Baby? (55)

1.4K 97 15
                                    

Dalam rumah yang dihuni oleh para element Boboiboy. Gempa sedang mencuci pinggang mangkuk di singki sebaik sahaja saudara-saudaranya selesai makan.

Dan kelihatan Hali berjalan mendekati Gempa sambil membawa pinggang yang dia baru sahaja selesai makan nasi tadi.

Hali: Nah, Gem.

Gempa: Ok terima kasih. (senyum)

Gempa menerimanya dengan senyuman manis yang sentiasa diberikan kepada orang lain. Hali hanya dia sambil melihat wajah Gempa yang entah kenapa berseri semacam pagi tu. Mungkin sebab kena sinaran menari pagi yang masuk dari tingkap dapur tu?

Gempa: (tengok Hali) Kenapa kau pandang aku macam tu?

Hali: Gem...kau....

Gempa terhenti dari mencuci pinggan. Dia memfokuskan pandangannya kepada Hali. Mungkin Hali nak cakap sesuatu kepadanya? Kenalah bagi tumpuan kan?

Gempa: Aku apa? 😶

Hali: Kau mengandung, eh?

Gempa: Pfft-!! Koff! Koff!

Dengan tidak sengaja Gempa tersedak air liurnya sendiri yang baru ditelan itu. Terbatuk-batuk Gempa jadinya dan Hali cepat-cepat cuba bantu Gempa dengan menepuk belakang Gempa.

Hali: A-apsal kau ni?! (panik)

Gempa: T-Tak...yang kau tu! Dah kenapa hujan takde, ribut takde walaupun Halilintar ada, kau tiba-tiba tanya aku mengandung!

Hali: Kenapa? Tak boleh?

Gempa: Kau ni tidur dalam kelas ke apa masa cikgu bagi penerangan tentang seks dan jantina? (glare Hali)

Hali: Taklah. Aku cuma...rasa peliklah tengok kau berseri semacam pagi-pagi ni. 😐

Gempa: Kalau aku berseri pagi-pagi pun apa kaitan dengan mengandung hah? 😑

Hali: Uuhh..bukan ke orang tua-tua selalu kata kalau muka seorang perempuan (yang dah berkahwin) tu berseri, mesti dia mengandung, kan?

Gempa: Oi, manusia! Aku ni lelaki la woi!! 💢

Gempa memukul lengan Hali geram. Eeiiii...! Kalau ada pisau kat tangan tu nak saja tikam orang depan dia tu.

Hali: Ouh...Gem?

Gempa mendengus. Baru sahaja nak sambung cuci pinggan dah kena panggil balik.

Gempa: Haih...apa lagi?

Hali: Nak...

Gempa mula mengerutkan dahinya.

Gempa: Nak..?

Hali: Nak baby boleh?

...

DHUM!!!!

Taufan: Oi mak! (terkejut) (lari ke dapur) (gasp) FOR THE LORD OF MAMA!! WUT HUPPEN?!

Gempa: Tak payah speaking lah kalau kau punya nouns pun broken Taufan... 😅💢

Taufan: Uuhh...ehem! Ok, back to the point, apsal ni?!

Gempa: Kau tanyalah laki kau sendiri. (blah)

Taufan berlari mendapatkan Hali yang sudah pening lalat baring bersama kerusi, kuali dan sudip dapur.

Taufan: Oh, my honey apple!! What's wrong my darling-

SPAAK!!

Hali: Ayah kau aku ni 'maling' kau. Aku ni milik Gempa kau tahu tak?!

Taufan: Alah, nak acah sikit je pun. Jangan marah mulu-mulu Bang Hali, nanti udah kedut-kedut wajahnya nga bakalan kahwin ama Gemgem dong~ 😗

Hali: Cis! Suka hatilah muka aku nak berkedut atau nak berlumpur pun! Sudah! Sudah! Kau kemas semua barang ni dan cuci pinggan mangkuk dalam singki tu sekali!

Taufan: EEHHH?!! KOK AKU SIH?!

Hali: Kalau kau nak 'adik' baru baik kau buat.

Taufan: OOOWWHHH!! AAASHIIAAAPP BOOSSS!!! (salute)






==============
Ani: Terasa ke-3 watak di chap kali ini bodo amat ya? :v

Zie: Jangan cakap macam tu Ani..! ^^'

Ani: Uwaaaaaahh~!! Kekurangan ideee!! ;;A;; Sambung layan HaliGem lah. Mana tahu dapat idea balik?

Zie: Ha, elok juga tu. Dan readers~

Ani: Jangan lupa vote dan komen! XD

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now