Wolve... (7)

2.3K 124 21
                                    

Taufan: (scroll2 ig) (jumpa 1 fakta) Eh? Mama! Papa! Sini jap!

Lebih kurang 15 saat Gempa bersama Halilintar berjalan menghampiri Taufan yang sedang duduk di atas sofa di ruang tamu. Yang menemani Taufan waktu itu ialah Solar (tengah baca buku), Thorn, Blaze dan Ani (sedang main daun terup) dan Ais (tidur bawah meja) /LOL/.

Gempa: Kenapa ni?

Taufan: Katakanlah Papa serigala jantan dan Mama serigala betina, okay?

Gempa: Okay...

Hali: Maksudnya?

Taufan: Heheh, baca ni. (tunjuk fon)

 (tunjuk fon)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

HaliGem: ....

Gempa: Apa kau nak maksudkan hah? =-=*

Taufan: Alaahh...Papa~ Papa faham kan? If you know what I mean~ (smirk)

Blaze,Thorn&Ani: Lol. =^='

Hali: Ini...

Hali menundukkan wajahnya sambil menatap skrin telefon milik Taufan. Yang lain melihat hanya tertanya.

Ani: Kenapa Papa?

Hali: Ini.....

Gempa: Cakap je.

Hali: OF COURSE!!!! AKU SEBAGAI SERIGALA JANTAN AKAN LINDUNGI GEMPA (serigala betina) DAN HANYA MAUT YANG AKAN MEMISAHKAN KAMI!! Beginilah besarnya cintaku padamu Gempa!!

Dengan tiba-tiba Halilintar merangkul kedua tangan milik Gempa. Seolah adengan drama meluahkan perasaan. Sudah tentu telefon Taufan yang tercampak tadi Taufan segera ambil untuk rekod. Tambahan - Ani pergi buat insta live.

Gempa: Halilintar...

Hali: Gempa... (mata bersinar)

HIAK! DUSH!!

Ya...seperti yang korang bayangkan. Gempa kasi penumbuk pada kepala Halilintar dan hanya membiarkan Halilintar tersungkur dalam airmata putus cinta.

Gempa: Tak habis-habis lagi!

Taufan: Lol... x"D

Taufan dan yang lain hanya mentertawakan Halilintar yang masih sedang rolling around putus cintanya terhadap Gempa.









END~

==============================

K.Zie: Cayalah Ani! (high 5 dengan Ani) Mana dapat idea ni?

Ani: Kitakan buat story based on OOC dan ada yang AU. Jadi Ani nak fokuskan pada yang lawak sebab bagi Ani couple macam HaliGem ni tak akan tunjuk serius diorang depan anak-anak diorang. Lol.

K.Zie: Hahahah! Awesome! Jangan lupa vote dan komen! 😄

K.Zie&Ani: Bye! >w</

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now