De volgende morgen komt Nienke zingend naar beneden. Appie en Amber kijken elkaar verbaasd aan. "Why do birds,lalala." Zingt Nienke vrolijk en gaat aan tafel zitten. Amber en Appie kijken haar vragend aan. "Wat?" Vraagt Nienke. "Waarom ben jij zo vrolijk op deze vroege ochtend?" Vraagt Appie. "Ow, gewoon. Heb een hele leuke avond met Jimmy gehad. Ik ga werken." Nienke pakt haar boterham mee en vertrekt. "volgens mij is er eentje verliefd." Appie staat op en neemt zijn bord mee naar het aanrecht. "Ik ben bang dat je gelijk hebt, schat." Amber zucht. "Liefje, niet mee bemoeien!" Appie tikt op d'r neus. "Ze is mijn beste vriendin, ap! Ik wil haar gewoon beschermen." Antwoord Amber. "En soms moet ze er zelf achter komen. Wat als Jimmy echt een beter mens is geworden?" Appie ruimt de tafel af. "Pff! Ik ga werken." Amber staat op. "Kom eens hier, Ambie bambie van mij!" Appie trekt aan haar arm zodat Amber op zijn schoot komt zitten. "Ik hou van je." Appie zoent haar. "Hihi. Ik ook van jou, Super-Ap!" Amber en Appie zoenen. Amber staat dan weer op en gaat dan naar haar werk. Ook Appie vertrekt naar zijn werk.
Het is avond en Amber en Appie zijn thuis. Amber dekt de tafel. Dan komt Nienke thuis. "Ben er weer!" Roept ze dan. "Yo!" Roept Appie. Nienke hangt haar jas op, en komt weer zingend binnen gelopen. "Hoe is het hier?" Vraagt Nienke blij. "Goed. En met jou ook, blijkbaar. Maar dat was vanochtend al te merken." Zegt Appie. "Ow, Appie! Het was zo..zo romantisch! En... we hebben gezoend!" Roept Nienke enthousiast. "Hebben jullie nu dan iets?" Amber lijkt lichtelijk geschokt. "Ik denk het wel, ja." Nienke pakt de glazen uit de handen van Appie en zet ze zingend op tafel. "Nien? Ik moet iets zeggen." Appie hoort aan de toon dat Amber wil vertellen dat Fabian binnenkort weer terugkomt, maar Appie houd haar tegen. "Wat wil je mij vertellen, Amber?" Vraagt Nienke. "Niks." Zegt ze dan. "Ow, oke." Nienke haalt haar schouders op en krijgt dan een appje van Jimmy. Appie neemt Amber mee naar de keuken. "Waarom liet je het mij gewoon niet vertellen?! Ik vind dat ze moet weten dat Fabian binnenkort terug komt!" Fluistert Amber nijdig. "Ik denk dat het haar niet veel meer boeit. En ze ziet er nu tenminste gelukkig uit, Amber. En ik vind eigenlijk, zoals ik Jimmy gisteren hoorde praten tegen jou, dat hij deze keer echt oprecht is." Fluistert Appie. "Het lijkt wel of jij ook boos bent op Fabian." Amber slaat haar armen over elkaar heen. "Ja. Ik vind dat Fabian zich aanstelt! Nienke is nota bene verkracht door die hufters! En het is haar schuld dan toch niet dat ze daardoor zwanger is geworden?! Ik vind dat Fabian daar gewoon begrip voor moet hebben. Hij doet nou net of het haar schuld is!" Appie word een beetje boos. "Hm. Je hebt wel een punt. Hij had Nienke moeten steunen, maar misschien had Nienke het ook niet al te lang moeten verzwijgen. Fabian geeft gewoon heel veel om Nienke en is bekommert om haar." Zegt Amber. "Klopt. Maar ik vind dat Fabian en Nienke dit samen moeten uitvechten, lieve schat. Meng je er nu maar niet in." Appie geeft haar een kus. "Oke. Zet het eten nu maar op tafel?" Appie neemt het eten mee naar de tafel. "Nien? We kunnen eten." Zegt Appie tegen Nienke die ondertussen zit te bellen met Jimmy. "Schat? Ik moet gaan. Ik bel je straks nog wel, oke? Ik ook van jou." Nienke hangt op en komt ook aan tafel zitten. "Leuk gesprek?" Vraagt Amber. Nienke zucht. "Am? Ik heb het idee en het gevoel dat je niet echt blij voor mij kunt zijn." "Jawel, maar..." "maar wat, Amber?! Jaloers? Omdat ik Jimmy nu wel kan krijgen en jij in die tijd niet?! Ik ga boven eten!" Nienke neemt haar bord mee naar boven. "Heb je nou je zin?!" Roept Appie boos. Amber kijkt verdrietig. Appie loopt ook naar boven. "Heeft Amber je gestuurd?" "Nee. Ik ben uit mezelf gekomen." Appie gaat op het rand van het bed zitten. Nienke draait zich om van uit haar bureau stoel. "Ap? Geloof jij mij als ik zeg dat Jimmy echt veranderd is?" Vraagt Nienke. "Nien? Ik heb het met mij eigen ogen gezien, gisterenavond! Hij was zo oprecht!" Antwoord Appie. "Ben blij dat jij het wel ziet." Zegt Nienke. "Maar? Ben jij wel echt verliefd op hem?" Vraagt Appie opeens. "Ja. Hoezo?" Vraagt Nienke. "Nou, ik heb het idee dat je het meer bent, om Fabian te kunnen vergeten." Zegt Appie. "Wie is Fa..Fabian? Ken ik niet." Antwoord Nienke op een sarcastische toon. "Yeah right!" Appie knipoogt lachend naar haar. "Maar even serieus, Nien? Ben je echt verliefd op Jimmy geworden?" Nienke knikt. "Dan ben ik superblij voor je. Maar als Jimmy ook maar een fout maakt...." "Dan weet ik je te vinden, Super - Ap!" Nienke geeft hem een knuffel. "Bedankt!" Zegt ze dan. "Kom je dan zo naar beneden? Als Amber een beetje gekalmeerd is?" Vraagt Appie. Nienke knikt. Appie staat op en loopt weer naar beneden. Amber heeft alles al afgeruimt , afgewassen en afgedroogt en kijkt nu tv. Appie komt naast haar zitten en geeft haar dan een lief kusje. Amber begint te glimlachen. "Gekkie van me!" Amber omhelst hem en zoent hem terug. Even later is Nienke ook weer beneden en hebben Amber en Nienke het uitgepraat. "Nien? Wanneer ga jij kijken voor een nieuw huisje?" Vraagt Amber. "Ow, ik ga morgen toevallig naar een huis kijken." Zegt Nienke. "Leuk!" Dan gaat de deurbel. "Ik doe wel open!" Appie rent naar de voordeur. Het zijn de oude Anubis bewoners. Amber en Appie hebben een soort van "Reunië" geregelt om nog eens goed bij te kletsen met elkaar. Als iedereen dan binnen is, word Nienke gebeld. Ze glimlacht en rent als een gek naar de gang. Amber zucht. "Met wie appt ze en belt ze nu steeds?" Vraagt Patricia. Amber kijkt even moeilijk naar Mick, maar zegt het dan toch: "Het is Jimmy." Iedereen, inclusief Mick kijkt geschrokken en vol ongeloof naar Amber. "JIMMY?!" Roepen ze ook allemaal verbaasd in koor. "Dat meen je niet! M...maar hoe?" Vraagt Jeroen sprakeloos. "Jimmy stond hier een aantal weken terug voor de deur, en dat was net die middag na dat Nienke toevallig over Jimmy gedroomd had en vroeg haar mee uit. Ze heeft ja gezegt, hebben een paar keer afgesproken, en Nienke zegt dat hij een beter mens is geworden en niet meer met andere meiden flirt. Ze hebben gisterenavond ook gezoend," Vertelt Amber . Iedereen is nog steeds sprakeloos. "Jimmy en niet de player uithangen?! Laat me niet lachen , Amber!" Mick is laaiend. Hij staat op en loopt naar de gang. Nienke heeft net opgehangen. "Jezus! Mick! Ik schrik me rot!" "Jimmy?! Serieus?!" Mick valt maar gelijk met de deur in huis. Nienke zucht geïrriteerd. "Ja, Mick! Jimmy! Hij is echt een beter mens geworden." Zegt ze dan. "Ha! En jij gelooft dat?! Nienke, hij is niet veranderd en dat zal ook nooit gebeuren!" Antwoord Mick boos. "Moet jij zo nodig zeggen, trouwens! Player... jij bent de grootste player ooit geweest! En dan zeg je iets van Jimmy! Beter hou je je mond!" Nienke loopt de woonkamer weer in. Mick zucht en komt ook weer de woonkamer binnen. De rest van de avond hangt er een gespannen sfeertje. "Jongens! Er is binnenkort weer een disco avond in het Café. Zullen we daar met z'n allen weer naar toe gaan?" Begint Joyce opeens om de sfeer nog een beetje leuk te houden. Iedereen stemt ermee in. "Mick?" Joyce stoot Mick aan. "Ik vind het best. Zolang ik Jimmy maar niet onder ogen kom." Mick staart boos naar Nienke. "Mick, doe niet zo flauw?" "Nee, Joyce. Laat maar. Ik ga al niet meer mee." Nienke staat op en loopt boos de woonkamer uit. "Nienke!" "Laat haar maar even. Mick, dat was ook niet echt handig van je." Zegt Noa. "Ach! Ik ga naar huis! Ze komt er nog wel achter dat Jimmy nog steeds niks veranderd is, maar dan ben ik er niet meer voor haar! Kom, Joyce? We gaan!" Mick neemt Joyce mee en ze zijn weg.
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanfictiondit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?