kali ini entah sudah kali ke berapa Gempa dipukul oleh Hali. Gempa jatuh ke lantai buat kesekian kalinya dan dirinya kiri dipenuhi dengan darah miliknya sendiri.

Gempa terbatuk-batuk sehingga terkeluar percikkan darah dari mulutnya. Matanya sudah bengkak dan terdapat goresan cakaran kuku di lehernya.

Gempa menangis tersendu-sendan sambil menahan perit rasa sakit di setiap tubuh badannya. Di perut, leher, kepala, wajah dan banyak lagi. Semuanya terasa sakit.

Hali: Bangun bodoh... bangun!! (pijak kaki Gempa)

Gempa: AARRGHH!! HALILINTAR- SAKIT!!!

Gempa menjerit dalam tangisannya apabila kakinya yang terluka dengan kesan seperti benda tajam dan mengeluarkan darah merah pekat itu dipijak oleh Hali dengan kuat dan tanpa belas kasihan.

Gempa mencuba sedaya upaya untuk menarik kakinya yang dipijak Hali menjauh, namun Hali menekankan lagi pijaknya dan membuat Gempa menjerit kesakitan.

Gempa: NNGAAAAAAHHH!! HALILINTAR!! SAKIT!!!

Hali: Sakit..? Heh, kau rasa sakit?? Oh boleh pula kau ada perasaan, ya? Aku ingatkan perasaan tu dah lama mati dalam hati kau?

Gempa: MAAFKAN AKU!! MAAFKAN AKU HALILINTAR!! AKU SELALU ABAIKAN PERASAAN KAU!! MAAFKAN AKU!!

SLAPP!!

Hali: Tak cukup sial. TAK. CUKUP. LANGSUNG!

SLAAPP!!
SLAP!!

Gempa terbaring di atas lantai dalam keadaan dirinya yang sudah lemah dan tidak bermaya. Air matanya terus menerus mengalir keluar dari matanya dan kepalanya cukup sakit!

Kini hatinya meronta-ronta mahu melarikan diri dari Hali yang sudah hilang kewarasannya. Dan ianya hanya disebabkan kejadian tadi di taman.

FLASHBACK

.

.

.

Tau&Bla: BYE MAMA~!! KAMI FLY KE KL DULU~!!

Solar: Kau.. yakin kau nak duduk sini dan tak nak ikut kami jumpa mak dan ayah sekali?

Gempa menggelengkan kepalanya dan tersenyum senang. Nampaknya bermula dari hari ini cuti sekolah penggal terakhir akan bermula. Ibu bapa pastinya mahu merancang percutian yang terbaik buat anak-anak.

Begitu juga dengan keluarga Boboiboy. Mak dan ayah Boboiboy baru sahaja menelefon kembar tersebut untuk bercuti bersama di Kuala Lumpur. Tok Aba juga turut ikut sama bersama Ochobot.

Tok Aba: Haish... atok risaulah keadaan kamu dan Hali nanti.

Gempa: Atok jangan risau. Semuanya akan baik-baik saja.

Gempa mengusap belakang tapak tangan Tok Aba dengan lembut. Menenangkan orang yang paling dihormati dan disayanginya selama dirinya hidup.

Tok Aba tersenyum dan mencubit pipi gebu Gempa geram. Gempa hanya tertawa menerima layanan manja oleh satu-satunya datuknya dan yang lain. Terubat hati di kala merindui mak ayah yang jauh di bandar.

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now