DARE 5! FORGIVEN DATE (28)

1.8K 95 83
                                    

Gempa: Haiihhh...

Thorn ternampak Gempa yang sedang melepaskan lelah di meja makan. Gempa merenung air kopi di atas mejanya yang masih hangat dan banyak. Thorn berjalan mendekati Gempa.

Thorn: Mama~? Kenapa Mama masam mengkudu ni?

Gempa mengalihkan pandangannya melihat siapa yang menegurnya. Oh, rupanya Thorn. Gempa tersenyum melihat wajah polos Thorn.

Gempa: Masam mencukalah Thorn. Takde apa-apa pun. Cuma rasa mengantuk je awal pagi ni. 😊

Thorn: Owwh~ Mama ada lenguh dekat mana-mana ya? Mari Thorn urutkan. 0w0

Gempa: Eh? Tak payahlah Thorn. 😅

Gempa mengalukan untuk Thorn duduk di sebelahnya. Sambil Thorn duduk Gempa meminum air kopi buatannya.

Thorn: Mama, hari ni last dare Mama kan?

Gempa menghentikan sesi minumnya. Dia meletakkan cawan tadi di atas piring di atas meja kembali.

Gempa: Ha'a. (angguk)

Thorn: Mama dah sedia?

Gempa: Errr...bolehlah... 😅

Halilintar turun dari biliknya di tingkat atas bersama tuala di atas bahunya. Kelihatan rambutnya masih basah. Baru lepas mandi mungkin? Atau jadi badak- eh silap, Halilintar berendam. //kena tendang

Hali ternampak sesi perbualan mesra antara Thorn dan Gempa. Hali memandang wajah berseri Gempa yang sedang bercakap dengan Thorn. Ceria dan segarnya.

'Apsal aku tak pernah dapat wajah macam tu...?'

Hali menghala ke arah dapur lalu bersandar pada permukaan pintu dapur. Dia bersandar sambil berpeluk tubuh dan merenung mereka berdua.

Hali: Topik hangat apa yang korang tengah bualkan tu?

Thorn dan Gempa serentak berpadang ke arah Hali. Thorn terlihat Hali merenung ke arahnya tajam. Lalu Thorn menjarak sedikit kedudukannya dengan Gempa.

Gempa: Err...Hi, Halilintar. 😊

Hali: Hn..

Hali berjalan ke arah peti sejuk dapur lalu membukanya. Diambil sekotak susu besar di dalam peti sejuk itu lalu diteguk sambil berdiri.

Gempa yang melihat hanya menggeleng kepala. Thorn pula hanya memandang dengan pandangan hati-hati. Bahaya kalau tersilap langkah, silap-silap kotak tu kena kepala dia. //pandai pula fikir...

Hali menghabiskan air susu dengan beberapa teguk lalu dibuang dengan selambanya ke arah tong sambah. GOAL!! Masuk dengan tepatnya. Thorn terpegun memandang manakala Gempa hanya ketawa kecil melihat reaksi Thorn.

Hali berjalan mendekati Thorn dan Gempa lalu melihat kedua itu.

Hali: Apa yang korang bualkan hah?

Gempa: Err...hari ni kan hari last dare aku. Jadi...

Hali: ...kau gembira ke kalau dare tu dah habis?

Gempa: Eh?! T-tak-! Cu-cuma...yelah, tak payah manja-manja lagi kan?

Hali: Hmmh...

TOK! TOK! TOK!

Ani: Ewwo~!! Ada orang tak kat rumah ni~??

Gempa: Eh? Err...jap!

Gempa bangun dari duduknya lalu berjalan keluar dari dapur menuju ke pintu utama rumah. Dia memulas tombol pintu lalu membukakan pintu. Terserlah wajah ceria Ani bersama Harru di belakangnya.

Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]Where stories live. Discover now