Jeroen heeft afgesproken met Willem en wacht op hem in een café. Hijzelf zit al aan een biertje als Willem net binnen komt wandelen. Hij staat op,geeft hem nog onhandig een knuffel en gaan tegenover elkaar zitten. 'Waar wilde je mij over spreken?' Jeroen neemt nog een slok van zijn bier. 'Ik...ik wilde Patricia verrassen met een bruiloft. En ik heb jou hulp daarbij nodig.' Jeroen en Willem bespreken dan de plannen en kletsen daarna nog even bij. Jeroen rekent zijn drankje af en gaat naar huis. Eenmaal thuis wachten Patricia,Lotte en Rachel hem op. Jeroen tilt Lotte op ,als ze blij en enthousiast naar hem toe loopt. 'Waar was jij?' 'Ik had even een zakelijke afspraak.' Jeroen glimlacht stiekem,maar Patricia lijkt niks door te hebben. Ze zoenen en Lotte wordt terug neergezet. 'Wat voor zakelijke afspraak?' vraagt Patricia. 'Ow,niks belangrijks,schat.' Jeroen hoopt dat Patricia niks door krijgt. Hij heeft namelijk zo iets leuks geregeld met de vader van Patricia. Patricia legt Rachel in de box. Het gevoel dat Jeroen iets voor haar verzwijgt, spookt steeds meer door haar hoofd. Jeroen gedroeg zich net ook wat nerveus toen ze vroeg waar hij was. Ze gaat tegenover hem staan,wanneer hij Lotte oppakt en met haar naar boven wil gaan. 'Jeroen,wat houd jij voor mij achter?' Vraagt ze vol achterdocht. Jeroen weet zich weer niet geen houding te geven. 'Liefje,dat zei ik toch? ik had een vergadering.' Herhaalt hij zijn leugen. Patricia blijft hem indringend aan kijken. Waarom heeft ze het idee dat hij tegen haar liegt. Maar verder gaat ze er niet op in. 'Oké.' Zegt ze. 'Ik breng Lotte naar bed.' Jeroen geeft Patricia een zoen,terwijl het zweet in zijn zijn bilnaad glijdt. Patricia heeft haar mobiel gepakt en appt naar haar vader met de vraag of hij Jeroen vandaag nog gezien en gesproken heeft.Maar haar vader appt terug dat hij Jeroen niet gezien en gesproken heeft. Patricia haar gevoel lijkt met haar te fucken. Heeft Jeroen dan echt een vergadering gehad?
.
Amber krijgt al een paar dagen vele appjes van Appie,veel achter na elkaar en Amber wordt er langzamerhand gek van. Het zijn claimerige appjes van waarom ze niet op hem reageert en nog wel van hem houdt. Amber wil net samen met Fabian een film kijken,als ze weer vele berichten achter elkaar krijgt. 'Liefje,wie is dat?' Ook de berichten zijn bij Fabian niet ontgaan. Amber weet even niks te zeggen. Moet ze het hem vertellen dat Appie haar zoveel appt? 'Ow,een vriendin. Een hele ongeduldige vriendin.' Liegt ze en lacht gemaakt. 'Ow,haha.' Lacht Fabian en gaat zitten. Amber zet haar mobiel stil ,maar tijdens de film,ziet ze de berichten weer op haar mobiel op poppen. Ze krijgt het spaans benauwd en raakt nerveus. Dan komt het zoveelste bericht voorbij met de vraag of ze naar buiten kan komen. 'Liefje,ik...ik ben even weg.' 'Waar ga jij naar toe,dan?' Vraagt Fabian stomverbaasd. 'Euh,ik bedenk me net dat ik de vuilniszak nog naar de container moet brengen.' Amber haalt de vuilniszak uit de prullenbak en snelt naar de tuin,waar Appie op haar staat te wachten. Ze kijkt soms om,of Fabian niet toevallig naar buiten kijkt om haar te controleren. 'Appie?! wat de fuck doe jij hier?' Fluistert ze dan op een boze toon. 'Ik wil dat je een keuze maakt tussen Fabian of mij.' Fluistert Appie. Het lijkt wel of Appie langzamerhand haar leven bezit en alles voor haar bepaald. 'Appie,ik wil dat je mij niet meer appt,of belt! Laat mij gewoon met rust?! Ik ben zielsgelukkig met Fabian en wij krijgen samen een kind.Of je accepteert dat,of deze vriendschap stopt hier en nu!' Amber gooit boos de vuilniszak in de container en loopt naar binnen. Appie blijft in de tuin staan en is verdrietig. Raakt hij door zijn acties zijn beste vriendin nu kwijt? Maar hij wil haar niet kwijt,hij is nog smoorverliefd op haar. Amber is binnen en moet bijkomen,ze grijpt automatisch naar haar buik en haalt rustig in en uit om kalm te worden. Wil appie haar echt terug,of is dit een vorm van stalking? 'Schat? gaat het?' Fabian komt net terug van de keuken en ziet Amber tegen de deur aanleunen met haar handen op de buik. 'Niks...Het gaat weer.' Liegt ze meteen. Ze wil Fabian niet onnodig ongerust maken. Ze gaat weer op de bank zitten en zet haar mobiel uit. 'Weet je zeker dat het gaat?' 'Ja,schat.Maak je alsjeblieft niet druk,oké?' Amber stelt hem gerust. Fabian lacht opgelucht en zoent haar. Alleen Amber is niet echt opgelucht. Zal ze nog steeds last houden van Appie?
.
Willem heeft tijdens zijn afspraak met Jeroen het adres van Joyce en Mick meegekregen ,die ook al op de hoogte zijn gesteld van het plan door Jeroen. Willem staat wat zenuwachtig voor de deur en belt met een trillende vinger aan. Dan ziet hij een slanke vrouw met mooi blond haar voor hem open doen. 'Hey,u moet Willem zijn?' Joyce reikt hem de hand om zich voor te stellen. Willem kijkt naar haar hand,en als automatisme pakt hij haar hand beet. 'Hoi,Willem.' Stelt hij zich aan haar voor. 'Ik ben Joyce. De vriendin van Patricia.' Ze stappen naar binnen. Bij binnenkomst stelt Mick zich ook voor aan Willem en gaan ze aan tafel zitten. 'Wilt u wat drinken?' Vraagt Joyce. 'Ow,zeg alsjeblieft je of jij?' Lacht Willem. 'Ow,haha. Wil jij wat drinken,Willem?' 'Ja,doe maar koffie?' Joyce giet koffie in voor Willem en gaat tegenover hem zitten,naast Mick. 'Zijn jullie al op de hoogte van het plan?' Komt Willem meteen ter zake. 'Ja. Maar wat verwachten jullie van ons?' Vraagt Joyce. Willem legt de twee uit hoe precies het plan van Jeroen in elkaar zit. 'Maar,hebben jullie eigenlijk al een trouw datum?' Vraagt Willem. 'Ja. Maar ik weet niet of Jeroen dan ook...' 'Wat is jullie datum?' '3 mei.' Antwoordt Mick. 'Oké. Dan geef ik dat gelijk door aan Jeroen.' Willem pakt zijn mobiel en appt naar Jeroen de datum. 'Liefje,wil jij dit ook?' Vraagt Joyce voor de zekerheid aan Mick. 'Echt wel! en,het staat ook symbool voor de vriendschap van Patricia en jou.' Antwoordt Mick. Joyce geeft hem dankbaar een zoen. 'Wel speciaal dat we dit dan samen doen,samen met de liefdes van ons leven.' Zegt Joyce. Willem schrijft alles op voor de zekerheid en wordt dan gebeld door Jeroen. 'Jeroen belt mij,en ik ga ook maar eens .Alles is toch geregeld.Echt tof dat jullie hier aan mee willen werken.' Antwoordt Willem vol enthousiasme. 'Willem,Peetje is al jaren mijn hartsvriendin. En dat wij dit gewoon samen kunnen doen,zonder dat ze het weet maakt het alleen maar specialer. En dat Jeroen dit met haar vader heeft geregeld. Met u.' Zegt Joyce. Ze geeft Willem onverwachts uit het niets een knuffel. Willem staat even perplex,maar beantwoordt de knuffel. 'We houden nog contact! fijne dag nog!' Willem laat zichzelf uit. Joyce is nog steeds een beetje onder de indruk van het plan van Jeroen. Maar,zal het plan ook kans van slagen hebben?
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanfictiondit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?