35th thing - Clown-twins

769 62 24
                                    

---   35th thing   ---   Clown-twins

*Vrijdag*

Hier stond ik dan, te wachten op mijn vriendinnetje en mijn beste vriend. Ongeduldig draaide ik een beetje rond, maar ik kon hen nog nergens bespeuren. Mijn gedachten gleden weg naar gisteren.

Jenny had me laten stikken. Mijn sms had helemaal niets uitgehaald. Ze had me pas enkele uren later geantwoord, naar eigen zeggen had ze haar telefoon zolang niet bekeken. Maar ik wist wel beter. Waarschijnlijk vond ze het gewoon grappig. Of ze wist al op voorhand dat er een zwerm van een dertigtal meiden zouden komen opdagen op die vergadering. Ik gok op een combinatie van de twee. En vandaag had ze me er gewoon zitten mee uitlachen. Maar eerlijk? Omgekeerd had ik haar ook zitten uitlachen. Ofnee, toch niet, waarschijnlijk zou ik stikjaloers geweest zijn.

Er verscheen een grijns op mijn gezicht. Ik kon het nog steeds niet vatten dat Jenny écht wat in me zag.

En net op dat moment werd het zwart voor mijn ogen. Ik schrok me een ongeluk.

"Hey lief," werd er in mijn oor gefluisterd.

Mijn hart bonkte nog harder in mijn keel bij het horen van haar zwoele stem. Ik slikte en draaide me om, Jenny's handen die op mijn schouders rustten. Op automatische piloot sloeg ik mijn armen losjes om haar middel, toch net voldoende kracht zettend om haar dichter naar me toe te trekken. Voorzichtig streelden mijn lippen de hare. Ik sloot mijn ogen en voelde haar mond tegen de mijne bewegen in een glimlach. Vragend gleed mijn tong over haar onderlip. Voor ik het goed en wel besefte, verloor ik mezelf in een heerlijke zoen.

Een geïrriteerde zucht haalde me weer naar het hier en nu. Terwijl ik voelde hoe mijn wangen vuurrood werden, zocht ik naar diegene die de oorzaak was van mijn ongemak. Mijn ogen vonden algauw Marco.

"Get a room," kwam er smekend uit zijn mond, "alsjeblieft."

Om zijn woorden kracht bij te zetten, trok hij een vies gezicht en rolde hij met zijn ogen. Beschaamd wende ik mijn blik af. Toen ik enkele seconden later weer opkeek, zag ik Marco grijnzen. En toch, toch zag ik iets vreemds in zijn ogen. Ze lachten niet mee.

--

Ik kon niet geloven wat Jenny zonet langs het gordijn mijn pashokje had binnengeduwd. Een donkerblauwe korte broek, gelukkig wel van jeans. Maar dat hemd! Ik kreeg bijna een hartaanval. Een felrode dunne stof met grote schreeuwerige bloemen erop, mijn ogen deden al pijn van er gewoon vijf tellen naar te kijken. Ik nam de kapstok met de short aan en duwde Jenny's hand weer weg, terwijl ze het hawaïhemd nog vasthad.

"No way," was het enige dat ik zei toen ze het hemd weer naar binnen duwde.

Ik hoorde een diepe zucht aan de andere kant van het gordijn.

"Als je dit straks niet draagt, ga je alleen maar meer opvallen," zei ze nonchalant.

Nu was het mijn beurt om te zuchten. Ze had mijn gevoelige snaar geraakt. Als er één ding was wat ik niet wilde, dan was het wel opvallen.

Licht geïrriteerd rukte ik het hemd uit haar hand. Zo snel ik kon, kleedde ik me om. Ik voelde me net een clown. Zo zag ik er ook uit, ik zweer het je.

"Klaar," mompelde ik tegen het gordijn.

No way dat ik zo uit het pashokje kwam. Ik dacht het niet. Écht niet.

Het gordijntje werd met een ruk aan de kant geschoven. Haar blik gleed van kop tot teen over me heen. Ik werd er haast benauwd van.

"Dat wordt het," zei ze met een brede glimlach.

Ik wierp vluchtig een zijdelingse blik op de grote spiegel rechts van me. Ik slikte.

"Maar dan wel zonder die sokken," voegde ze eraan toe, wijzend naar mijn voeten, voordat ze het gordijn weer dichtschoof.

Ik rolde met mijn ogen. Duh.

Zuchtend kleedde ik me weer om. Toen ik uit het hokje kwam, stonden Marco en Jenny al op me te wachten. Marco droeg zijn donkerrode jeans en donkergrijze hemdje met korte mouwen.

Al zeg ik het zelf, ik had die outfit voor hem goed gekozen. Het stond hem.

"Heb jij ook wat?" vroeg ik hem.

"Uhuh," antwoordde hij weinig overtuigd, terwijl hij de kledingstukken die hij vast had ietwat omhoog hield zodat ik het kon zien.

Tot mijn grote opluchting had hij een stofje vast dat even afschuwelijk was als dat van mij.

Ik weet dat het egoïstisch van me is, maar ik hoopte uit de grond van mijn hart dat hij er minstens even belachelijk mee stond als ik.

Ik wierp nogmaals een snelle blik naar wat hij in zijn handen had.

Ik was ervan overtuigd dat we er zouden uitzien als tweelingbroers. Clown-tweelingbroers welteverstaan.

--

Zenuwachtig belde ik aan. Geduldig wachtte ik tot de deur zou opengaan. Ondertussen wierp ik nog eens een blik op mijn voeten. Ik glimlachte bij het zien van mijn witte sneakers. Zónder sokken.

Dát gevecht had ik gelukkig gewonnen. Jenny had me de oren van het hoofd gezeurd om me een paar teenslippers te doen kopen. Maar dat was gelukkig mislukt. Ik bedoel maar, hoe verwijfd kan een kerel eruitzien. Ik had resoluut geweigerd. En uiteindelijk had ze toegegeven. "Ik zou er nog wel spijt van krijgen," was wat ze me had verzekerd. "En trouwens, je zal ze toch niet lang dragen." Die laatste opmerking baarde me zorgen, maar ik had besloten er niet verder op in te gaan. Ik denk dat ik het niet wilde weten.   

De deur ging open. Jenny verscheen in mijn gezichtsveld. Mijn blik gleed over haar ellenlange benen. Ze had een spannend jeansshortje aan dat maar net haar billen bedekte. Voor de zoveelste keer vandaag voelde ik mijn wangen gloeien. Ze zag er prachtig uit. Een simpel shortje, een lichtgeel zomers topje en rode bandjes die daarboven duidelijk zichtbaar waren.

Wacht eens, een bikini?!

Mijn mond viel open bij de ontdekking. Maar ik kreeg de tijd niet om er wat van te zeggen. Ze had me verrast door haar armen om me heen te gooien. Ik sloot mijn ogen en tuitte gretig mijn lippen om de zoen in ontvangt te nemen. Maar tevergeefs. Ik voelde hoe ze iets rond mijn nek hing. Geschrokken opende ik mijn ogen en keek ik naar beneden.

Een hawaï-krans met bloemen in álle kleuren van de regenboog. Kan het nóg erger?!

____________________

Ik hoop dat jullie de aanloop naar het feestje een beetje leuk vonden :) Als dat zo is, please VOTE, COMMENT. Maybe FOLLOW *puppyeyes* Ily ♥ Ohja, wat vinden jullie van de nieuwe cover? Heel veel liefs, Famke Xx

Styles'formation || m.s. & h.s. [dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu