Hoofdstuk 40

3.9K 95 8
                                    

POV Grace
Bang kruipt een bruinharig meisje naar het hoekje, een wanhopige poging makend om haar gezicht achter haar armen te verstoppen. De andere meisjes staan stil en kijken me met grote, bange ogen aan. Ze hebben allemaal wallen onder hun ogen, blauwe plekken, wild haar en sommige hebben nog opgedroogd bloed op hun gezicht. De kamer is leeg en grijs en er staat een celdeur die mij van de meiden scheidt.

Het meisje in de hoek begint zachtjes te snikken en voordat ik het weet barst ze in tranen uit. "Laat me met rust," roept ze als ik dichterbij stap. "Hé, het is oké. Ik doe je geen pijn, ik beloof het," zeg ik voorzichtig terwijl ik nog een stap in haar richting zet. Hoe zou ik haar überhaupt pijn willen doen als ik de sleutel van die celdeur niet eens heb? Dat zei die jongen ook," snauwt ze, haar gezicht nu zichtbaar. "Ik ben net als jou," probeer ik niet alleen haar, maar ook de rest van de meisjes te overtuigen.

"Wat is je naam?" Vraag ik voorzichtig op een lieve toon. "Jessica," zegt ze nog steeds op haar hoede terug. "Ik ben Grace," vertel ik haar vriendelijk. "Ik was onderweg naar mijn huis met mijn beste vriendin toen we ontvoerd werden. Zij is weten weg te komen, maar je ziet wel hoe het bij mij is gegaan," de andere 4 meisjes zijn ondertussen voor me gaan zitten en lijken al wat spraakzamer te zijn. "Ik was naar de bioscoop gegaan met mijn beste vriendin," zegt Jessica terwijl ze naar een bleek, blond meisje wijst, "Charlotte en ik waren onderweg naar de bushalte en ineens voelde ik dat ik vastgehouden werd. We werden samen wakker en hier zitten we dan. We hebben tenminste elkaar nog." Charlotte knikt en een paar tranen vormen zich in haar ogen.

"Wat zijn de rest van jullie namen? Want ik weet nu al Jessica en Charlotte," vraag ik aan de meisjes die tot nu toe naamloos blijven voor me. "Ik ben Chloë en dit zijn Lily en Bella," zegt een meisje terwijl ze naar de meisjes naast haar wijst. Jessica heeft een onschuldigere, maar toch zelfverzekerde uitstraling. Ze heeft krullend, bruin haar dat haar emerald groene ogen complimenteert. Charlotte lijkt wat meer dapper en treurig dan haar vriendin. Ze heeft stijl, blond haar en diepe grijze ogen. Chloë heeft een georganiseerde en levendige uitstraling. Ze heeft golvend, blond haar - dat erg op dat van Kate lijkt - en blauw, met groen gemixte, ogen. Lily heeft wat meer mysterie achter haar uiterlijk aangezien ze moeilijker is te lezen. Haar ogen worden verborgen door een zwarte pluk die ervoor valt. Ze heeft stijl, zwart haar en haar kleur ogen zijn een geheim. Bella heeft een hele unieke uitstraling, vooral te zien door het feit dat ze een hele eigen stijl kleding heeft. Ze heeft golvend, een diepe tint rood gekleurd haar met diepe licht bruine, gemixt met oranje, ogen dat perfect bij haar haar past.

"Weten jullie de namen van hen," ik spreek 'hen' met zoveel walging als ik maar in een woord kan stoppen. "Ik heb ze wel eens iets over een Blake horen zeggen, maar dat is het ook wel," zegt Charlotte wat verlegen. De andere meisjes knikken en ik zie dat ze het nog steeds moeilijk hebben. "Hoe lang zitten jullie hier al?" Vraag ik ze nadat het even stil was. "In Italië ongeveer 2 dagen of zoiets," antwoord Bella. "Jes en ik waren hier, bij deze jongens, ongeveer 2 weken geleden of iets en een week later kwamen Chloë, Lily en Bella," antwoord Charlotte. "Hoe lang zit jij hier al? Bij deze jongens bedoel ik," Vraagt Jessica. Hoe lang zit ik hier al wel niet? Een maand? Misschien 2? Ik denk een maand, maar ik ben echt niet zeker. Het voelt in ieder geval als veel langer...

"Ongeveer een maand," antwoord ik dan maar. Ze kijken me allemaal begripvol aan. "Weet je hoeveel mensen er boven zijn?" Vraagt Lily zachtjes. Ik kijk haar ietwat verbaasd aan aangezien dit de eerste keer is dat ze praat en ik zie dat de rest van de meiden haar ook verbaasd aankijken. "Een stuk of 10," antwoord ik, "willen jullie de namen weten?" Hun nieuwsgierig koppen knikken hevig waardoor ik zachtjes lach. "Oké, dus er zijn zeg maar 2 groepen. De ene groep, Blake's groep, is de groep die jullie vasthoudt vermoed ik. De andere groep, Jake's groep, houdt mij vast. Blake's groep bestaat uit: Blake (duh), Ethan, Brandon, Jack en Chase en Jake's groep bestaat uit: Jake (nogmaals duh), Logan, Justin, Aiden en Liam," de walging was zeker te horen toen ik Liam's naam uitsprak. "Zorg er voor dat je niet alleen in een kamer met Liam bent," waarschuwde ik ze. Ze knikte gehoorzaam en keken me nog steeds lichtelijk nieuwsgierig aan.

Kidnapped By HimWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu