HERE COMES HARI RAYA! (47)

979 81 12
                                    

Taufan&Ani: BERLALU LAH SUDAH RAMADHAN, SEBULAN BERPUASA~ TIBA SYAWAL KITA RAYAKAN, DENGAN RASA GEMBIRA~ ANAK MUDA-

Hali: DIAMLAH WOI!! MEMEKAK JE!!

Solar&Blaze: Allah~ huakhbar Allah~ huakhbar Allah~ huakhbar. Laaila hailallah~

Ais: Ya Allah...tak tahulah nak insaf ke nak bagi kaki ni dekat diorang ni. Bising je. Kacau nak tidur.

Thorn: (pergi dekat Ais) Abang Ais janganlah tidur. Nanti tak dapat duit raya tau!

Ais: Hmm...mana pernah orang tak bagi duit raya dekat aku.

Solar: Apesal pula?

Ais: Yelah. Aku kan comel?

Ani&Harru: (nak muntah) Eeeii...gelilah.

Zie: Haa...jom makan biskut raya? Korang mesti dah lapar lepas solat kan?

Kemudian berpusu-pusu trio trouble maker berlari mendapatkan Zie yang sedang membawa dulang makanan dan diletakkan di atas meja yang dipenuhi dengan bekas-bekas dan balang biskut.

Thorn: Cedapnyaaa~!! Ciapa uat ickut ?? 😆💕

Blaze: Mmph- mfh mumuh edaph!! (Mhm! Memang betul sedap!!)

Taufan: Heheheh, tengok lah siapa yang ajar?

Solar: Eh, kau tak buat ke?

Taufan: Aku tolong ajarkan saja. Malas. :3

Ais: Habistu kalau bukan kau siapa?

Gempa: Jom minum air~ 😄

Gempa datang menghampiri yang lain sambil membawa dulang yang berisi jug air dan gelas bersama. Lalu Gempa meletakkannya di samping balang yang dipenuhi biskut raya.

Thorn: Gemgem ke yang masak?

Gempa: Hm?

Ani: Mama ya yang masa biskut ni?

Gempa: Eh? Kenapa? Tak sedap ke?

Ani&Trio: SEDAAAAPP!! 😆😆😆

Gempa: Oh, ingatkan tak sedap tadi.

Yaya: Assalamualaikum~

Gempa bangun dari duduknya lalu dia berjalan mendekati pintu dan membukanya. Terlihat Yaya, Ying, Gopal dan Fang datang bersama dengan lengkap berbaju raya.

Gempa: Waalaikumussalam. Masuklah. 😄

Lalu mereka ber-4 pun masuk ke dalam rumah elemental dan mereka bersama-sama menjamu selera bersama. Oh, tidak lupa juga Tok Aba dan Ochobot.
.
.
.
Petang Itu

Blaze: Ais! Marilah woi!

Ais: Tak nak....

Gopal: Ada makanan sedap Amma aku masak dekat rumah!

Ais: (gasp) JOIN!!! (kejar)

Thorn: (tarik Solar) Jom Solar!! Nanti kita tertinggal!

Solar: Hah...? Buat apa pula aku kena ikut?

Thorn: Solar...tak nak ikut ke...? QAQ

Solar: Uuuh...haih yelah! Yelah! Aku ikutlah!

Dan dengan paksa rela Solar ikut Thorn keluar dari rumah dan diakhiri dengan Blaze dari belakang bersama Ais yang diangkatnya.

Blaze: Mama! Kami nak beraya ke rumah Gopal pula!

Gempa: Ok! EH! TOLONGLAH STOP PANGGIL AKU MAMA WOIH!!!

Tanpa menghiraukan jeritan Gempa, Trio Trouble Makers sudah pun berlari jauh dari rumah diikuti Gopal, Yaya, Ying dan Fang bersama.

Gempa hanya memandang mereka semua pergi. Dia segera ke ruang tamu untuk mengemas pinggang dan gelas.

Ani: Mama, Ani nak kena balik dah ni dengan Harru dan Kak Zie.

Gempa: Oh, ok. Korang tak join diorang?

Ani: Takpelah. Ani kena balik Perak pula. Ok Mama~ pergi dulu~ x3

Dan Ani pun beredar bersama Harru dan Zie di belakang selepas mendapat keizinan dari Gempa.

Tok Aba: Ha, Gempa. Atok nak ke rumah kawan pula ni dengan Ochobot. Kau dengan Hali jaga rumah, ya?

Gempa: Baik, tok. Eh? Halilintar ada ke?

Ochobot: Ada. Kat bilik dia. Dia suruh kau naik ke bilik lepasni.

Gempa: Oo...ok. Terima kasih tolong beritahu.

Lalu Tok Aba dan Ochobot pun keluar dari rumah dan kini hanya tinggal Gempa yang sedang mengangkat dulang berisi pinggang yang kotor.
.
.
.
Selepas mencuci pinggang, Gempa naik ke tingkat atas dan terus berjalan ke bilik Hali.

Sebaik sahaja tiba, dia mengetuk pintu.

Gempa: Halilintar? Kau ada kat dalam?

Hali: (dalam bilik) Masuklah.

Tanpa berfikir panjang, Gempa pun masuk ke dalam bilik Hali. Dia melihat Hali yang segak berpakain warna merah.

Gempa: Lawa baju.

Hali: Kau juga yang pilih.

Gempa: Saja nak kasi sepadan kita ber-7.

Hali: Hm.

Gempa: Ha, kenapa kau panggil aku ni? Jangan nak buat macam-macam pula hari raya ni.

Hali: Mana ada... (grin) Jom selfie?

Gempa: Eh? Sejak bila kau jadi Solar ni?

Hali: Hish! Tak hadap lah aku nak jadi mamat tu! Cepatlah.

Gempa rolling eyes geram. Namun dia berjalan juga kepada Hali. Gempa berdiri di sebelah Hali lalu Hali menariknya rapat.

Gempa: Tak payahlah dekat sangat... ///////

Hali: Barulah nampak mesra kan? Ok, 1..2..3!

Klik!

Hali: Ok done!

Gempa: Hmm...(rolling eyes) Kalau takde apa. Aku nak turun-

Chu~

Gempa: (shock) E-Eehhh?!! 0//////0

Hali: Heh, (smirk) Dah 1 bulan aku tahan. Tunggu lah kau nanti.

Gempa laju melarikan diri dari bilik Hali kerana terlalu terkejut. Bagai nak tercabut jantung dia akibat dari ciuman mengejut tadi.

Gempa: AAAAAAAAAA DIA MEMANG GILAAAAAA!!! 😭😭




===========

A

ni: Wohooo~!! Selamat Hari Raya Readers~!! Maaf zahir dan batin! Kosong-kosong ya kalau ada salah silap! 😆

K.Zie: Maaf kami lambat update! Kesibukkan di hari raya pertama.memang macam ni bagi keluarga kami.

Ani: Apa-apa pun~

Zie&Ani: SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!!

HaliGem: MAAF ZAHIR DAN BATIN!!

Trio: KOSONG-KOSONG SEMUANYA~!!!

Ais&Solar: Bye~!!

//hiatus in 3 days

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now