Gempa: Halilintar?
Gempa bangkit dari tidurnya apabila dia menyedari bahawa Hali tiada bersamanya di atas katil.
"Pelik... Seingat aku semalam aku tidur dengan dia. "
Gempa cuba menyedapkan hatinya sendiri dengan bersangka bahawa Hali mungkin sudah bangun dari tidurnya. Dia pun menyelak kain selimut lalu bangkit dari posisi baringnya.
Gempa turun dari katil lalu dia pun terus mengemas katil. Dimulakan dengan menyusun bantal-bantak yang ada di atas katil Hali dan seterusnya melipat kain selimut milik Hali yang berwarna hitam bergaris kemerahan.
Hali: Gem..?
Gempa: (toleh) Y-ya?
Gempa ternampak Hali sedang berada di ambang muka pintu biliknya lalu melangkah masuk ke dalam. Gempa perasan akan wajah Hali yang kelihatan semakin suram dan matanya bengkak seolah-olah baru sahaja lepas menangis.
"Mungkin yang peristiwa malam tadi kot. "
Gempa cuba menyedapkan hatinya. Dia menoleh ke arah jam penggera yang berada di sebelah katil Hali dan melihat angkanya. Pukul 6.30 pagi. Masih awal. Lalu Gempa menoleh ke arah Hali semula.
Gempa: Halilintar? Sini.
Gempa memberikan isyarat agar Hali mendekatinya dengan cara melambaikan tangannya. Hali hanya mengikuti arahan Gempa lalu mendekatinya.
Sebaik sahaja Hali tiba, Gempa mendudukkan Hali di atas katil dan menghadap ke arahnya. Gempa yang sedang berdiri bercekak pinggang sambil menatap ke arah Hali.
Gempa: Keadaan kau nampaknya makin teruklah. Kau masih tak yakin dengan aku ke?
Hali: (toleh ke tepi) T-tak... Aku.. Yakin. Cuma... Aku kerap mimpikan kau bakal tinggalkan aku. Jadi aku risau dan sedih.
Gempa: Haih... Kau buat aku risau sia-sia sajalah. Kan aku dah janji bahawa aku takkan tinggalkan kau? Tengok, sudah banyak chapter kau berperangai macam ni! Kesian readers asyik risaukan kau tau?Hali: Aku tahu. Tapi aku cuma perlukan masa untuk... Menenangkan diri je...
Gempa tersenyum kecil melihat wajah cemberut Hali yang seolah-olah cuba memaksa dirinya untuk kekal positif di depannya. Namun ia tidak berkekalan kerana kerisauan Gempa ke atas Hali semakin memuncak. Dia tidak mahu Hali jadi seperti ini.
"Hmm.. Macam mana aku nak buat dia betul-betul baik, hm? "
Gempa mengetuk-ngetuk dagu kecilnya sambil memandang ke arah Hali yang kini sedang menundukkan wajahnya dari menatap dirinya. Dia sudah cuba banyak cara untuk cuba memujuk Hali dan nampaknya Hali masih tewas dengan sifat overthinkingnya.
Dan seketika kemudian Gempa teringatkan sesuatu.
Gempa: (gumam) Aku tak buat benda tu lagi, kan? Kalau.. Cuba apa jadi, ya?
Wajah Gempa sedikit kemerahan memikirkan cara yang baginya agak terdesak itu. Namun dia cepat-cepat mengabaikannya. Di dalam fikirannya sekarang hanyalah memujuk Hali! Jadi dia tidak boleh pentingkan diri sendiri!
Hali yang masih menundukkan kepalanya seketika terkejut apabila Gempa tiba-tiba semakin menghampirinya. Dia mendongak cuba memandang Gempa.
Hali: Gem?
Gempa: (blush) Eerrr... Halilintar. B-boleh tak kalau... Aku nak duduk atas paha kau? ///////💦
Hali berkelip-kelip seketika memandang ke arah Gempa. Namun dia tidak mempersoalkannya dan dia membenarkan sahaja.
Gempa tidak membuang masa lalu dia pun terus duduk di atas paha Hali dengan cara menghadapkan badannya ke arah Hali dan kedua belah kakinya melingkar di pinggang Hali. Kedua belah tangan Gempa merangkul leher Hali dan dia pun terus mendekatkan wajahnya ke arah Hali sehingga Hali dapat merasakan deruan nafas Gempa.
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...