Hoofdstuk 63: De bruiloft.

172 1 0
                                    

Patricia word wakker,en voelt zich wat vreemd. Maar ze heeft het al een paar weken dat ze zich vreemd voelt,sinds ze naar haar psycholoog gaat. Vandaag is trouwens de bruiloft van Nienke en Fabian. Patricia kijkt op de wekker hoe laat het is en maakt Jeroen wakker.  'Liefje? Het is tijd..We moeten ons klaarmaken.'  Jeroen word langzaam wakker.  'Waarvoor?' Vraagt Jeroen verbaasd en wat slaapdronken.  'Het is vandaag de bruiloft van Nienke en Fabian,gekkie.' Lacht Patricia.  'Owja,verrek.' Jeroen staat ook op,en kleden zich om voor het feest. Jeroen merkt tijdens het ontbijt dat Patricia wat stil is. 'Schat? gaat het?'  'Jawel,ben gewoon wat moe van al dat gepraat met die Psycholoog.' Patricia trekt wat zenuwachtig aan haar oorlel. 'Snap ik,schat. Ik ga kijken of  Lotte al wakker is.' Jeroen staat op en gaat naar boven. Patricia kijkt even of Jeroen al weg is,en pakt dan haar mobiel en ziet dan dat ze een bericht heeft van Patrick.  'Kunnen we vanavond afspreken? ik moet iets met je bespreken. x Patrick.'  Patricia zucht en appt hem terug: 'Ik moet kijken of ik vanavond weg kan,ik heb een bruiloft.'  Patricia hoort Jeroen dan weer naar beneden komen,stopt haar mobiel in haar tas en gaat door haar haar.  'Kijk eens mama wie er wakker is?' Zegt Jeroen dan,als hij in de woonkamer is.  'Dag lieve schat.' Patricia trekt haar blije gezicht en doet net of er niks aan de hand is. Ze pakt Lotte van Jeroen over en geeft haar een kus.  'Wij hebben vandaag een groot feest,meisje.'  Patricia en Jeroen kijken elkaar aan.  'Ik hou van je,schat.' Zegt Jeroen.  Patricia voelt zich schuldig.  'Ik ook van jou.' 

.

Nienke opent haar ogen en merkt dat ze niet thuis heeft geslapen en ook niet naast Fabian ,maar naast Appie ligt. Ze draait zich naar hem toe en streelt over zijn blote lichaam. Appie word langzaam wakker en glimlacht als hij ziet dat Nienke nog naast hem ligt.  'Hey.'  Zegt hij.  'Hey.' Antwoordt Nienke. Appie geeft haar een zoen,en Nienke voelt zich meteen rot.  'Ik ga vandaag trouwen.' Zegt Nienke,terwijl Appie haar wang vastpakt.  'Ja...'  Appie zucht.  (Ondertussen kun je het nummer:"Leave a Light On." Luisteren van Tom Walker.) 'Ap...ik denk dat we,na vandaag...'  'Nee,ga maar?! alsof dit niks voor jou betekent heeft!'  Appie is opgestaan en loopt boos naar zijn kast. Nienke staat op,en gaat achter hem staan.  'Ap,die zoen betekende wel wat voor mij. Maar...ik..' Appie laat haar niet uitpraten en zoent haar. Nienke kijkt hem dan aan,maar geeft zich dan eindelijk aan hem over. Ze pakt hem vast en zoent hem terug.  'Ik hou van je,Appie.' Zegt ze dan. Appie tilt haar al zoenend op en gooit haar op bed. Nienke kleed hem uit,en hij haar en vrijen met elkaar. 'Dus? je..' Nienke weet wat hij bedoeld,en schud haar hoofd. Appie glimlacht en zoent haar terug. Hij streelt over haar hele lichaam en Nienke laat zich in de nek zoenen. Fabian is zich nietsvermoedend al aan het klaarmaken voor de grote dag. Hij heeft net zijn pak aangedaan en doet zijn haar goed. Dan komt Mick binnen.  'Zo! ben je er klaar voor?' Vraagt Mick. Fabian kijkt Mick via de spiegel aan en zucht zenuwachtig.  'Ja! vandaag is de dag,ik ga trouwen met mijn grote liefde.' Zucht Fabian vol geluk. Mick is blij voor zijn beste vriend dat hij zo gelukkig is. 'Over een paar minuten moeten we bij het stadshuis zijn.'  Zegt Mick. Fabian knikt en verzameld al zijn moed bijeen.  'Zullen we?' Fabian loopt dan met Mick het huis uit. 

.

Alle genodigden zijn al gearriveerd bij het stadhuis en wachten binnen gespannen op de bruid. Fabian staat vooraan en blijft zenuwachtig en hoopvol naar de deur staren. Elk moment kan daar zijn bruid en toekomstige vrouw door die deur naar binnen komen. Zijn handen beginnen te zweten en worden klam. Mick merkt dat Fabian met de minuut ongeduldiger word,en gaat naast hem staan.  'Gaat het,makker?' Vraagt hij lief.  'Jawel,hoor.' Fabian beweegt nerveus heen en weer. 'Ze kan elk moment komen.'  Kalmeert Mick hem. Patricia zit naast Jeroen en word een beetje ongeduldig. Opeens krijgt ze een app van Patrick:"Hoelang duurt zo'n bruiloft? Ik moet je zien,en spreken." Patricia glimlacht,maar loopt dan naar Fabian en Mick.  'Waar blijft Nienke?' Vraagt ze dan.  'Ik zal eens polshoogte nemen bij Amber.' Mick loopt naar Amber,die ook zenuwachtig en nerveus op haar mobiel kijkt en dan naar buiten.  'Amber? al iets gehoord van Nienke?'  'Nee! ik ga haar bellen.' Amber loopt naar buiten en probeert dan naar Nienke te bellen. Maar ze krijgt meteen haar voicemail. Amber krijgt hier geen goed gevoel bij. 

.

Nienke ligt naast Appie,te genieten van een ontbijt.  'Dus,je kiest nu definitief voor mij?' Vraagt Appie.  'Ja. Moet ik het bewijzen?' Nienke geeft hem dan een lange zoen,wat uitdraait op een tongzoen.  'Ik geloof je.' lacht Appie dan. Nienke geeft hem dan plagerig een duw.   'Maar Fabian heeft wel recht op de waarheid,Nien.' duwt Appie haar op de feiten.  'Je hebt gelijk. Maar,niet vandaag.' Antwoordt Nienke.  'Ik denk juist vandaag,schat. Hoe pijnlijk het al is.' Zegt Appie.  'Je hebt gelijk.' Nienke zucht.

.

Na een paar uur wachten,komt de ambtenaar van de burgelijke stand met de mededeling dat ze lang genoeg hebben gewacht,en er nog meer mensen willen trouwen vandaag. Fabian beseft dan dat zijn huwelijk niet door is gegaan en is in lichte shock. Mick ondersteunt Fabian naar de auto en rijden terug met z'n allen naar het huis anubis.  Fabian zit op de bank en heeft nog geen woord gezegt,er rolt alleen een traan over zijn wang.  'Ik snap het niet! waarom is ze niet op komen dagen?' Amber is verbaasd.  'Geen idee,Amber.' Mick is naast Fabian gaan zitten.  'Faab,gaat het?'  'Z-z...waarom kwam ze nou niet? houdt ze dan niet meer van me?'  Mick kijkt met een bezorgde blik naar de rest. Opeens gaat de bel. 'Ik ga wel!' Amber sprint naar de deur,in de hoop dat het Nienke is. En haar hoop is werkelijkheid als ze Nienke ziet.  'Nien! waar was jij?!' 'Is Fabian er ook?' Vraagt Nienke. Fabian heeft haar gehoord en staat in de hal. 'Kan ik met je praten?'  'Kom maar mee.' Fabian en Nienke lopen naar zijn kamer. 


Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu