Let's Play~ (37) (Warn inside!)

2K 95 10
                                    

Ani: Ok guys! Pertama sekali nak bagi warning lepas baca part ni korang jangan salah faham apa-apa ya? X'D Jangan fikir benda pelik-pelik pula nanti.

K.Zie: Gemgem akan jadi ooc kejap dalam chapter ni sebab dia dapat dare. Jadi...

Ani&K.Zie: SELAMAT MEMBACA! XD

.

.

.

Gempa: FwaaAarghh~ haih...tidur juga mereka tu semua...

Di malam yang disinari bulan dan dipagari bintang, suasana di Taman Pulau Rintis sungguh nyaman sekali. Menyepi bersama angin malam. Ini kerana sudah masuk waktu untuk penduduk di situ menamatkan kerja mereka dan pulang berehat bersama insan yang tersayang. Kecuali orang bujang. Tengah layan maggi ke tew~? //slapp!

Gempa turun ke tingkat bawah selepas dia habis menidurkan anak-//slapp!// kembarnya di tingkat atas tadi. 

Ais mudah sahaja untuk tidur, usap-usap kepala dia dan biarkan sahaja dia tidur di atas bahu Gempa. Dengan mudah dia dapat tidur dan takkan terbangun hingga esok pagi. //kalau tak bangun juga tu jom buat solat hajat belaka :v

Manakala Trio pula agak rumit sikit sebab kadang-kadang mereka degil mahu main video game sebelum tidur. Tetapi kali ini mood mereka baik dan mereka juga keletihan bermain di pagi hari. Jadi Gempa membacakan buku cerita untuk mereka dan sebelum itu berikan mereka minum susu. (Bukan susu badan eh? :v) Sebaik di pertengahan cerita, mereka sudah tidur. Lega hati sang ibu. //kena tumbuk

Solar pula lebih susah nak tidur berbanding Blaze. Dia sering berkeras hati untuk tidak tidur kerana sibuk membuat eksperimen baharunya.

Walaupun Gempa faham minat Solar, namun dia sering bertegas akan tabiat buruk Solar jadi akhirnya Solar akan tidur walaupun terpaksa. Baru je tadi kena ugut nak pecahkan bahan eksperimen Solar. X'D //kau kejam Gem!

Sewaktu Gempa sedang berjalan ingin menuju ke biliknya, tiba-tiba dia mendapat mesej. Tanpa membuang masa dia terus membaca mesej tersebut. Dari Ani.

Ani (not anime 😅)

Hola mama! Buat apa tew~?

...nak masuk tidurlah...
Ani kenapa tak tidur lagi ni?

Adalah~ Mama sanggup tak main t or d dengan Ani sekejap?

Eehh..? Uuhh..boleh kot?

Ok! Mama pilih, t or d?

Uuhh...dare?

Ok! Mama kalau rajin + baik x sudi - puas = tolong  tengok link yang Ani bagi ni ya?

Dan kemudian muncul 1 lagi mesej tentang link yang dimaksudkan oleh Ani. Tanpa membuang masa Gempa pun ingin buka link tersebut sebelum 1 mesej yang baru ni masuk agak mengganggu aktivitinya tadi.

Ini dare dari Ani untuk Mama ya? Mama kena jadi macam perempuan tu a.k.a da wifey. Cuba buat prank ni untuk Papa. Kalau Papa berjaya bagi respon seperti suaminya, Mama menang. Kalau Papa bersikeras tak nak bagi, Mama kena cuba lagi, lagi, lagi dan lagi.

P/S: Jangan kasi Papa tahu tentang prank ini~  😉 Mama wajib buat tau!

Ok Mama. Itu saja. Lap your face, Mommy! 😘

Sweatdrop Gempa jadinya lepas baca mesej Ani. Budak ni kalau bab mengarut kemain dia punya perangai. Eloklah perangai sebiji macam trio tu. Lagi pening kepala nak hadap.

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now