Ani: Waahh~ dah masuk chapter 61! 😮
Gempa: Tahniaahh! 😄
Taufan: Ha, sempena meraikan chapter yang panjang ni, jom rayakan party hari jadi!! 😆 (tarik Ani masuk cerita)
Ani: Eh! Eh! Oi!! Aku kena menaip lah!! 😨
Ani: (keluar cerita) Ha! Kan aku dah kata aku kena menaip! Tengok! Kau dah bazirkan banyak space! 😤
Taufan: Eheheh! Sorry! 😅 Ok aku masuk balik, ya?
Ani: Hmm.. Yelah.
BACK TO STORY
Di bilik Trio, kelihatan mereka bertiga sedang bersiap memakai pakaian yang sama temanya dan juga stail coraknya. Hanya saja tema warna masing-masing berbeza.
Thorn: Yay~!! Sekarang kita dah masuk umur 17 tahun! 😆💕
Blaze: Huish! Tak sabarnya tahun depan kita semua akan masuk teras pekerjaan masing-masing!
Taufan: Heheheh! Korang berdua ni macam tak sabar betul!
Blaze: Mestilah! Aku dah rancang dah nanti bila aku besar aku nak jadi apa!
Thorn: Wah! Betul ke?! Kau nak jadi apa nanti besar??
Blaze: Mestilah jadi penternak ayam!
... Krik.. Krik...
Kedua Duo T itu merenung Blaze dengan pandangan tak percaya. Sampai terlopong jadinya muka Taufan memandang Blaze.
Taufan: Biar betul kau ni?! 😧
Blaze: Hahahahah! Aku gurau jelah! Nanti besar, aku nak jadi coach bola sepak!
Thorn: Waaahh~! Mesti terbaik kan!
Blaze: Mestilah! Tapi mula-mula dulu, aku nak jadi pemain bola sepak yang terkenal!
Taufan: Haa! Kalau macam tu mesti kau kena berlatih banyak-banyak nanti!
Blaze: Semestinya! Oh ya, korang pula nak jadi apa?
Taufan: Aku nak jadi pilot!
Thorn: Thorn nak jadi florist! 😄
Mendengar bunyi teriakan teruja dari dalam bilik geng trio, Gempa membatalkan niatnya untuk turun ke bawah. Lagipun kesemua persiapa sudah selesai. Tunggu hidangkan makanan sahaja.
Gempa berjalan menghampiri bilik geng trio lalu mengetuk pintu. Sebaik sahaja tombol pintu dipulas, Gempa menjengukkan kepalanya melihat ke dalam bilik itu. Senyuman manis terukir di wajahnya.
Gempa: Ha, macam meriah je bunyi? Sambut 1 geng je ke?
Geng trio tadi memandang ke arah Gempa. Ketiganya tertawa kecil sambil serentak menggaru-garu pipi masing-masing.
Taufan: Ehehehe! Mana ada, Gem. Tadi kami tengah bercerita tentang cita-cita kami!
Gempa berjalan masuk ke dalam bilik trio itu lalu berjalan menghampiri mereka. Dia semakin mengukirkan senyumannya kepada mereka.
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...