Hali memasuki ruang bilik Gempa yang gelap tanpa cahaya lampu. Perlahan Hali berjalan menghampiri katil Gempa yang berada di hujung tengah biliknya. Setibanya di katil, Hali duduk di atas katil Gempa. Di sisinya terlihat Gempa masih tidur dan diselimut hampir kesemua anggota badannya. Hanya rambut di kepala yang keluar.
Hali: Gem? Kau dah bangun?
Gempa tidak memberi sebarang refleks. Dia masih kekal statik di atas katilnya. Ini menimbulkan tanda tanya kepada Hali. Kenapa ni? Tak pernah Gempa susah bangun bila bunyi suara sesiapa.
Hali: Gem? Gempa? Hey...bangun.
Perlahan Hali menggoncangkan badan Gempa dan tidak lama kemudin akhirnya Gempa memberi tindak balas.
Gempa pun perlahan bergerak menurunkan selimut yang menutup wajahnya. Di tatap wajah Hali yang dalam keadaan gelap itu.
Gempa: Emm...Halilintar...? Kenapa..?
Dengan keadaan mamai Gempa mencari-cari suis lampu katil lalu ditekan suis kepada ON. Maka menyala lah lampu tersebut dan menampakkan wajah duo married couple itu. :v //disepak ama Gem
Hali: Kau tak nak bangun lagi ke? Dah pukul 5.30 pagi dah ni...
Gempa: Emm...eh? Dah lewat ni! A-aku kena sediakan sarapan- achoom!!
Sontak Gempa bersin sebaik sahaja dia cuba bangun dan membuka selimut dari badannya. Hali yang mendengar bersin Gempa terus merasakan perasaan tidak sedap hati.
Hali: Eh, kenapa kau ni? Demam ke?
Gempa: Ng?? Tak lah...a..ku...A-A-ACHUM!!!
Hali: Haih...tak apa pula? Meh sini nak rasa suhu kat dahi tu.
Perlahan-lahan tangan Hali menghala ke arah dahi Gempa lalu disentuh lembut dahi Gempa itu. Dengan sekali sentuh saja Hali mula memberi reaksi terkejut dan risau.
Hali: Eh?! P-Panas nya dahi kau! Kau demam panas ke ni?!
Gempa: Ng....tak kot? Demam biasa lah ni kot...dah-dah. Aku nak masa~
Baru sahaja Gempa ingin bangun dari duduknya di atas katil, tiba-tiba dia terasa badannya berat semacan dan kepalanya berpusing pelik.
Hali dengan cepat menghalang Gempa dari jatuh ke lantai. Dia meletakkan Gempa duduk di atas katil sambil memegang bahu Gempa.
Hali: Kau demam ni...dah, biar aku minta tolong Taufan masakkan sarapan. Kau duduk sini. Aku nak pergi ambil pengukur suhu badan kejap.
Hali meninggalkan Gempa yang sedang duduk di atas katilnya. Gempa menghela nafas sedih.
Gempa: Haih...apsal kelmarin okay je..? Hmmhh...
Dan tanpa banyak bunyi, Gempa pun kembali baring di atas katilnya sambil menyelimutkan dirinya dengan selimut yang tebal dan memperlahankan suhu bilik yang disejukkan oleh kipas remote control.
Gempa: Hmm...baru je demam sikit, dah rindu dapur...
.
.
.
Taufan yang baru keluar dari biliknya ternampak Halilintar yang keluar dari bilik Gempa lalu menutup pintu.Taufan: Hali! Kau buat apa dalam bilik Gempa? Eh, awal pagi macam ni pun korang nak bua- mmmpphh!! (tiba-tiba mulut ditutup oleh tangan Hali)
Hali: Jangan nak mengarut boleh tak? Otak kau ni aku rasa dah kena cuci balik kot. Dah teruk kuningnya aku rasa... 😑
Hali masih menutup mulut Taufan dengan tangannya kasar. Merapu tak habis-habis budak angin sorang ni. Nilah padahnya kalau kau baca banyak sangat benda-benda camtu dan pengaruh rakan sebaya.
YOU ARE READING
Halilintar X Gempa HAPPY FAMILY! (HaliGem) [✅✔✅]
FanfictionStatus: COMPLETED (don't ask for more update again) Cover book by: @FarahArts/Wattpad This is how my HaliGem AU storyline is. All of the storyline originally created by me! No negative comments and haters allowed! Don't like? Don't read! WARN! ...