Hoofdstuk 71:'Toekomst'

121 1 0
                                    

Patricia en Jeroen zitten allebei op een houten stoel,zenuwachtig tikt de voet van Patricia op de grond. Haar been stopt met trillen,als Jeroen zijn hand op haar been laat rusten. Patricia kijkt op naar hem en meteen glimlachen ze naar elkaar.  'Het komt goed,liefje.' Terwijl hij dat fluistert,pakt hij haar hand vast om haar vervolgens een kus te geven. De twee hebben besloten om weer zwanger te worden met behulp van IVF.  Patricia wil niets liever dan weer een kind met Jeroen,maar sinds een paar dagen voelt ze zich ontzettend misselijk en ze weet niet of die misselijkheid komt door de zenuwen voor de IVF,of door...Sinds een paar dagen,dat ze met Jeroen besloten heeft om weer in het IVF-traject te stappen,spreekt ze veel af met Patrick.  'Mevrouw Soeters?' Patricia schrikt op uit haar gedachte en loopt met Jeroen mee met de dokter. Binnen in het kamertje ,wordt de misselijkheid alleen maar erger.Ze probeert zich te focussen op het gesprek met de dokter,maar de misselijkheid wordt met de minuut erger. Patricia staat op en rent als een gek zo snel mogelijk de kamer uit ,naar de wc. De wc trekt ze door,staat recht om vervolgens naar de wasbak te lopen en haar mond te spoelen. Ze kijkt dan in haar tas en haalt de test eruit. Even blijft ze naar de doos waar de zwangerschapstest in zit,staren.  'Liefje?' Patricia schrikt en weet niet hoe snel ze de doos terug in haar tas moet stoppen. Jeroen staat namelijk in de dames wc.  'Gaat het?' Jeroen is op haar afgestapt.  'Ja,ja.Ik ben alleen ontzettend misselijk. Geen idee hoe het komt.'  Patricia is met haar rug tegen de wasbak aan gaan staan.  'Het zijn vast de zenuwen,schat. Maar dat is ook heel goed te begrijpen.' Jeroen wrijft over haar arm. 'Ja,het zullen de zenuwen zijn.'  Patricia lacht wat moeilijk.  'Zullen we het gesprek afmaken en naar huis gaan?' Patricia knikt. Hand in hand lopen ze terug. Na hun gesprek met de dokter zijn ze thuis.  'Schat,ik ga nog even naar me werk. Ze hadden me nodig voor iets.' Jeroen geeft,terwijl hij zijn jas aan trekt.  Patricia ziet dan haar kans om de test te doen.  'Ja,is goed liefje.' Jeroen is vertrokken. Patricia pakt haar tas,haalt het doosje waar de test in zit,eruit en besluit naar boven te gaan. 

Nienke en Appie zijn weer terug in Nederland om alles te regelen voor hun emigratie naar Dubai. Ze rijden net weg van het vliegveld. Nienke is wat nerveus,omdat ze aan haar beste vrienden moet gaan vertellen dat ze gaan emigreren naar het buitenland. Maar Nienke heeft hier gek genoeg meer over nagedacht. Toen ze met Bart op een soort,heel vreemde wereldreis was,had ze gedachtens om eventueel in de toekomst te gaan emigreren. En nu ze met Appie in Dubai was,twijfelde ze geen moment. Appie parkeert de auto bij de parkeerplek vlakbij het gemeentehuis. 'Ben je er klaar voor?' Nienke knikt vastberaden,stappen de auto uit en lopen het gemeentehuis binnen. Even later staan ze weer buiten.  'Zo,nu wordt het opeens wel heel erg definitief.' Zegt Appie zacht. Nienke knikt.  'Zullen we eerst je ouders op de hoogte stellen?' Appie knikt.  'En daarna je oma?' Nienke slikt. Haar oma,die al die jaren voor haar gezorgd heeft. Ze zijn de auto in gestapt en rijden eerst naar familie. Ze komen net van haar oma vandaan, en Nienke is wat stilletjes in de auto. Appie zegt niks,maar legt lief zijn hand op haar been.  Nienke veegt haar tranen weg. Haar oma vertelde dat ze haar kleindochter niets liever dan gelukkig ziet. En als zij naar Dubai wil emigreren,staat haar oma daar volledig achter. Nu staan ze op het punt om naar de ouders van Appie te gaan. Ze stoppen voor het huis van zijn ouders en bellen aan. Een tijdje blijven ze daar nog en ook de ouders staan hun keuze.  'Nou,je ouders reageerde er vrij rustig op.' Nienke en Appie zijn weer thuis.  'Ja,stond ik ook een beetje van te kijken.Maar zij zien mij ook heel graag gelukkig.'  Antwoordt Appie. Nienke zucht. Ze beseft opeens dat ze nu hun vrienden op de hoogte moeten stellen.  'App jij ze?' Vraagt Nienke.  'Ja.' 

(Ondertussen kun je het nummer:'Let It Go.' Luisteren van James Bay) 

De twee minuten zijn voorbij,ze heeft de test in haar handen.. Als ze ziet wat de test aangeeft,laat ze het van pure shock uit haar handen glijden. Geschokt laat ze zich via de muur op de grond vallen. Waarom? Waarom begaat ze deze fout weer?! Ze schopt tegen de wasmand aan en begint te huilen. Nienke en Appie hebben hun gasten binnen gelaten. Joyce,Mick,Fabian en Amber zijn er.  Nienke en Appie gaan ook zitten tegenover hun vrienden op de bank.  'Wat willen jullie ons vertellen?' Vraagt Joyce nieuwsgierig als ze altijd is.  Nienke en Appie wisselen even hun blik en richten zich weer tot hen.  'Appie en ik hebben besloten om te gaan emigreren naar Dubai.' Vertelt Nienke dan. Fabian blijft naar haar staren en loopt zonder een woord te zeggen naar de tuin. 'Wauw! wat een dappere beslissing,jongens.' Zegt Joyce enthousiast. Nienke blijft naar de deur staren. Ze staat op en besluit om bij hem te gaan kijken.  'Faab?' Nienke laat hem naar zich toe draaien. Hij heeft gehuild. 'Ben blij voor je,Nien.'  'Waarom huil je dan?' Vraagt Nienke.  'Om...omdat ik je echt zo hard ga missen.'  Nienke begint door haar doorkomende tranen heen te lachen en kijkt even naar de grond.  'Ik ga jou ook missen,Fabian.Maar,jij hebt geluk blijkbaar weer terug gevonden bij Amber.' Zegt ze lachend. Fabian begint te blozen.  'Viel het zo op?' Nienke knikt.  Even is het stil.  'Fabian,wees maar gelukkig met Amber. Ik gun het je.'  Fabian kijkt haar dankbaar aan.  'En ik gun jou het geluk met Appie.' Ze omhelzen elkaar.   Patricia heeft naar Patrick gebeld en staat nu voor zijn praktijk. Patrick doet open voor haar en ze stormt overstuur bij hem naar binnen.  'Patries? wat scheelt er?' Vraagt Patrick bezorgd. Patricia komt eerst tot rust en kijkt hem verslagen aan.  'I-ik ben zwanger van je,Patrick.' Verteld ze hem dan met verslagen stem. Patrick deinst geschrokken wat naar achter. Hoort hij dat nou goed? 

Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu