(Ik gebruik de oude Appie in dit verhaal. Na de vloek is hij weer de oude Appie geworden.)
Even later is Amber terug thuis. "Amber? Ik wil het....." "ben je verliefd op Belona?" Vraagt Amber dan. Appie zucht. "Appie?! Ik vraag iets?!" Roept Amber boos. "Ik weet het niet, Amber! Ik denk het wel." Zegt Appie. "Was je nog verliefd op d'r toen bleek dat zij ook achter die vloek zat en wij jou hadden gered van die vloek toen IK voor jou op die stomme schelp blies?! En je mij toen zoende?" Amber word hysterisch. "Amber..... ik was enorm teleurgesteld dat Belona niet bleek te zijn wie ze voor mij ogen was. Maar Belona, ze werd echt verliefd op mij. En.. ik ook op haar." Vertelt Appie. "Hoelang?" Vraagt Amber. "We zien elkaar al 8 weken. Ik kwam haar in de stad tegen." Amber staat op en loopt langs hem heen. "Amber? Doe alsjeblieft geen domme dingen?" "De enigste persoon die hier iets doms doet, ben jij." Amber slaat de voordeur heel hard dicht. Appie baalt van zichzelf. Hij weet dat Belona niet te vertrouwen was, maar Belona is veranderd. Tenzij, dat zegt ze. Maar is dat ook wel zo? Appie begint weer te twijfelen. Hij heeft net het hart gebroken van een vrouw waar hij al jaren smoorverliefd op is. Hij probeert haar te bellen, maar ze neemt niet op.Fabian en Nienke:
Nienke zit op de bank te piekeren. Eerst Vera en Wolf die weer terug zijn en die de ouders blijken te zijn van Bart, dan Belona die weer opduikt, wie zal de volgende zijn? Zal het verleden zich weer gaan herhalen? Fabian ziet dat Nienke aan het piekeren is, en gaat naast haar zitten en slaat zijn arm om haar heen. "Wat als het verleden zich weer gaat herhalen, Fabian? Eerst Bart die de zoon is van Vera en Wolf, nu Appie die weer terug is bij Belona, wie zal de volgende zijn?" Nienke klinkt overstuur. "Schat, wees maar niet bang? Er gebeurd niks. Dat beloof ik je." Probeert Fabian haar te kalmeren. "Ik hoop het." Zegt Nienke zuchtend. Dan gaat de deurbel. Fabian doet open. "Is Amber soms bij jullie?" Vraagt Appie. "Nee. Ze was toch weer bij jou?" Zegt Fabian verbaast. "Nee. Ze is boos vertrokken, net. We hebben ruzie gehad." Antwoord Appie. "Hij komt niet binnen, Faab!" Roept Nienke dan. "Nien? Dat meen je niet?!" Zegt Appie als Nienke aan komt lopen. "Dat meen ik wel! Je hebt Amber verraden! En ons! Wij hebben jou godverdomme gered uit de handen van die Belona, en jij gaat weer terug naar haar!" Roept Nienke boos. "Nien? Doe eens rustig?" Zegt Fabian. "Nee! Ik ben er even helemaal klaar mee!" Roept Nienke overstuur en loopt naar boven. "Kom binnen,Appie." Appie loopt naar binnen. "Ik ga even naar haar toe." "Nee. Ik ga wel. Ik denk dat ik haar wat uitleg verschuldigt ben." Appie loopt naar boven. "Nien? Mag ik bij je komen zitten?" Vraagt Appie. "Ja." Zegt Nienke kortaf. Appie komt naast haar op bed zitten. "Ben je echt verliefd op Belona?" Vraagt Nienke. "Eerlijk?" Nienke knikt. "Nee. Ik hou met heel me hart en ziel van Ambie. Maar ik denk.. dat ik dat nu goed verpest heb." Antwoord Appie balend. "Waarom Belona? Je weet toch dat ze fout is? En dat ze jou vervloekt heeft?" Zegt Nienke verontwaardigt. "Ik weet het, Nienke. Maar toen ik haar 8 weken geleden weer tegen kwam in de stad, we raakte aan de praat en ik was weer compleet in de war." Vertelt Appie eerlijk. "Van wie houd je het meest?" "Amber. Al vanaf het begin." Antwoord Appie. "Dat weet ik. En Amber weet dat ook, echt waar! Alleen, ik denk dat je het nu even moet laten rusten. En als Amber weer gekalmeerd is, het goed maken." Zegt Nienke. "Oke. Maar ik moet het eerst nog uitmaken met Belona." Antwoord Appie. "Succes." Zegt Nienke. "Bedankt, he?" Appie legt zijn hand op haar been. "Graag gedaan. En sorry dat ik zo boos werd. Maar Amber is een van mijn beste vriendinnen. En wie aan haar komt, komt aan mij." Zegt Nienke. "Dat weet ik. Maar gaat alles wel goed met jou?" Vraagt Appie dan. "Mwja, het gaat wel. Fabian is bij me." Appie kijkt haar bezorgt aan. "Weet je het zeker?" "NIENKE! NIENKE!" Fabian komt als een gek naar boven gestormt. "Wat is er?" Vraagt Nienke. "ZE ZIJN OPGEPAKT!" roept Fabian opgelucht. Nienke staat op. "Echt waar?!" Fabian knikt enthousiast. Nienke rent naar hem toe en omhelst hem. "Eindelijk." Nienke huilt van opluchting. "Hey! Ze kunnen je niks meer doen." Zegt Fabian. Nienke kijkt hem aan en zoent hem. Appie is blij voor Nienke en knuffelt haar ook. "Ik ben blij voor je. En bedankt voor het gesprek." Appie vertrekt weer. Fabian en Nienke springen een gat in de lucht. Vera, Wolf en Bart zijn eindelijk opgepakt.
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanfictiondit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?