"Wat?" Fabian loopt naar haar toe. "B..ben je serieus?" Vraagt Fabian. Nienke knikt. Fabian is verbijsterd. "Vlucht 150 naar Egypte vertrekt over enkele minuten." Is er alleen maar nog te horen. "Jij bent echt ongelofelijk! Eerst maak je het uit omdat ik naar Egypte ga, en nu verzin je dat je zwanger bent?!" "IK VERZIN DIT NIET, FABIAN!" roept Nienke overstuur. "Echt, Nienke. Ik vertrek." Fabian loopt verder de douane in en laat Nienke verbrouwereerd achter. Nienke loopt als een zombie terug naar haar auto. Eenmaal in de auto barst ze in tranen uit.
"Waar is Nienke?" Vraagt Patricia aan Amber. "Die is naar Fabian. Om te vertellen dat ze zwanger is." Vertelt Amber. "Ah! Goedzo!" Patricia is blij. Maar hun blijheid verdwijnt snel als ze Nienke overstuur naar binnen zien komen. Ze rennen alletwee op Nienke af. "Nien?! Wat is er gebeurd?" "HIJ GELOOFT HET NIET!" roept Nienke overstuur. En huilt door. "Dat meen je niet? Waarom niet?" Patricia wrijft over haar rug. "Hij vind dat ik mijn zwangerschap verzin, om hem hier te houden." "Wat?! Wat een klootzak!" Roept Amber boos. "Wat moet ik nu?" Nienke kijkt hen allebei machteloos aan en legt van ellende haar hoofd op tafel. "Ik weet het ook even niet, meis." Amber streelt over haar haar. Dan tikt Patricia Amber aan en wijst naar de deur. "Euh, Nienke? Ik zou even opkijken, als ik jou was." "Waarom zou ik....." Nienke stopt abrupt met praten. Fabian staat daar. Ze staat op en blijft verbijsterd staan. Fabian kijkt haar aan. "Wat doe jij hier? Moet jij niet in het vliegtuig zitten naar Egypte?" Vraagt ze dan. "Nien? Serieus, ben jij echt zwanger?" Vraagt Fabian dan. "Ja! Echt! Zoiets zou ik toch niet verzinnen?" Zegt Nienke. Fabian loopt naar haar toe en pakt haar hand vast. "Hoelang weet je het al?" "Sinds vanmorgen." Nienke laat hem de test zien. Fabian kijkt erna en er schijnt dan een glimlach op zijn gezicht. Hij kijkt Nienke diep in de ogen en omhelst haar. Nienke slaat haar armen om zijn nek. "Sorry dat ik je niet meteen geloofde!" Zegt Fabian. "En sorry dat ik het heb uitgemaakt." Antwoord Nienke. "Weet je? Ik ga niet meer naar Egypte. Ik blijf voor altijd bij jou en ons kindje!" "Echt?" Nienke zoent hem. Fabian zoent haar terug. Amber en Patricia beginnen zachtjes te juichen. "Eind goed, al goed. Ik ga even snel plassen." Patricia rent naar de w.c. Maar als ze er eenmaal is, voelt ze opeens een hand op haar mond en dat ze van achteren word vastgepakt. "HMMMM!" roept ze dan. "Ssssjjjjt!" En ze word meegenomen in een busje.
"Patricia blijft nu toch heel lang op de w.c, he?" Valt Amber op. "Ja. Maar wij moeten nu wel echt naar ons hotel, hoor! Want we vertrekken morgen naar ons huwelijksreis." Appie raakt zijn geduld op. "Oke, dan gaan we wel zonder afscheid te nemen van Patries." Amber en Appie lopen naar de anderen en nemen afscheid. "Heel veel plezier op Ibiza!" Zegt Nienke. "Komt goed." Amber geeft Nienke een knuffel. Dan komt Jeroen als een gek op hen afgerend. Hij kijkt overstuur. "Jeroen? Wat is er?" "Patricia is ontvoerd!" Roept Jeroen. "Wat?!" Jeroen laat een brief zien:"Als je Patricia levend terug wilt zien, trek je je aangifte in." "Rufus." Zegt Nienke dan zacht. Dan word ze duizelig. "Nien!" Fabian laat haar zitten. "Gaat het?" "Ik had gelijk, Fabian. Het verleden, het herhaalt zich." Nienke kijkt hem bang aan. Fabian knielt zich voor haar neer en legt haar handen op haar benen. "Hey, je hoeft nergens bang voor te zijn, schat. Ik ben bij je." "HALLO?! Patricia?!" Roept Jeroen verontwaardigt. "IK WEET HET, JEROEN?! Maar je ziet toch dat Nienke dit niet aan kan?" Roept Fabian hysterisch. Dan word het zwart voor Nienkes ogen en valt ze op de grond. "Nienke!" Dan beseft Jeroen ook dat het voor Nienke teveel is. Nienke komt langzaam weer bij. "Ik breng Nienke wel naar huis. Als jullie naar de politie bellen? En houd me op de hoogte!" Amber ondersteunt Nienke en zet haar in de auto. Jeroen gaat aan tafel zitten en is van streek. "We vinden haar wel, Jeroen. Dat beloof ik je." Fabian legt troostend zijn handen op de schouders van Jeroen. "Ik wil haar niet kwijt, Fabian." Jeroen kijkt hem met betraande ogen aan. Dan word hij gebeld. "Het is Zeno." Jeroen kijkt angstig. "Neem op?" Zegt Fabian. Jeroen verzamelt zijn moed bijeen en neemt op. "Zeno? Waar is ze?!" Vraagt hij meteen. "Dag Jeroentje! Hoe is het ermee?" Vraagt Zeno met een gemeen vals stemmetje. "Waar is ze , Zeno?!" Jeroen word nijdig. "Rustig, rustig Jeroentje. Ze is veilig, althans. Nog wel. Als jij je aangifte tegen ons intrekt. Anders gaat dat mooie meisje....." Opeens hoort Jeroen Patricia over de telefoon schreeuwen. "PATRICIA! Doe haar alsjeblieft niks, Zeno?" Jeroen snikt. "Eerst die aangifte! Daarna zien we wel verder!" Zeno hangt op. "Zeno?! ZENO! Shit!" Jeroen gooit zijn mobiel op tafel. "Wat zei hij?" Vraagt Fabian. "Dat ik eerst die aangifte in moet trekken en dat ze dan pas Patricia vrij laten." Zegt Jeroen. "De politie is op de hoogte." Antwoord Appie. "Bel ze maar terug! Het gaat ze niet om Patricia of die aangifte, Zeno heeft het op mij gemunt." Zegt Jeroen dan. "Jeroen? Waar heb je het over?" Vraagt Noa. "Dat is iets tussen mij en Zeno." "Jeroen? Wat heb jij uitgespookt? Door jou is Patricia nu in gevaar!" Zegt Fabian woest. "Dat weet ik ook wel, Prutser!" Roept Jeroen hysterisch. "Jongens? Geen ruzie maken nu?" Zegt Joyce. "Je hebt gelijk, Joyce." Jeroen wrijft over zijn gezicht. "De politie houden we er buiten, oke? We wachten gewoon tot Zeno weer belt." Stelt Fabian voor. "Maar dadelijk is ze gewond, of nog veel erger!" Jeroen raakt in paniek. "Hey? Rustig, oke?"
Fabian stelt hem gerust.
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanfictiondit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?