"Appie? Ga je het mij nog vertellen?" Nienke kijkt hem doordringend aan. "Amber en ik zijn gescheiden, omdat Amber vreemd is gegaan." Zegt Appie. "Dat meen je niet?! Met wie?" Vraagt Nienke. Appie slikt. "Het is toch niet een van de jongens, hè?" Vraagt Nienke lachend. Maar Appie lacht niet waardoor Nienkes lach meteen verdwijnt. "Ze is toch niet vreemdgegaan met Mick?" "Nee. Maar het is wel iemand die bij ons in het Huis Anubis heeft gewoond." Antwoord Appie. "Wie is het?" Vraagt Nienke. "I..Ik kan het niet zeggen, Nienke." Antwoord Appie en wrijft over zijn gezicht. "Appie?! Wie is het?!" Roept Nienke boos. "Fabian." Nienke blijft Appie aanstaren. Haar ogen vullen zich met tranen. "Nien?" "Zeg dat het niet zo is, Appie? Dit kan niet waar zijn." Zegt ze dan overstuur. "Nien.. Ik vond dat ze het jou moesten vertellen, Maar Ik wilde niet liegen tegen je." "Hoelang weet jij dit al?" Vraagt Nienke dan. "3 Maanden. Ik had ze betrapt op het feest.zoenend." vertelt Appie. "En waarom verzwijg jij dat voor mij,hè?! IK DACHT DAT WIJ VRIENDEN WAREN?!" Nienke staat op en loopt de deur uit.
Patricia is in de winkel om de dagelijkse boodschappen te doen. Dan loopt ze langs de drank. Even blijft ze staan , maar loopt toch door. Even later heeft ze toch een fles wodka gekocht. "Hey! Je bent er weer!" Jeroen helpt haar met de tassen. Dan blijft hij verstijfd stilstaan. "Liefje? Voor wie is deze wodka?" Vraagt hij dan. "Voor mij, en voor jou eventueel." Antwoord Patricia. "Dan is ie voor mij , want jij zit midden in die IVF-behandeling. Dit kan je je niet veroorloven,Patries." Jeroen wil de fles pakken, Maar Patricia rukt de fles uit zijn handen. "Misschien is het deze keer wel mislukt. Laat me,Oké?" Patricia zet de fles in de koelkast. Jeroen zucht. "Liefje? Wil jij dit nog wel? Een kind?" Vraagt Jeroen. "Ja! Heel graag, zelfs!" Patricia loopt naar hem toe. "Waarom koop je dan een fles wodka? Neem je die IVF-behandeling wel serieus?" Vraagt Jeroen. "Ja! Waarom twijfel je daar aan?! Ik neem het super serieus. Ik wil niks liever dan een kindje met jou." Patricia geeft hem een zoen. "Gelukkig. Want als er een iemand is waar ik dolgraag een gezin mee wil, ben jij het." Jeroen pakt haar vast bij de heupen en zoent haar.
Joyce heeft Rosemarie naar het kinderdagverblijf gebracht en is onderweg naar haar werk. Patricia is er al. " Hey! Hoe is het?" Vraagt Joyce aan Patricia en komt naast haar zitten. "Goed. We zijn weer begonnen met IVF. Over een paar weken mag ik weer een test doen als ik nog niet ongesteld ben geweest." Vertelt Patricia. Joyce start ondertussen de computer. "Hey! Wat nou als ik een artikel schrijf over IVF? En jou daarover interview?" Stelt Joyce dan voor. Patricia is opeens doodstil. "Peet? Is er iets?" "Nee. Niks. Wil je koffie?" Patricia staat op en giet koffie in. "Peet? Als je het niet wilt, doe ik het niet." Zegt Joyce. "Ik ga even iets uit de printer halen." Patricia loopt naar het printer. Dan pakt ze een plastic flesje te voorschijn en neemt een slok. Dan pakt ze de papieren uit de printer en loopt terug naar Joyce. "Hier? Het interview over dat kinderdagverblijf waar Rosemarie zit." Patricia geeft Joyce de uitgeprinte interview. "Dankje." Patricia gaat terug zitten en drinkt weer uit haar plastic fles. Joyce denkt dat er water in zit, maar niks is minder waar.
Fabian en Amber zitten rustig te genieten van een glas wijn op de bank en met elkaar te lachen, als opeens Nienke via de tuindeur naar binnen stormt. "Nienke? W..wat is er?" Amber laat van schrik Fabian los. "Is het waar?" Vraagt Nienke hijgend van woede. Fabian en Amber weten al gelijk dat Appie het aan Nienke heeft vertelt, maar Amber vraagt het toch: "Is wat waar?" "Hou je niet van de domme,Amber?!" Roept Nienke kwaad. "Zijn jij en Fabian...samen?" Vraagt Nienke dan. Amber en Fabian knikken. "Nien? W..we wilde je het echt nog vertellen, maar...." "Maar wat, hè?! Ik dacht...Ik dacht dat jullie mijn vrienden waren! Ik hoef jullie nooit meer te zien! NOOIT MEER!" Roept Nienke boos en rent huilend weg.
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Фанфикdit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?