Hoofdstuk 84

108 0 4
                                    

Joyce en Mick zijn terug van een mooi en bijzondere week in zeeland en zijn net thuis aangekomen. Ze ruimen de koffers op en Joyce wast de vieze kleren. Ze krijgt een app binnen van Patricia met de vraag of ze al terug is van Zeeland. Joyce appt haar terug dat ze net terug is en verteld dat ook zij leuk nieuws heeft. Patricia appt dat ze heel nieuwsgierig is en appt meteen ook een tijd om vandaag af te spreken.  'Liefje?! ik heb zometeen met Peet afgesproken.' Joyce loopt naar de tuin ,waar Mick met Rosemarie aan het spelen is.  'Is goed,schat.'  Joyce gaat weer naar binnen om zich klaar te maken en gaat dan naar de plek waar ze heeft afgesproken met Patricia. Patricia zit al op het terras,als Joyce gearriveerd is.  'Hey!' Patricia en Joyce knuffelen elkaar en gaan zitten. Even later zijn hun drankjes gebracht en richt Patricia zich tot Joyce.  'Ik heb zo fijn nieuws,Joyce!'  'Ow,mag ik eerst!' Joyce laat meteen haar ring zien. Patricia kijkt dan met verbazing en enige schok naar de ring.  'Is...is..nee! zijn jij..'  Joyce knikt overtuigend. 'Jij en Mick zijn getrouwd?!' Vraagt Patricia een beetje jaloers.  'Ja.Hij vroeg me in Zeeland en diezelfde avond zijn we nog getrouwd.' Joyce kijkt hemels en dromerig naar haar ring. Patricia herinnert zich dat Jeroen haar ook ooit ten huwelijk heeft gevraagd,maar door haar vele gesprekken met de Psycholoog  hebben ze het er niet meer over gehad. Wil Jeroen eigenlijk nog wel met haar trouwen?  'Maar wat is jouw nieuws?' Vraagt Joyce. Patricia dwaalt bijna af ,maar schrikt als Joyce haar iets vraagt.  'Ow,ik heb gisteren met papa afgesproken. Het gesprek wat we hadden was zo fijn. Joyce,ik heb er zo'n vertrouwen in dat het goed komt.' Vertelt Patricia opgelucht. Ook Joyce is opgelucht en blij voor haar vriendin.  'Wat ben ik blij voor je,meid.' Joyce geeft haar weer een knuffel.   'En jij en Mick nog gefeliciteerd,he?!'  Lacht Patricia.  'Dankje.' Joyce kijkt weer naar haar ring. Patricia begint jaloers te worden en de twijfel slaat toe of Jeroen nog wel met haar wil trouwen. Ook vraagt ze zich af waarom Mick en Joyce niemand uitnodigde op hun bruiloft.  'Joyce? Waarom hebben jullie ons niet uitgenodigd?'  'Mick en ik zijn alleen voor de wet getrouwd. Maar wij willen sowieso nog voor onze vrienden trouwen en familie. en een groot feest geven.' Vertelt Joyce dan. Patricia is opgelucht en krijgt opeens een heel leuk idee. 

.

Amber is vanmorgen opgestaan met enorme misselijkheid. Ze hoopte dat de misselijkheid alleen tot de ochtend zou duren,maar het is inmiddels middag en heeft al 5 keer boven de wc gehangen. Nu staat ze in de rij bij de drogist met een doos in haar hand. De zenuwen gieren door haar lijf en haar gedachten tollen in het rond. Zij en Fabian zijn nog maar kort samen,laat staan dat ze het ooit over kinderen hebben gehad. Maar stiekem,ookal had ze nooit verwacht dat ze in verwachting zou raken van Fabian ,hoopt ze toch zwanger te zijn van hem. Glunderend legt ze haar hand op haar buik. Dan is ze aan de beurt,rekent af en gaat zo snel mogelijk naar huis om de test te doen. Eenmaal thuis,haast ze zich naar de wc. Na 2 minuten wachten kijkt ze hoopvol naar de test,opdat moment komt Fabian binnen,hoort ze hem roepen,rent de trap af en vliegt hem uit het niets om de hals.  'Haha! liefje? wat is er aan de hand?' Lacht Fabian.  'Ik ben zwanger!' Roept ze dan enthousiast.  'Wat?! GEWELDIG!'  Roept Fabian blij ,tilt haar op,om haar vervolgens rond te draaien. Hij zet haar neer,kijken elkaar aan en zoenen dan. 

Appie heeft afgesproken met Amber en Fabian. Sinds een week heeft hij een huis gehuurd in de buurt van waar Amber en Fabian wonen. Maar is dat puur toeval,of is hij daar gaan wonen vanwege Amber?  Hij wordt binnen gelaten door Fabian en lopen door naar de woonkamer. Als hij Amber ziet,begint hij spontaan te zweten en kan hij opeens niet meer praten.  'Ap? wil je wat drinken?' Vraagt Fabian.  'Hé? euh,doe maar een cola.' Appie is op de bank gaan zitten,naast Amber. Hij kan zijn ogen niet van haar af houden. Sinds hij weer voor haar ogen verscheen,kan hij alleen nog maar aan haar denken. Fabian komt erbij zitten en geeft Appie zijn cola. Fabian en Amber houden elkaars handen vast en kijken elkaar verliefd aan.   'Zullen we het Appie alvast vertellen?' Vraagt Amber enthousiast. Fabian twijfelt,maar knikt.  'Wat moeten jullie mij vertellen?' Vraagt Appie gemaakt blij. Stiekem heeft ie al een vermoeden en zijn vermoeden wordt ook beantwoordt als Amber het verteld: 'Ik en Fabian verwachten een kindje.' Amber wrijft over haar buik. Appie kijkt verstijfd,maar zijn mond lacht. Hoort hij dat nu goed? Is zijn meisje zwanger? En niet eens van hem.   'Gefeliciteerd.' Appie omhelst Amber en probeert blij te zijn voor ze,maar diep van binnen baalt ie en is hij jaloers.  'Dankje. Morgen hebben we onze eerste echo.' Amber en Fabian glunderen,Appie kan het op de een of andere manier niet aan zien,en staat dan ook abrupt op. Amber kijkt op .  'Wat ga je doen?'  Appie gedraagt zich een beetje nerveus.  'Ik ga maar naar huis. Heb nog veel te doen.'  Appie probeert een smoes te verzinnen,om hier maar weg te zijn.  'Ow,is goed. Fijn dat je even kwam. Ap? kun je dit even voor je houden? Fabian en ik willen het de rest zelf vertellen.'  Appie bevestigt door te knikken dat hij niks verteld en wordt door Fabian uit gelaten. 

.

Patricia is weer thuis ,bij binnenkomst hoort ze Jeroen lachen en spelen met Lotte. Ze legt haar sleutels en tas neer in de hal en loopt de woonkamer binnen.  'Mama!' Lotte rent op Patricia af en wordt door haar opgetild.  'Dag lieve schat.' Patricia geeft haar een dikke kus op de wang en zet haar weer neer.  'Hoe was het met Joyce?' Vraagt Jeroen. Patricia heeft haar handen op haar heupen laten rusten.  'Mick en Joyce zijn getrouwd afgelopen weekend in Zeeland. Mick heeft haar die avond ten huwelijk gevraagd en diezelfde avond zijn ze nog getrouwd. Maar ze willen zich nog trouwen voor familie en vrienden en ook een groot feest geven,' Vertelt Patricia. Terwijl ze het verteld,kijkt ze indringend naar Jeroen. Blijkbaar begint hij niet meteen uit zichzelf over zijn eigen aanzoek.  'Ow,leuk! ben blij voor hun!'  'Ik ook voor hen.' Antwoordt Patricia. Stiekem wringt het aan haar dat hij niet uit zichzelf begint over hun huwelijk dat ze nog moeten regelen.  'Ik breng Lotte even naar bed. Ze is doodop.' Jeroen tilt Lotte op en loopt met haar naar boven. Patricia is teleurgesteld en besluit Jeroen er vanavond mee te confronteren. Jeroen is terug beneden en is naast Patricia gaan zitten die tv kijkt.  'Ow,leuk! Friends.' Jeroen neemt een slok van zijn bier die Patricia voor hem alvast op tafel heeft gezet. Patricia kijkt hem constant aan en zoekt een goed moment om hem er na te vragen. Dan besluit ze hem toch te vragen:  'Jeroen?'   'Ja,liefje?' Jeroen wrijft over haar been.  'Weet je nog dat je mij vroeg om met je te trouwen?'  Jeroen kijkt haar met grote ogen aan. Zou hij dan eindelijk beseffen dat zij nog steeds hun bruiloft hebben voorbereid. Laat staan dat ze er over gehad hebben!   'Bedoel,we hebben,nadat je mij gevraagd hebt om met je te trouwen, het er niet meer over gehad wanneer we willen trouwen..Is dat,omdat je niet meer met mij wil trouwen na heel die IVF gebeuren en mijn traumatische ervaringen met pa? wat ik bedoel is,wil je überhaupt nog wel met mij trouwen?' 

Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu