Kiss Me? (6)

2.7K 131 27
                                    

Jam 2 pagi.

Gempa terbangun dari tidurnya tepat pada tengah malam itu. Badan dia tidak penat seperti biasa. Dia cuba untuk baring dan sambung tidur semula namun dia tidak dapat melenakan dirinya di atas katil empuk itu.

Gempa: Insomnia ke?

Gempa membuat keputusan untuk bangun dari katilnya dan keluar dari biliknya. Dia berjalan turun ke tangga dan menuju ke arah dapur. Dia perasan lampu dapur terbuka. Tanda tanya mula keluar dari benak fikirannya. Kenapa lampu terbuka walhal sebelum ini dia sudah tutup? 

Gempa: "Jangan-jangan pencuri?"

Gempa memberanikan dirinya mara ke dapur sambil mengambil kualinya (senjata khas semua elemen) yang siap disangkut khas di dinding.

Perlahan-lahan Gempa berjalan ke muka dapur. Seteguk menelan ludah dan cuba intai. Dari depan dia sudah cam. Oh, Halilintar. Gempa menghela nafas lega. Dia menyimpan kembali kuali miliknya di dinding dan berjalan kembali ke dapur lalu menyapa husbandnya (kena tampar).

Gempa: Halilintar? Tak tidur lagi?

Hali yang sedang duduk termenung menghadap ke muka dapur pada masa yang sama menghadap Gempa tersedar dari lamunannya. Dia menatap wajah Gempa. Bidadari?? //plakk! :v

Hali: Hn? Ahh...aku tak boleh tidur. Dah cuba baring balik, tapi tak mengantuk. Tu yang datang sini ni. Kot-kot tiba-tiba penat dan mengantuk?

Gempa duduk berhadapan dengan Hali sambil mengeluh dan sedikit ketawa kecil.

Genpa: Mengarutlah. Aku pun sama ni. Takut insomnia je. Dah, baik kita cepat selesaikan masalah ni dan tidur cepat. Esok boleh bangun awal.

Tanpa membuang masa, Gempa terus bangun dari duduknya dan berjalan menuju ke peti sejuk. Dia mengeluarkan sekotak besar susu segar dan menuangkannya ke dalam 2 buah gelas. Selepas meletakkan di atas meja 2 gelas itu, Gempa terus memanaskan api dan merebus mi segera. Dalam beberapa minit mi segera itu kembang dan siap dimasak oleh Gempa dengan skill hebatnya. Hali kagum melihat kehandalan Gempa yang dapat menyiapkan masakan itu dalam masa yang...sangat singkat. 

Padahal Hali ambil masa 30 minit nak masak telur goreng saja.... //parah kau Hali :v

Gempa menghidangkan 2 mangkuk mi segera di atas meja dan memberikan sudu dan garfu kepada Hali yang disambut oleh Hali tanpa banyak soal.

Gempa kembali duduk bertentangan dengan Hali dan mempelawa Hali makan.

Gempa: Ha, makanlah. Aku harap lepas kita makan ni kita boleh mengantuk.

Hali: Thanks...sanggup ya kau masak untuk aku?

Baru sahaja Gempa ingin menyuap sesudu mi segera ke dalam mulutnya dia sudah berhenti sebaik mendengar kata-kata Hali. Gempa merenung Hali yang dibalas tidak peduli oleh Hali.

Gempa: Haihh..aku risau saja. Takut esok bangun lewat. Yang kau ni dah kenapa over thinking macam tu?

Hali: Heheh...manalah tahu? Gempa buat semua ni untuk aku?

Gempa hanya rolling eyes kepada Hali. Mereka sambung makan tanpa bunyi sehingga menghabiskan mi segera dan susu segar itu. 

15.minit kemudian.

Gempa: Haahh..kenyangnya. Rasa ngantuk pun dah datang ni.

Gempa bangun dari duduknya lalu membawa pinggan gelas dia ke singki. Sempat Hali ambil kesempatan nak usik Gempa. Hali menghulurkan mangkuk dan gelasnya minta Gempa cuci.

Hali: Tolong bawa yang ni sekali.

Gempa: Eh, buatlah sendiri.

Hali: Alaahh....please? 

Gempa tidak membantah dan hanya mengambil mangkuk Hali bersama gelas dibawa ke singki. 

Hali: Tolong cuci sekali ya?

Sempat lagi. Gempa hanya rolling eyes menyampah dengan Hali. Dia membasuh pinggan mangkuk tanpa banyak bunyi. Hali ketawa dan senyum smirk dalam diam.

Sebaik Gempa siap membasuh, Gempa memberitahu Hali yang dia ingin masuk tidur. Namun Hali sempat nak kenakan Gempa lagi.

Hali: Err...Gempa?

Gempa: Ya? (toleh)

Hali: Aku suka kau...(senyum)

Gempa hanya rolling eyes. Setiap hari dengar rasa nak naik muak pun ada ni. Gempa pusingkan kepalanya dan sambung berjalan. Namun Hali memanggilnya sekali lagi.

Hali: Gempa?

Gempa mengeluh sakit hati. Dia menoleh menyampah.

Gempa: Nak apa?

Hali: Nak jus boleh? 

Gempa: Ambillah sendiri!

Hali: Alaahh...tolonglah. Nanti aku belanja okay?

Gempa mendengus kesal. Dia terus berjalan ke tempat simpan pinggan mangkuk dan ambil secangkir cawan dan membawanya ke peti sejuk. Dia membuka peti sejuk dan membawa keluar jus oren. Dia pun menuangnya dan memberikan jus itu kepada Hali.

Hali mengambilnya sambil mengucapkan terima kasih. Gempa hanya menggangguk. Sebaik Gempa pusing ingin simpan botol jus kembali tetapi Hali menarik sambil memanggilnya.

Hali: Gempa. (tarik Gempa)

Gempa: Woah! Ish, apa yang-?!

Cupp!

Tanpa Gempa sedari, bibirnya bercantum dengan bibir Hali dan sontak Gempa terkejut dengan kejutan itu.

Gulp!

Tiba-tiba Gempa menelan sesuatu. Manis. Seperti jus. Kejap, jus?

Hali melepaskan ciumannya dan Gempa. 

Gempa: Ap-apa kau buat ni??? ///////

Hali: As a thanks? 

Gempa hanya menarik menghembus nafas menenangkan dirinya yang berdebar-debar itu. Dia kembali menyimpan botol jus yang untungnya tidak terlepas. Namun sekali lagi baru Gempa ingin meninggalkan dapur Hali memanggilnya. Tapi dengan perkataan lain.

Hali: Lýubov?

Gempa serta merta berpaling. Hali menarik sekali lagi tangan Gempa dan kini wajah mereka amatlah dekat. Hali smirk. 

Hali: Kiss me?

Gempa: Wha? ////

Hali: Kiss me? (smirk)

Gempa: Eh?! Uuhh...uumm...

Gempa malu untuk melakukannya tapi...

Chup~♡

Satu ciuman hinggap di pipi Hali. Dan satu lagi.

Chup~♡

Ia hinggap di bibir Hali. Hali menerimanya dengan senang. Gempa melepaskan ciuman dan berlari keluar dari dapur dan terus menaiki bilik dan tidur. Aktiviti tadi masih bermain di mindanya sehinga dia terlena.

Hali dari bawah.

Hali: Love you, Lýubov~

Hali bawa cawan ke singki dan membasuhnya lalu menaiki ke bilik dan sempat dia mengintai bilik Gempa dan menutup pintu erat. Dai senyum dalam diam sebelum masuk ke dalam bilik dan tidur dengan lenanya.

End~

======================

Ani&K.Zie: Ayeeee~!! XD

Harru: Dari mana dapat idea ni?

K.Zie: Dari NamJin ff~!! ♡♡♡Tapi yang kiss scene je. Yang lain idea kami sepenuhnya~ >w<

Ani: *fangirling

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now