Nienke heeft vannacht bij Bart geslapen. Ze heeft al voor het ontbijt gezorgd,als Bart naar beneden komt. 'Awh! heb jij dit geregeld?' Nienke knikt,pakt hem vast en zoent hem passioneel. Na het ontbijt loopt Nienke terug naar huis ,waar Appie,nog van niet-wetends van wat Nienke vannacht allemaal heeft uitgespookt met Bart,en weer bij hem terug is. En dat ze hem nu vertellen. Ze loopt naar binnen. Bij binnenkomst komt Appie furieus op haar afgestapt,heeft zijn armen over elkaar en wacht op een verklaring van haar. Nienke weet al gelijk wat hij gaat vragen,dus valt maar meteen met de deur in huis. 'Ik moet je iets vertellen,Appie.' Nienke haalt diep adem en vertelt hem dat ze 2 dagen geleden Bart weer tegen het lijf is gekomen,dat ze ook tot 2 keer toe met hem heeft afgesproken en dat het zo weer als vertrouwd is dat ze zelfs gezoend en gevreeën hebben. Het is dan akelig stil in de woonkamer. 'Ap? zeg iets?' Nienke probeert haar tranen de baas te zijn. Appie zwijgt,maar de blik in zijn ogen zeggen genoeg. In plaats van antwoorden,loopt hij bij haar vandaan. 'Ap? wat ga je doen?' Nog steeds geeft hij haar geen antwoord,maar gaat naar boven. Nienke vind het zorgelijk worden. Ze hoort iets op de grond vallen in de hal en gaat kijken en ziet dat Appie al zijn kleren en koffers naar beneden heeft gegooid. Dan ziet ze Appie naar beneden stormen. 'Ap? waar ga je heen?' 'Geen idee,als het maar zo ver van jou vandaan is!' Appie gooit met een wilde beweging al zijn kleren,on-opgevouwen in zijn koffers ,trekt een vest aan. 'Appie,laat ons er tenminste over praten? zo kunnen we niet uit elkaar gaan?' Nienke heeft zijn arm beet. Appie kijkt haar kwaad aan. 'En dat jij vreemd gaat met die Bart kan wel?! Laat me los!' Appie rukt zich los en stormt boos het huis uit. Nienke wanhopig en bezorgd achterlatend. Waar gaat hij naar toe? terug naar Nederland?
'Wat?! echt?' Joyce en Mick hebben net te horen gekregen dat Jeroen Patricia wel op natuurlijke wijze zwanger kan maken en dat Rachel dus wel degelijk biologisch de dochter is van Jeroen. Joyce vliegt Patricia om de hals en feliciteert haar. 'Ik ben zo opgelucht en blij voor je,meid.' Zegt ze. 'Ik ook.' Antwoordt Patricia. Opeens loopt Jeroen zonder iets te zeggen naar de gang. 'Wat gaat hij nu doen?' Patricia haalt haar schouders op,als teken dat ze het ook niet weet. Jeroen is naar de gang gelopen,omdat hij wordt gebeld door de vader van Patricia. 'Met Jeroen.' Neemt hij wat nerveus op.Hij heeft de vader van Patricia op de hoogte gehouden over de bevalling. 'Hoe is het gegaan?' Vraagt haar vader. 'Goed. Het is een gezond meisje van 5 pond ,ze heet Rachel.' Vertelt Jeroen. 'Oké,mooie naam. En met de moeder ook alles goed?' 'Ja.Ze heeft het super goed gedaan. Echt mijn powervrouw.' Jeroen begint te huilen van vreugde. 'Zou ik,denk je mogen komen kijken?' Jeroen had deze vraag al zien aankomen,logisch ook. Het zijn tenslotte zijn kleinkinderen. Jeroen regelt dan iets en hangt op. Als hij terug de kamer binnen komt ,kijken 3 hoofden hem verbaasd aan. 'Waar ging jij opeens heen?' Vraagt Patricia. 'Ik werd even gebeld.' Patricia merkt dat Jeroen zich nerveus gedraagt. 'Jeroen,scheelt er iets?' Vraagt Mick,die het ook is opgevallen. 'Joyce,kan je even meekomen?' Vraagt Jeroen opeens. Joyce knikt en loopt met hem mee naar de gang. 'Ik had net de vader van Patries aan de lijn,alleen...ze mag het niet weten. Ook omdat ik iets geregeld heb.' Jeroen verteld dan aan Joyce wat hij geregeld heeft, en Joyce juicht het alleen maar toe. 'Vind je dat ik het moet doorzetten?' 'Ja,natuurlijk! hij heeft er ook recht op. En hij hoort ook bij dit gezin.' Zegt Joyce. Jeroen lacht dankbaar naar Joyce. Hij is maar alte blij dat Joyce hen hier in steunt. Hij geeft haar dan ook spontaan een knuffel,waar Joyce even van staat te kijken ,maar hem dan terug knuffelt. 'Patricia mag in haar handen knijpen met zo'n goeie vriendin als jij,Joyce.' Joyce is nu degene die hem dankbaar toe lacht. 'En Peet mag ook in haar handen knijpen met zo'n lieve man als jij.'
(Ondertussen kun je het nummer:"What About Us." Luisteren van P!nk) Appie heeft het eerste beste vliegtuig naar Nederland genomen en zit nu in het vliegtuig. Hij zit en kijkt verdrietig uit het raam. 'Ik ben Bart weer tegengekomen.' Er ontsnapt een traan uit zijn oog die hij snel weer wegveegt. Waarom? Hij dacht dat Nienke nu echt gelukkig was,nu zij samen waren. Hij dacht nu echt een gezin te kunnen beginnen ,samen met Nienke. Hij stond zelfs op het punt om haar,de liefde van zijn leven,ten huwelijk te vragen. Intussen is het vliegtuig opgestegen en heeft Appie zijn gordel losgemaakt. Hij besluit nog niemand te appen over het feit dat hij zo abrupt terug is in Nederland. Zelf moet hij eerst alles even een plek geven.. Hij is ook roekeloos vertrokken,omdat hij geen slaande ruzie wou,toen hij hoorde dat Nienke Bart weer tegen het lijf was gelopen. De persoon die Nienkes leven compleet op de kop heeft gezet. De persoon die de zoon bleek te zijn van Wolf en Vera. Nu pas voelt hij wat Fabian al die tijd heeft gevoeld. Het verraad,het verraad van de vriendschap en de liefde. Alsof het niks voor haar betekende. Toen Nienke het hem vertelde,werd ze opslag weer compleet een ander mens. Alsof Bart haar weer had gehersenspoeld. Na het langere mijmeren over Nienke en Bart,voelt hij dat het vliegtuig zijn landing maakt op Nederlandse grond en hij doet zijn gordel om. Als de wielen van het vliegtuig de grond raken,beseft Appie zich pas dat hij nu echt weer terug in Nederland is,maar dan zonder Nienke,weliswaar. Hij staat op en stapt het vliegtuig uit en belt een taxi en gaat naar een hotel.
De volgende dag zijn Amber en Fabian vroeg op pad om hun 1 maand samen te vieren. Ondertussen worden ze doodgegooid met foto's van Jeroen,Patricia en Rachel. Ook verteld Jeroen op de app dat hij hen nog iets moet vertellen,maar het liever face to face wil vertellen. 'Zullen we vanavond op kraamvisite gaan?' Vraagt Amber aan Fabian. 'Is goed.' De twee zitten net op een terras en hebben net hun lunch besteld. Amber blijft glunderend naar de foto kijken van Rachel. Fabian ziet dat Amber glunderend bij het zien van de foto en twijfelt er niet aan om haar DE vraag te stellen. 'Hoe denk jij over kinderen?' Amber kijkt op van haar mobiel en is even perplex. 'Ooit zou ik ze wel willen,ja.' Antwoordt Amber. 'Met mij?' 'Ja,gek.Natuurlijk.' Amber buigt over de tafel om hem te zoenen. 'Ik ook met jou.' Fabian en Amber glunderen naar elkaar. Na de lunch,zijn ze aangekomen bij Jeroen en Patricia die sinds vanochtend weer thuis zijn en bellen aan. Jeroen doet open en laat ze binnen. Patricia zit op de bank met Rachel en geeft haar de fles. Lotte zit ernaast en geeft Rachel vele kusjes op het hoofd. Amber is naast Patricia gaan zitten en feliciteert haar. 'Wat een mooie meid,zeg!' 'Wil je haar vasthouden? haar fles is net op. Ze moet alleen nog boeren.' Patricia geeft Rachel aan Amber. Amber krijgt de instructie hoe ze Rachel moet laten boeren en het lukt. Fabian kijkt vol bewondering naar Amber en lacht naar haar. 'Maar wat moesten jullie ons vertellen?' Amber kijkt de kersverse ouders nieuwsgierig aan. 'Rachel blijkt toch niet de dochter van Patrick te zijn. En ik bleek ook niet zwanger te zijn van de IVF,want ik ontdekte pas dat ik zwanger was,toen we net wilde beginnen met IVF.' 'Maar IVF blijkt ook niet meer nodig te zijn,' vult Jeroen aan. Amber en Fabian kijken elkaar met grote ogen aan. 'Bedoel je....' Patricia en Jeroen knikken nog ter bevestiging. 'Dus,Jeroen kan jou toch wel zwanger maken?' 'Ja!' Antwoordt Patricia trots. Fabian geeft haar een knuffel. 'Wat ben ik daar blij om,zeg!' Patricia houdt het dan niet meer droog en huilt. 'Ach,liefje.' Jeroen gaat naast haar zitten en troost haar. 'Dus jullie zijn dan ook weer samen?' Vraagt Amber. 'Ja.Ons gezin is weer compleet en niets of niemand krijgt ons nog uit elkaar.' Patricia en Jeroen kijken elkaar vol trots en glimlachend aan. Opeens gaat de bel. Jeroen weet al lang wie er aan de deur is. 'Ik doe wel open.' Jeroen staat op en doet open. Het is de vader van Patricia, Jeroen laat hem binnen en loopt met haar vader achter zich aan , naar de woonkamer. 'Patries,er is iemand voor je.' Patricia haar ogen worden groot ,wanneer haar vader weer voor haar neus staat. 'Patricia,ik kom alleen met je praten.'
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanficdit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?