Taufan: Selamat pagi Mama GemGem! Papa Thundy!
Taufan menyapa ibu bapanya //plakk! sebaik sahaja dia turun dari tingkat 2. Di belakangnya terlihat beg sekolah yang dipikulnya. Orang yang dipanggil oleh Taufan berpaling sebaik sahaja Taufan memasuki dapur, dia melihat Halilintar yang sedang duduk membelakangi dirinya menghadap ke meja manakala Gempa di singki baru selesai mencuci pinggan mangkuk.
Gempa: Selamat pagi Taufan. Awal bangun?
Gempa tersenyum manis ke arah Taufan membuatkan Taufan ketawa terkekeh. Dia berjalan menghampiri Gempa lalu memeluk Gempa erat dan di balas pelukan semula oleh Gempa walaupun awalnya dia terkejut.
Taufan: Nak jumpa Mama je~ X3
Gempa: Yeke? Apsal-
SLAM!!
Serentak dua pengendali elemen angin dan tanah itu terkejut hingga saling berpeluk kuat. Mata mereka hanya tertumpu pada 1 arah sahaja iaitu Halilintar yang sedang duduk di meja memerhatikan mereka berdua dengan pandangan iris rubynya yang bersinar menakutkan.
Hali: Lepaskan...Gempa....
Dengan suara dan aura pembunuh Hali merenung Taufan dalam-dalam bagai mahu menelannya pagi itu juga.
Taufan malah tidak takut dengan Hali apabila dia bersama Gempa. Malah di jelirkan lidahnya mengabaikan amaran Halilintar dan masih memeluk Gempa erat.
Gempa yang memandang kedua abang kembarnya itu hanya ketawa tekekek sambil mengusap kepala Taufan yang dilindungi oleh topinya.
Gempa: Janganlah marah Halilintar. Apa salahnya Taufan bermanja dengan aku? Aku pun dah lama tak bermanja dengan dia. ^^
STAB!! STAB!!
Bagaikan ditusuk pedang yang tajam ke hatinya. Halilintar merasakan dirinya sedang mengganggu merpati sejoli di hadapannya itu.
Blaze: Pfft...!! Wahaahaha! X'D Terbaiklah Taufan! Diam Hali.
Blaze masuk ke dapur bersama yang lain dari belakang manakala Solar yang kedua terakhir sedang menarik Ais masuk ke dapur. Wajah si Polar Bear tu dah bergesel dah di lantai. Hmm...boleh jadi mop lantai dah Si Ais ni. :v
Gempa: Sudah-sudah. Jom makan!
All kec HaliGem: JOM!!!
Semua menikmati sarapan pagi mereka dengan tenang sehingga habis. Gempa mengumpul pinggan mangkuk dan cawan ke singki lalu mencucinya manakala yang lain mula bersiap-siap memakai stokin, memakai kasut dan menyandang beg sekolah masing-masing yang mempunyai warna khas mengikut kegemaran masing-masing.
Taufan: Gempa? Dah siap ke belom~??
Gempa: Iya, iya. Dah siap ni.
Gempa berjalan menghampiri yang lain dan mengambil beg sekolahnya yang diberikan oleh Hali. Setelah mengunci pintu, mereka pun bertolak ke sekolah.
Di pertengahan jalan, Blaze dan Taufan mempunyai niat jahat lalu memulakan rancangan mereka.
Blaze: Eh, aku rasa kita dah lambat ni!
Taufan: Ha'a lah! Jom semua kita lari ke sekolah cepat!!
Gempa terkejut apabila Blaze mengatakan mereka sudah lewat sedangkan sewaktu dia keluar tadi sempat dia melirik ke jamnya dan jarum jam masih menunjukkan jam 6.15 pagi. Cepatnya?
Gempa: Eh, kejap! Tadi aku check-
Blaze: SIAPA LAMBAT DIA LEMBAP!!! (lari)
Taufan: YEAAHHH!! XD (lari)
Thorn: Eh! Ehh! T-tunggulah THORN!! QAQ (ikut lari)
Solar: Aku pun nak sampai awallah. Boleh selfie dan layan insta kejap! Bye~ (lari)
Gempa: EH KORANG! TUNGGULAH!! OAO'
Hali: Biarlah diorang tu... =-=
Gempa: Hmm..tak bolehlah. Nanti kalau jadi apa-apa diluar pengawasan kita, macam mana? Dah, Halilintar. Kau dukung Ais tu. Dah macam zombie dah aku tengok cara dia berjalan tu. Dah jom cepat! (lari)
Hali sempat memandang ke arah Ais yang sedang berjalan terhuyung-hayang sambil membuat bunyi dengkuran yang aneh. Ni bukan sekadar zombie. Ni zombie mabuk ni..Hali menggeleng kepala lalu didukung Ais ke sisinya macam dukung sekampit beras lalu menggunakan gerakan kilatnya ke sekolah bersama yang lain yang sudah maju ke hadapan.
Setibanya mereka ke sekolah, masing-masing ke kelas dan buat hal masing-masing. Itulah hari terakhir mereka sebelum mereka memulakan cuti penggal awal tahun.
==========
Ani: Yay! Habis pun! Penat kerah idea nak habiskan yang ni. X'D Lepasni bolehlah update yang lain.
K.Zie: Eh, kita takde pun kat dalam chapter ni.
Ani: Alah takpe...nanti2 lah kita muncul. Watak kita ni watak sokongan je. X'D
K.Zie: Hmm..ye tak ye juga kan? Ok! Jumpa di chapter depan!
Ani: Jangan lupa tekan butang subscribe- eh bukan! Butang vote dan komen apa2 idea yang korang sudi sumbangkan! Bye! X3
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...