Nienke en Fabian zijn bijna thuis,Nienke heeft net de foto van de echo naar Appie gestuurd. Hoopvol blijft ze naar haar mobiel staren,in de hoop dat Appie haar een appje terug stuurt. Maar na enkele minuten heeft ze nog geen bericht terug en geeft ze op. Zij heeft hem tenminste op de hoogte gesteld van de echo. Fabian parkeert de auto voor het huis,en ze zien dat Amber al thuis is van Praag. Fabian richt zich tot Nienke,die baalt. Lief legt hij zijn hand op haar bovenbeen. 'Hij is het niet waard,lief.' Nienke glimlacht kleintjes.. 'Hij laat mij alleen maar meer beseffen dat ik er blijkbaar helemaal alleen voor sta..Qua opvoeding. Als hij maar niet denkt dat hij het kind te zien krijgt wanneer het hem uitkomt.' Nienke stapt vastberaden en boos de auto uit. Fabian krijgt langzamerhand medelijden met Nienke en is stiekem razend op Appie. Ook hij stapt uit en ze lopen samen naar binnen en verwelkomen Amber hartelijk. 'Dag lieve schat!' Fabian omhelst haar en ze zoenen. Nienke kijkt jaloers toe. Sinds Amber een miskraam heeft gekregen ,voelt Nienke dat Fabian en zij dichter naar elkaar toe zijn gegroeid. Fabian neemt meer en meer onbewust afstand van Amber en trekt meer naar haar toe. Zou dat komen omdat zij nu zwanger is? 'Waar waren jullie?' Vraagt Amber. Nienke kijkt wat geschrokken op. 'Nienke had net een afspraak met de gynaecoloog. Ik heb haar gebracht.' Fabian vertelt er niet bij dat hij ook daadwerkelijk mee naar binnen is geweest en de echo heeft bijgewoond. 'Lief,wat ben jij toch een schat.' Amber aait over zijn wang. Fabian deelt een blik met Nienke,als Amber naar boven is om haar koffer op te ruimen,stapt Nienke naar hem toe. 'Waarom loog je?' 'I-ik...weet het niet. Ik wilde Amber niet jaloers maken,ofzo.' Jaloers maken? Waarmee? Hij is toch gewoon onschuldig mee gegaan als een vriend naar die echo? Of loog hij omdat hij ergens toch stiekeme gevoelens voor Nienke heeft? Doordat zij nog wel zwanger is en bij hen inwoont een tijdje. 'Fabian,je...je bent toch...' Opdat moment komt Amber terug naar de woonkamer. 'Zo! laat mij die echo-foto eens zien?' Amber wrijft nieuwsgierig in haar handen. 'Wil je dat wel,bedoel...' 'Nien,het is gebeurd. Wat gebeurd is,is gebeurd.' Amber probeert Nienke te overtuigen. 'Oke.' Nienke haalt de foto tevoorschijn en toont hem aan Amber. Bij het zien van de echo,valt het stil. 'Am? gaat het?' 'Ja,ja..wauw. Het blijft een wonder. Ik ben zo blij voor je.' Amber omhelst haar. Nienke en Fabian kijken elkaar aan.
Een aantal dagen zijn verstreken,Patricia lijkt zich beter te voelen na de grote operatie. Ze loopt voorzichtig,met kleine pasjes naar beneden. De hechting is eruit,maar ze heeft nog veel last van pijn. Beneden hoort ze Jeroen bezig met de kinderen. Er tovert zich een grote glimlach om haar mond als ze Jeroen bezig hoort en ziet met de kinderen. Ze loopt voorzichtig naar binnen. 'Schat? Jij moet..' 'Jeroen,ik voel me al een stuk beter,na wat pijn van de wond.' Patricia gaat zitten op de bank en trekt Lotte naar zich toe en knuffelt haar. 'Mama? Ben je beter?' Vraagt Lotte dan. 'Mama voelt zich al wel wat beter,ja. Maar ik kan nog niet met jullie spelen,schattie.' Moet ze Lotte nog even teleurstellen. 'Maar ik zorg wel voor jou,mama!' Lotte staat op ,rent naar de keuken. Patricia en Jeroen kijken elkaar verbaasd aan en lachen. Dan komt ze terug met een glas met water. 'Awh,schatje!' Patricia neemt het glas aan en geeft Lotte een kus. Maar bij het bukken,voelt ze zich vreemd.Ze gaat recht zitten en kijkt wat moeilijk en pijnlijk uit haar ogen. Jeroen heeft het opgemerkt en bekommert zich om haar. 'Schatje,gaat het?' Patricia trekt uit het niets helemaal wit weg en voor Jeroen het door heeft,valt ze bewusteloos op de grond. Jeroen stort zich naast haar op de grond en belt naar de ambulance. 'Lotte,neem Rachel mee naar boven? NU!' Lotte neemt Rachel mee naar boven,ze zijn nog te jong om dit te zien. Jeroen is aan het woord met een van de hulpverleners van de 112 lijn. 'Z-ze...ze heeft een bolle buik..Die ook hard aanvoelt.Ook trekt ze nu geel weg.' 'Oke,blijf aan de lijn. De ambulance is onderweg.' Jeroen blijft ook haar hartslag klokken. Niet veel later is daar de ambulance en wordt Patricia meegenomen. Jeroen loopt dan naar boven en legt de kinderen ,voor zover het kan uit wat er aan de hand is. Dan regelt hij een oppas voor hen en rijdt zelf als een gek naar het ziekenhuis.
Tussen Amber en Fabian is er al sinds een paar dagen flinke spanning. Zelf laten ze het niet merken,of ze ontkennen het. Maar Nienke voelt het en merkt het aan alles. Ze zitten aan tafel te eten. Als Amber aan Fabian vraagt of ze het zout mag,en die dan ook krijgt van Fabian,maar zonder elkaar aan te kijken,besluit Nienke dat het genoeg is en er iets van te zeggen. 'Ik weet niet wat er tussen jullie speelt,maar al dagen is er spanning tussen jullie! of jullie leggen het bij,of ik verhuis vandaag nog!' 'Hoezo?' 'Omdat ik het idee heb dat,sinds ik hier woon en zwanger er spanningen zijn tussen jullie! Ook vanwege jouw miskraam.' Vertelt Nienke. Amber en Fabian vallen stil. 'Nien,het ligt niet aan jou. Echt niet. En jij blijft gewoon hier.Punt!' Fabian staat stellig op en ruimt af. Amber daarin tegen is nog steeds stil en lijkt weg te kijken. Nienke kijkt haar kant op. 'Am?' Amber hoort haar gekwetste stem. 'Nien,ik...' Fabian staat er inmiddels weer bij. 'Amber,zeg het dan? Zeg het gewoon dat jij er meer moeite mee hebt om Nienke hier in huis te hebben omwille van haar zwangerschap!' Roept Fabian dan. 'Jij begrijpt dat nog steeds niet,hé?! Maarja,jij hebt geen miskraam gehad!' Roept Amber boos. 'Amber? is dat waar?' Nienke kijkt haar beste vriendin gekwetst aan. 'Nien,ik..ja,maar...' Nienke staat op en rent overstuur de tafel. Fabian zucht. 'Wat?! ik ben tenminste eerlijk geweest! Nu jij nog? of is het niet waar dat je Nienke hier laat wonen omdat je verliefd op haar bent geworden omdat zij nog wel zwanger is?' Amber staat dreigend dicht bij hem en loopt dan naar de keuken. Heeft Amber gelijk? Is hij werkelijk weer verliefd op Nienke? En laat hij haar daarom hier wonen omdat ze ook zwanger is?
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Hayran Kurgudit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?