Het is nacht, Jeroen slaapt al. Opeens schrikt hij wakker van gebonk. Hij zit kaarsrecht op zijn bed en hoort dan iets kapot vallen. Hij staat op en loopt voorzichtig naar beneden , naar de woonkamer. Dan knipt hij het licht aan. "Patricia?!" Fluistert hij dan vol verbazing. Hij ziet dan dat het Patricia is die stomdronken thuis is gekomen. "Waar kom jij vandaan?" Vraagt Jeroen. "V..Van die vriendin w..Waar i..Ik was.hihi!" Praat Patricia iets te hard en met dubbele tong. "Sjjjt! Lotte slaapt!" Fluistert Jeroen boos. "Ik zal zachtjes doen,liefje." Patricia geeft Jeroen een kus. " Je hebt gedronken." Jeroen zwaait met zijn hand voor zijn mond omdat Patricia naar drank ruikt. "Ja, en?" Antwoord Patricia ongeïnteresseerd en ploft neer op de bank. Jeroen zucht. "Patries? Waarom?" Vraagt Jeroen wanhopig. "Wat, waarom?" Vraagt Patricia en schiet weer in de lach. "Jij slaapt maar op de bank vannacht." Jeroen gooit een kussen en een deken naar haar en loopt naar boven.
De volgende ochtend word Patricia wakker met knallende hoofdpijn. Jeroen is al wakker en heeft Lotte net de fles gegeven. Patricia gaat rechtzitten en grijpt naar naar hoofd. "Hey. Je bent wakker. Ik heb Lotte net de fles gegeven." Zegt Jeroen , als hij Lotte in de box legt. "Oké." Patricia gaat voorover zitten. "Ik heb zo'n koppijn." Zegt ze dan. "Patries? Hoeveel heb je gedronken? En was je wel bij je vriendin?" Vraagt Jeroen achterdochtig. "Hoezo?! En waarom op zo'n toon?! Die bevalt me helemaal niet!" Roept Patricia boos en ze staat op. "word jij nu boos op mij?! Ik ga werken, en ik tref Lotte alleen thuis aan!" Roept Jeroen. "ZE SLIEP, JEROEN! EN ER IS TOCH NIKS GEBEURD?" roept Patricia boos. "Nee! Gelukkig niet! Gelukkig was Joyce er!" Roept Jeroen dan boos. "Ow! Dan sticht je toch een gezinnetje met haar?!" Patricia loopt boos het huis uit. "PATRIES!" Lotte begint te huilen en Jeroen troost haar. "Sjjjt. Het Is al goed,meisje." Jeroen probeert haar te bellen,maar haar mobiel staat uit.
Even later is Patricia weer terug. "Jeroen? H..het spijt me." Zegt ze dan. "Beloof je dat je Lotte nooit meer alleen thuis laat?" "Beloofd." Dan zoenen ze elkaar. "Ik maak me zorgen om je,schat." Jeroen kijkt haar aan. "Dat hoeft niet." Antwoord Patricia en geeft hem een zoen. " Ik hou van je." Antwoord Patricia. " Ik van jou,gek." Dan begint Lotte te huilen. Jeroen wil er naar toe gaan, maar Patricia houd hem tegen. " Ik ga wel." Ze staat op en tilt Lotte uit de box. "Dag meisje van me." Jeroen kijkt vol genot naar de twee. " Ik ga werken. Ben niet al te laat thuis, schat." Jeroen geeft haar een zoen. "Wij vermaken ons wel, hè meisje." Patricia geeft Lotte een kus op dr wang. Jeroen glimlacht en vertrekt naar zijn werk.
Patricia heeft Lotte in het badje gedaan. "Ik..Ik ben zo terug." Patricia laat Lotte alleen achter en rent naar beneden om een fles wodka te pakken. Maar als ze terugkomt, is Lotte verdronken in het badje. "SHIT! LOTTE!" Patricia wil Lotte uit bad halen, maar Jeroen duwt haar aan de kant en haalt Lotte eruit. Patricia kijkt volledig in shock toe en alles speelt in slowmotion in haar hoofd af. Ze ziet de paniek in zijn ogen. Wat heeft ze gedaan? Ze ziet hoe Jeroen Lotte probeert te reanimeren en nog steeds in paniek is. En dan gaat het snel: de ambulance is al gearriveerd en neemt Lotte mee naar het ziekenhuis.
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanficdit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?