Gempa: Huh!! (tersedar dari tidur)
Chirp..! Chirp! Chirp!
Kok! Kokokok KOOOKKK!!! MAKNAE KKOOK!!!
Gempa: Heish, bising pula burung dan ayam ni pagi-pagi macam ni. Siap sebut nama maknae BTS pula tu. Hmmh...author buku ni bukannya k-popers pun... 😑 Tiberr...
Gempa mengusap-usap kepalanya yang kusut sebaik sahaja dia bangun dari tidurnya. Dia menguap sambil menutup mulutnya dengan tangan kanan. Haih, mengantuk lagi ni...
Baru sahaja Gempa mahu turun dari katil biliknya, dia dikejutkan dengan kejutan budaya oleh Halilintar.
Gempa: Eh, kenapa Hali- hmm...mesti dia tertidur ni...nanti jatuh sakit tambah pula 1 kerja aku...
Gempa nendekatkan dirinya kepada Hali yang dalam keadaan dirinya berposisi duduk berlunjur di atas katil dilindungi selimutnya.
Perlahan-lahan dia menggoncangkan bahu Hali yang masih lena dibuai mimpi.
Gempa: Halilintar...? Hey, bangun. Dah pagi ni...
Hali: Nnggh...nanti dulu...5 minit lagi...
Gempa menghela nafas pasrah. Haih..bila Hali bolej ubah tabiat bangun sejurus orang kejutkan ni? Tak boleh jadi! Mungkin inilah satu-satunya masa untuk Gempa 'eksperimen' cara nak kejutkan Hali dengan cara lebih efektif!
Dalam sedang berfikir, akhirnya Gemp mendapat idea!
Gempa: Aha! Hehe~ Sorry Halilintar~
Perlahan-lahan Gempa mendekatkan wajahnya pada wajah Hali. Sebelum dia memulakan niatnya, dia cuba mencuit-cuit pipi Hali.
Hali: Ckh! Ngan acau ahhh...! (Jangan kacau lah...)
Ditepis tangan Gempa kuat namun Gempa sempat mengelak walaupun terkena sikit. Gempa ketawa terkekek lalu cuba mencubit hidung Hali pula.
Hali: Ngghhh-!
Hali mendengus geram. Matanya masih terpejam rapat. Tidak mahu membukakannya. Lebih sayangkan tidur gamaknya... 😑
Gempa: Haih, kang nanti sumbat biskut Yaya tak pasal-pasal badan aku jadi mangsa. Hmm...cuba yang last lah.
Kini Gempa nendekatkan mulutnya pada telinga Hali. Perlahan-lahan Gempa menghembuskan angin sepoi bahasa terus masuk ke telinga Hali. Hal ini membuatkan si pengendali element petir tersontak geli.
Hali: Ah! Huh?! Huh???
Dengan wajah masih mamai dan separa mengantuk akhirnya Hali terbangun. Dia memandang sekelilingnya lalu iris ruby nya tertacap pada wajah seseorang di hadapannya yang sedang tertawa kecil melihat gelagatnya itu.
Gempa: Pfft...! Apalah kau ni Halilintar! Macam budak-budak.
Gempa mengulas-ulas lembut kepala Halilintar.
Hali: Ckh, janganlah kuat sangat...kusut rambut aku nanti.
Gempa: Oh? Yeke? Sorry...
Baru Gempa mahu mengalihkan tangannya tiba-tiba tangan tersebut ditarik Hali lalu diletakkan kembali di atas kepalanya.
Hali: Siapa suruh kau berhenti, hah?
Gempa: Eh? T-tadi...
Hali; Aku cakap jangan kuat sangat je. Usap lah lagi.... /////
Kedua-dua wajah married couple itu bertukar merah serta merta. Ok author pun bertukar merah dah ni. Bukan malu, panas weyh takda elektrik!! QAQ HALP MEEEE~!! //Ok done ngarut, sambung bca.
Gempa menatap Halilintar yang masih tertunduk malu sambil menggaru dagunya dengan jari telunjuknya. Entah tengah garu sebab gatal atau cover malu author tak tahu. Sila tanya dia sendiri.
Gempa: Err...Halilintar.
Hali menjeling memandang Gempa. Perasaan malu masih ada.
Gempa: Terima kasih.
Hali: ....untuk?
Gempa: Kan Halilintar yang jaga aku kelmarin. Jadi umm...terima kasih.
Hali memandang Gempa sekilas lalu mengaihkan padangannya sebaik sahaja melihat Gempa tersenyum. Hali sempat tersenyum sedikit sebelum dia berdehem.
Hali: Ekhem! J-jangan salah faham...aku cuma nak kau cepat sembuh supaya kau boleh buat aktiviti seperti biasa. L-lagipun aku malas nak jaga budak-budak trio tu. Menyusahkan.
Gempa tertawa kecil melihat wajah Hali yang semakin lama semakin merah. Comel juga tsundere person ni.
Gempa: Baiklah Halilintar.
...
3..
2..
1
Chu~
Tanpa amaran dari author- //eh silap!
Tanpa disedari Hali, dia tiba-tiba merasakan bahawa pipi kanannya dicium oleh seseorang dengan lembut. Sebaik sahaja ciuman itu terputus, dia mengalihkan pandangannya ke arah kanan dan melihat Gempa yang sedang tersenyum manis ke arahnya.
Hali: I-ini.... ////// (max blush)
Gempa: As a thanks. Thanks...mio marito~
Hali bangun dari duduknya secara tiba-tiba membuatkan Gempa terkejut akan tindakannya itu. Gempa memandang Hali dengan penuh hairan namun ia tidak berkekalan lama.
Gempa: Kenapa Hal-!! Ah!
Dengan tiba-tiba Halilintar menindih ke atas badan mungil Gempa dan sudah pasti mendapat kejutan dari pengendali elemen tanah tersebut.
Gempa: H-Halilintar-?!
Hali: Pandai kau sekarang ya~? (smirk)
Gempa: P-pandai...apa....? //////
Hali: Sebelum ni kau panggil aku 'otto'. Sekarang tukar kepada mio marito pula ya~? Ingat aku tak tahu maksudnya?
Halilintar memandang Gempa sinis. Keringat dingin mengalir di leher putih Gempa. Alamak...
Ah, maksud 'mio marito' tu sama maksud 'suamiku' dalam bahasa Itali~ =w=
Jadi kira sweetlah kan?
Halilintar panggil Gempa Lyubov - maksud dalam bahasa Rusia ialah Sayang
Gempa pula memanggil Halilintar sebagai Mio Marito/Otto tetapi lebih kepada Mio Marito - bermaksud dalam bahasa Itali ialah Suamiku
Ya, author tahu sweet tapi ada sebab sebenarnya kenapa mereka tidak panggil saja terus dalam bahasa Malay. Tu di chapter lain pula ya? Kita habiskan chapter ni dulu. X'D
Gempa: Ahh...uhh...Halilintar? ////// (max blush)
Hali: Hey, Gempa...
Gempa: ....ya? /////
Hali: Kau berterima kasih kepada aku kan?
Gempa: Err...y-ya...?
Hali: Mahu tak....balas dengan~
Hali tidak menyambung kata-katanya. Dia terus memandang Gempa dengan pandangan hanya dia sahaja tahu. OOC banget lu pikachu :v, abaikan. Gempa yang memandang lirikan mata Hali semakin bertambah merah padam wajahnya.
Hali: Hnng~ shall we Lyubov~?
Gempa: J-jangan mio marito~!! >/////<
===========
Ani: Ayyee~ kita biarkan sahaja cerita itu tergendala macam tu saja ya? X'D Ani tak pandai buat part 'terlajak sweet' ni. //le slapp! Dan gomen Ani lambat update! Minggu exam menghampiri~ ;;w;;
K.Zie: Akak gatal nak buat~ tapi fikir-fikir takut ada readers yang tak suka part ni jadi tak mengapalah~ X3
Ani&K.Zie: Nantikan chapter seterusnya!
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...