Nienke kijkt zwijgend naar Fabian. De rest wacht nog steeds hoopvol op het antwoord van haar. "Nien?" vraagt Fabian. Nienke trekt haar hand los. "Het spijt me,Fabian. Ik kan nog niet met je trouwen,het is nog te vers van...Je weet wel." Antwoord Nienke dan. Fabian staat weer recht, kijkt teleurgesteld maar snapt het wel. "Dat snap ik,liefje." Antwoord Fabian dan ook. Ze zoenen elkaar. "Ben blij dat je het snapt." Zegt Nienke dan. Appie snapt niet waarom Nienke geen ja heeft gezegt. "Liefje, we wachten er gewoon mee tot dat jij er wel klaar voor bent." Fabian pakt haar vast en geeft haar een zoen. "Ik blijf sowieso toch altijd van je houden." Zegt hij dan. Hij geeft haar een knuffel,tijdens de knuffel kijkt Nienke om naar Appie. Ze ziet dat hij haar vertwijfeld aankijkt. "Zullen we naar huis gaan?" Vraagt Fabian. "Ga jij maar alvast? Ik blijf nog even bij Joyce en Mick." Zegt Nienke dan. "Oke. tot zo,schat." Fabian geeft haar nog een kus en gaat alvast naar huis. "Zullen wij ook gaan,Ap?" vraagt Amber. "Nee,ik ga zometeen wel met Nienke mee naar huis." Antwoord Appie. "Lief van je,schat. tot zo." Amber geeft Appie ook een zoen en vertrekt. "Willen jullie nog wat drinken?" vraagt Joyce. "Doe mij nog maar een cola." zegt Appie. "Ik wil een glas water." Antwoord Nienke dan. Joyce loopt naar de keuken en giet cola in voor Appie en water voor Nienke. Nienke is wat stilletjes. "Nien? gaat het?" vraagt Mick dan. "Jawel. moet nog even bijkomen van de aanzoek van Fabian." Zegt Nienke. Ze voelt dat Appie zijn hand op haar been legt. Ze kijkt hem aan en voelt zich dan op haar gemak. Stiekem legt ze haar hand op de zijne en trekt haar hand weer snel terug als Joyce terug van de keuken komt met drinken. "Zullen we dit nog opdrinken en dan gaan?" Stelt Appie dan voor. "Is goed." Antwoord Nienke. Ze drinken en kletsen nog wat met Mick en Joyce en vertrekken dan. Het is stil tussen de twee. Opeens blijft Appie staan. "Nien? waarom zei je geen ja?" vraagt hij dan. Nienke stopt en kijkt hem aan. "Omdat ik dat gebeurtenis met Lars nog niet vergeten ben,Ap." Zegt Nienke. "Dus...het heeft niks met die zoen te maken?" vraagt Appie. Nienke zwijgt. "Nien? je hoeft dit niet voor mij te doen. van mij mag je met Fabian trouwen. maar weet wel dat ik die zoen echt meende." Antwoord Appie gemeend. Nienke zucht en gaat door haar haren. "Nien? je zoende mij niet voor niets terug." Appie pakt haar hand en kijkt haar recht in de ogen. "Die zoen van vorig jaar was een vergissing, en nu ook!" Nienke trekt haar hand los. "Ik loop wel alleen naar huis!" En ze loopt boos van Appie weg. Eenmaal thuis stormt Nienke huilend naar boven. "Nien?!" Fabian rent naar boven , maar staat dan voor een gesloten deur. "Nien? doe eens open? wat is er?" vraagt Fabian dan. "Ik...ik wil even alleen zijn!" roept Nienke dan. "Oke. tot zo." Fabian loopt weer naar beneden. Even later komt Fabian weer naar boven. De deur staat open van de slaapkamer. "Liefje? waar ben je?" vraagt Fabian als hij Nienke niet in de slaapkamer ziet. "In de badkamer!" Roept Nienke dan. Fabian loopt de badkamer in en pakt Nienke van achteren beet en legt zijn hoofd op haar schouder. Nienke legt haar hand op zijn wang en zoent hem. "Ik hou van je." zegt hij dan. "Ik ook van jou." Nienke keert zich naar hem toe en ze zoenen. Fabian tilt haar op en neemt haar mee naar de slaapkamer, legt haar op bed en gaat boven op haar liggen en zoenen verder.
•
De volgende ochtend heeft Fabian voor het ontbijt gezorgd. Nienke pakt hem van achteren vast en legt haar hoofd op zijn rug. "Goedemorgen, schat." Fabian draait zich naar haar toe en ze zoenen elkaar. "Heb je goed geslapen?" Vraagt hij. "Ja. Zeker omdat ik nu weet wat ik wil." Nienke pakt zijn hand en kijkt hem dan recht in zijn ogen aan. " Fabian Ruitenburg, Ik wil heel graag jou vrouw worden." Zegt ze dan. Fabian pakt haar vast en ze zoenen elkaar.
•
Het is middag en Fabian en Nienke hebben Appie en Amber uitgenodigd en ook de anderen om het grote nieuws te vertellen: "Fabian en ik hebben leuk nieuws," begint Nienke dan. "Wat dan?" Vraagt Amber. Nienke ziet dat Appie dan naar haar kijkt. "Fabian en ik gaan trouwen." Vertelt ze dan. "Wat?! Gefeliciteerd!" Iedereen, behalve Appie feliciteert Nienke en Fabian. Appie loopt de deur uit. Nienke ziet het en zucht.
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanfictiondit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?