Ani: Eehhh?!! 😨
K.Zie: Biar betul?! 😅
Gempa: Macam...tak percaya.... 😦
Hali: Seriouslah...? 😍
Harru: Oi! Korang ber-4 ni dah kenapa?!
Lamunan dan ke-kagum-an Ani, Zie, Gempa dan Halilintar terhenti apabila Harru mencela mereka.
Ani: Eh?! Err...t-tak...macam tak percaya saja.
Harru: Haih...ya...tapi apa yang kau tak percayanya?
K.Zie: Tak...macam tak percaya kita dah sampai chapter 40 dah. Kiranya dah banyak chapter kita buat tentang HaliGem kan Ani kan?
Ani: Hm! Hmm...Ani tak nak memanjangkan chapter ni...jadi sempena chapter yang dah panjang ni...Ani ada gift untuk HaliGem dan as a present untuk chapter lepas! 😄
Hali: Hadiah?
Gempa: Ok...apa hadiahnya?
Ani: Heheheeh~ persilakan ThundQuake childs'~
Ani bersama Harru dan Zie membukakan ruang buat kembar element yang lain berjalan masuk bersama hadiah dan sebuah kek yang...uhh...kenapa dia letak anak patung chibi HaliGem di atas kek tu...macam tengah wedding?
Hali: Dah kenapa dengan anak patung chibi yang----......(bisik) comel tu? /////
Ani: Dude, aku dengar apa kau cakap... 😑
Hali: Shhh!! //////
Thorn: Mama~ Papa~ ini kek buatan kami yang diajar Taufan~ 😄
Gempa berjalan menghampiri kek dan hidah yang dipegang oleh mereka tersebut. Sambil itu dia juga sempat mengusap kepala Thorn yang comel itu.
Gempa: T-terima kasih korang... Tapi...kenapa...?
Taufan: Hm..entah? Sebagai sambut wedding korang?
Gempa: Eh?! ////// mengarutlah! Kitorang tak kahwin pun! (max blush)
Hali: Ha'a! Kitorang baru 18. Nanti 4 tahun kemudia baru berpakat nak- oooff!
Tanpa Hali sedari perutnya disiku kuat oleh Gempa yang sudah berwajah merah padam.
Gempa: Ada-ada je...////// umm...tapi terima kasih tau korang. Aku...entah...mmmm.....
Gempa seperti ingin mengatakan sesuatu namun dia berdebar-debar untuk mengucapkannya. Manakala yang lain sudah menanti akan kata-kata Gempa.
Merasa dirinya tidak patut biarkan ia rahsia, Gempa tersenyum manis kepada mereka.
Gempa: Heheh! Aku sayang korang semua! 😄 💕✨
...
...
...
Elementals kec. Gem: (nosebleeding) TISSSUUUUU~!!!!
Ani: The power angel momma.... =ii=b
K.Zie: (angguk)
Harru: Hm...(tak terkesan)
Gempa: ....eh? Korang? Kenapa ni?
Solar: T-takde apa-apa...(bisik) Tak guna dia lagi shiny dari aku... 😭
..
.
Selepas 5 minit sesi mengelap hidung masing-masing, kini semua sudah ready untuk sambung cerita. XDAni: Ok anak-anak didik ku yang kurang pandai sekalian! Cepat dapatkan set korang!!
Lalu dengan berpusu-pusu lah para element mengambil tempat masing-masing untuk mulakan cerita.
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...