Di pagi yang cerah, sang surian keluar sipi-sipi dari sebalik bukit bukau yang gah tinggi. Taburan awan yang bergerak perlahan. Burung-burung berkicauan menyanyi dan mencari makanan. Ahh...hari yang indah. - Ditulis secara spontan oleh Thorn.
Pakk!!!
Gempa: PERGI SANALAH! KALAU TAK NAK TOLONG JANGAN KACAU!
Uuhh...tak cukup indah buat keluarga otp Zie dan Ani. Ia kerana pagi-pagi lagi Halilintar sudah ditampar oleh isterinya (slapp!) Gempa. Sebab? Err...dia nak mandi dengan Gempa.
Hali: Gurau pun tak boleh. =-=
Ya...disebabkan kena tampar mood Halilintar nampaknya agak....tak baik.
Sebabnya asal ada dinding kat depan dia sebagai penghalang, dia akan 'hancurkan' dinding itu dengan sambaran kilatnya. Ais yang tidur atas lantai pun dia selamba je pijak macam orang takde mata.
Perasaan ada, mata tu takde. =-=
Blaze yang baru nak sapa Halilintar pun dah dapat dengar guruh berdentum menandakan amaran. Jadi dia mengadu kepada gengnya iaitu Taufan dan Thorn termasuk ayam-ayam kesayangannya. (LOL)
Blaze: Kenapa dengan Papa tu?
Taufan: Apsal?
Blaze: Mood dia tak baik semacam je. 030
Thorn: Dia...hikss...pecahkan pasu aku!! QAQ
Taufan: Alolololo~ tak nak nangis-nangis. Nanti kita panggil Ani kasi settle okay?
Blaze: Tapi Ani keluar jogging ngan Harru.
Taufan: Kak Zie?
Thorn: Intip diorang.
Krik..krik..
Taufan facepalm seketika. Semua tak boleh harap. Baiklah, as a big bro dari Blaze dan Thorn. Dia akan selesaikan masalah ini secepat mungkin!
Taufan: Jangan risau! Aku tolong!
Tanpa membuang masa, Taufan terus berlari diikuti Blaze dan Thorn dari belakang dan menghampiri Halilintar yang sedang termenung di luar jendela.
Taufan memusingkan badannya memberikan arahan untuk Blaze dan Thorn.
Taufan: Okay. Korang duduk sini. Aku pergi cakap dengan Papa okay?
Blaze&Thorn: Okay!
Sebaik sahaja Taufan beredar mendekati Halilintar, Solar pun menghampiri mereka dan bertanya.
Solar: Tak tahu ke kenapa Papa moody semacam tu?
Thorn: Solar~ - w - (peluk Solar)
Blaze: Tak. Kenapa?
Solar cuba melepaskan pelukan Thorn darinya namun nihil dan akhirnya dia berputus asa.
Solar: Tadi dia kena tampar oleh Gempa. Sebab kacau Gempa tengah masak.
Blaze dan Thorn serentak diam. Kesiannya. Melampau juga ooc Halilintar Zie dan Ani buat ni.
Sementara itu...
Taufan berjalan menghampiri Halilintar dan berpura-pura tak tahu apa-apa. Dia dengan wajah cerianya menegur Halilintar sambil buat lawak yang sudah tentu Halilintar akan rimas akhirnya.
PLAKK!!!
...
...
...
Serentak semua penghuni dalam rumah itu diam 1000 bahasa. Taufan yang tadi sedang cuba ceriakan Papanya terpinga-pinga manakala Blaze, Thorn dan Solar diam dari bercakap dan kaku statik di tempat mereka.
Bunyi tamparan itu kuat sangat sehingga Ais tersedar dari buaian mimpinya.
KLANG!!
Tiba-tiba mereka dikejutkan oleh bunyi periuk jatuh. Serentak semua 6 elemental itu berpusing ke arah bunyi tersebut dan wajah mereka berubah kepada takut. Rupanya...Gempa nampak adengan tadi. =^=' You gonna die Hali.
Hali: Oh ceit. 0=0'
Taufan segera menghampiri Gempa dengan wajahnya yang ceria dan innocent sambil tarik-tarik tangan Gempa ajak main. Gempa senyum lembut pada Taufan dan mengusap pipi Taufan yang bengkak dan mencium bengkak itu untuk meredakan bengkak. Taufan sedikit blushing menerima ciuman itu tapi dia bahagia~
Gempa mengusap-usap kepada Taufan dan meninggalkan Taufan. Gempa berjalan menghampiri Halilintar dengan wajah yang uhh...sukar untuk ditafsir tapi ada dark aura di sekelilingnya.
Gempa: What have you done, huh?
Gempa menyoalkan soalan yang sudah tentu Halilintar tak tahu nak jawab apa. Halilintar hanya pasang wajah masam dan elak dari tengok muka Gempa.
Mendapat respon kurang memuaskan mendidihkan lagi amarah Gempa. Gempa akhirnya mengetuk Halilintar dan membebel 4 bakul ikan. Namun bebelan itu hanya tidak dipedulikan oleh Halilintar.
Yang lain melihat hanya sweat drop. Ais pula sambung tidur kerana bagi dia masa itu emas. Tidurlah sebelum terlambat. Indah mimpi lagi berbanding dunia nyata.
Gempa: Kau dengar tak apa aku cakap ni?
Hali: Tak. Dah habis dah?
Gempa semakin marah dengan Halilintar. Dia ingin meletup. Tapi dia sabar. Dia menarik tangan Halilintar dan membawa ke tingkat atas sambil mengambil 2 helai tuala yang disangkut.
Hali: E-eh?! Kita nak pergi mana ni??
Gempa: Nak sangat mandi dengan aku kan? Dah, cepat ikut. ///
Mendengar jawapan dari mulut Gempa membuatkan Halilintar berubah kepada mood bahagia. (Okay siapa seme siapa uke sekarang?) Dia mengikut ke mana sahaja Gempa membawanya hinggalah mereka memasuki bilik mandi dan dikunci dari dalam.
5 minit kemudian..
Ani: Kami dah balik~ lapar! Mana Mama?
Ani, Harru dan Zie baru sahaja pulang dari jogging. Mereka mencari-cari kelibat 2 orang elemental lain.
Taufan: Mama tengah mandi. 0w0
Harru: Bukan ke dia dah mandi ke?
Thorn: Memang! Tapi kali ni mandi dengan Papa~ >w<
Zie dan Ani terus melesap ke atas untuk mendapatkan fon. Detik hangat!!!
Harru menggeleng kepala lalu duduk di atas sofa sambil menonton televisyen bersama elemental yang lain sambil bertanyakan perihal sebenar dan mendapat jawapan yang amat jujur. Tapi siap ada yang tokok tambah. Siapa lagi kalau bukan TTM??
Dari luar bilik mandi...
Hali: Gempa, mari lah sini!
Gempa: Tak nak!! Kaulah yang mandi!! //////
SPLASH!!
Gempa: Halilintar!!
Hali: Tahniah! Dah basah! Dah meh mandi ngan aku! Buka baju cepat.
Gempa: Gatal!!!
END~
=============================
K.Zie: (minum teh) Fuh, bestnya cerita kali ni. =w=
Ani: (minum teh) Setuju.... =w= Nanti nak buat cerita tentang apa pula?
K.Zie: Kita jemput tetamu istimewa sempena 10 chapter. Nak? ^^
Ani: Elok juga! Tapi siapa?
K.Zie: Salah seorang shipper kuat HaliGem juga. Fiction dia juga sama tahap dengan kita. Tapi bukan budak. Haa...kalau nak tahu, kita tunggu! ^^
Ani: Yeah! Tak sabarnya! >w</
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...