4 weken later mag Nienke naar huis. Ze word opgehaald door Joyce en Mick. "Gaat dat lopen lukken?" Joyce ondersteunt haar. "Ja. Heb gebroken ribben, he? Ben geen verlamde." Lacht Nienke. Ze lopen het ziekenhuis uit en lopen naar de auto. Joyce laat Nienke voorin zitten. Nienke gaat zitten en Joyce doet de gordel bij haar om. Dan gaan stappen Joyce en Mick ook in en rijden weg. Ze zijn aangekomen bij het huis van Nienke. Nienke kijkt opeens met grote ogen. "Gaat het?" Vraagt Mick. "Euh....ja..." zegt Nienke. Mick en Joyce stappen uit en helpen dan Nienke uit de auto. Mick ondersteunt haar en Joyce opent de voordeur. Als ze de woonkamer in lopen, roept de rest van de bewoners: "SUPRISE!" "Ahw, jongens!" Nienke loopt naar ze toe en omhelst ze. "welkom thuis, meid." Zegt Amber. Nienke glimlacht. Ze vind het fijn dat al haar vrienden er zijn en haar zo steunen. "Nien, lieve vriendin van mij. Wij hebben een schema gemaakt om jou te kunnen helpen met het huishouden." Amber laat haar het schema zien. "Awh, wat lief! Waar heb ik dit toch aan verdiend?" Vraagt Nienke emotioneel. "Omdat jij onze beste vriendin bent, en je nu onze hulp wel kunt gebruiken." Vertelt Appie. Hij loopt naar haar toe en omhelst haar. "En vandaag blijft Amber bij jou." Zegt Joyce. "Fijn, jongens. Echt, super bedankt." Dan word het Nienke allemaal te veel en begint ze te huilen. Amber troost haar. "Wij gaan er een gezellige avond van maken." Zegt ze dan. "CHAMPAGNE!" roept Patricia en trekt de fles open en giet voor iedereen champagne in. "Op de vrienschap!" Roept Fabian. "Op de vriendschap!" Roepen de anderen in koor. "Pas ik er ook nog bij?" Klinkt opeens een stem. "Robbie!" Nienke staat op en omhelst de kleine Robbie. "Wat doe jij hier?" Vraagt Nienke dan verbaasd. "Ik hoorde het van Amber en ik dacht: laat ik Nienke een "Overlevingspakket" aanbieden. Er zitten dvd's in, en fruit, chips, drinken, echt van alles!" Zegt Robbie die de mand op tafel zet. "Lief van je, Robbie." Nienke kijkt hem dankbaar aan. "Ik dacht echt dat Jimmy een goeie gozer was ge...." "Robbie! Beter hou je daar je mond over!" Roept Patricia boos. Eigenlijk is ze helemaal niet blij dat Robbie er is. "Nee, Patries. Het maakt niet uit." Zegt Nienke. "Wat doe jij eigenlijk hier?" vraagt Patricia dan achterdochtig. "Peet.." waarschuwt Joyce haar. "Ik kom Nienke bezoeken, mag dat niet?" Vraagt Robbie dan verontwaardigt. "Natuurlijk wel!" Zegt Nienke blij. Patricia zucht. Ook Jeroen ziet dat Patricia er moeite mee heeft. Even later zijn ze aan het kletsen. "Patries? K...kan ik je even spreken onder vier ogen?" Vraagt Robbie. Patricia zucht maar loopt toch met Robbie naar de tuin. "Patries, ik....." "Wat kom je hier nou werkelijk doen, Robbie?!" Roept Patricia nijdig. "I..ik mis je." Zegt Robbie dan oprecht. Patricia's gezicht vertrekt. "Echt, ik heb zoveel spijt. Ik... ik had jou geluk niet in de weg mogen staan. Ik gunde je het echt wel dat je naar Amerika ging. Alleen...." "je twijfelde aan ons." Vult Patricia voor hem in. "Een beetje. Maar nu niet. Patries, ik...." "Je bent een beetje laat, Robbie. Jeroen en ik proberen zwanger te worden. En ik ben gelukkig met hem!" Roept Patricia boos en loopt terug naar binnen. Robbie zucht en loopt ook naar binnen. "Nienke, ik ga maar weer eens. Veel beterschap." Robbie geeft Nienke een kus op de wang en gaat weer. "Wat is er gebeurd?" Fluistert Joyce naar Patricia. "Ik vertel je het nog wel." Fluistert Patricia terug. Dan feesten ze nog even verder en blijft Amber bij Nienke slapen.
•
Het is avond en Nienke en Amber kijken een film met lekkere hapjes. "Nien?" "Hmm.." Nienke kijkt geconcentreerd naar de film. "Vind jij Fabian nog leuk?" Vraagt Amber dan. "Ik weet het niet, Am... ik.. ik moet eerst Jimmy kunnen vergeten." Antwoord Nienke. "Dat snap ik. Stom dat ik het vroeg." "Nee, het is niet stom. Ik was stom, Amber.. stom om niet bij Fabian te blijven.. dan.. was dit ook nooit gebeurd." Nienke begint te snikken. "Hey, schat! Het is jou schuld helemaal niet! Jij kon toch ook niet weten dat Jimmy een drankprobleem had en losse handjes?! Geef je zelf alsjeblieft niet de schuld, Nien?" Troost Amber haar. "Ik had allang , net als Joyce en Patricia, een gezinnetje kunnen stichten met Faab." Amber wrijft over haar rug. "Nien? Ik weet zeker, jij en Fabian komen terug bij elkaar. Neem gewoon rustig je tijd? Verwerk eerst dit? Je hebt zoveel meegemaakt." "Je hebt gelijk. Ik ga slapen. Help je me even mee naar boven?" Amber en Nienke staan op en lopen naar boven. Amber zet Nienke voorzichtig neer op bed en helpt haar dan mee met uitkleden en haar pyjama aan te doen. "Hier? Je pijnstiller." Amber geeft Nienke een pijnstiller en Nienke neemt die in. Dan legt Amber haar voorzichtig in bed. "Zo. Moet ik ook nog een verhaaltje voorlezen?" Grapt Amber dan. Nienke lacht maar kijkt dan pijnlijk. "Auw! Shit! Ik kan niet lachen." Zegt ze dan. "Sorry." Verontschuldigt Amber zich. "Maakt niet uit. Ben blij dat jij mij aan het lachen maakt, am. Je bent mij beste vriendin." Nienke kijkt haar glimlachend aan en wrijft over Ambers hand. "Ik zal je nooit laten vallen, Nien." Ze knuffelen elkaar. "Slaap lekker. Ik kom straks nog wel even bij je kijken." Amber doet het licht uit en loopt naar beneden om alles op te ruimen. Dan krijgt Amber opeens een leuk idee.
•
Joyce en Mick liggen ook in bed. Ze kijken een film op tv in bed. Alleen Mick staart voor zich uit. "Schat?" "Hm?! Wat is er?" Word Mick uit zijn gedachten gehaald. "Dat kan ik beter aan jou vragen." Antwoord Joyce. "Ow, ik dacht aan Nienke. En Jimmy." Mick kijkt naar zijn vingers. Joyce zet de tv uit. "Je zit er echt mee, he?" Merkt ze dan. Mick knikt. "Ik...ik dacht namelijk echt dat Jimmy deze keer wel een beter persoon was geworden en het ook echt meende met Nienke.." zegt Mick. "Snap ik , schatje. Maar, ik weet een ding zeker; Fabian en Nienke, die komen echt weer bij elkaar. Fabian heeft het haar allang vergeven." Zegt Joyce dan overtuigend. "Hoe weet je dat?" Vraagt Mick. "Ze keken vanmiddag constant naar elkaar. En ze knuffelde elkaar de hele tijd." Antwoord Joyce. "Ik hoop het zo voor hen alletwee." Zegt Mick. "Ga maar slapen? Kus?" Joyce geeft Mick een zoen en valt inslaap. Mick zucht. Eigenlijk wilde hij ook nog iets anders zeggen, maar op de een of andere manier lukt dat maar steeds niet.
•
Jeroen en Patricia hebben net gevreeën met elkaar en Jeroen is nog aan het bijkomen. "Zo! Wat was dit goeie seks, zeg!" Roept Jeroen enthousiast. "Zeker." Patricia klinkt minder enthousiast en pulkt aan haar nagel. "Nou, dat klinkt ook niet echt enthousiast. Is er iets? Vond je het niet fijn en lekker? Ik weet zeker dat het deze keer....." "KUN JE EVEN JE BEK HOUDEN?!" Roept Patricia boos en stapt het bed uit. "Zo! Waar heb jij last van?" Vraagt Jeroen verbaasd. "..Robbie.. hij.." Patricia kijkt Jeroen met betraande ogen aan en trekt nerveus van verdriet aan haar vingers. Jeroen staat op en loopt met grote ogen naar haar toe. "Hij is wat, Patries?" Vraagt hij dan. Patricia kijkt hem recht in zijn ogen aan die haar bijna dreigend aan kijken. "Robbie heeft spijt. Hij wil me terug," Biecht ze dan op. De tranen staan in haar ogen. "En wil jij hem terug?" Vraagt Jeroen die ook ondertussen de tranen bijna laat lopen. "Nee. Ik..ik hou van jou, Jeroen. Echt. Dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt. Ik... ik wil jou niet kwijt , Jeroen. Echt niet." Patricia snikt. Jeroen pakt haar hoofd vast en laat haar hoofd op zijn borst rusten. Zijn andere arm slaat hij om haar heen. "Je raakt me niet kwijt. Echt niet." Patricia kijkt hem aan en zoent hem dan. "Jij mij ook niet." Zegt ze dan.
•
De volgende ochtend is Amber al vroeg opgestaan, om een mooi en lekker ontbijt voor Nienke te regelen. Ze is terug van de bakker en dekt de tafel. Dan komt Nienke naar beneden en bij het openen van de deur naar de woonkamer, staat ze even stil en ziet ze hoe Amber uitgebreid voor het ontbijt heeft gezorgt. "H...heb jij dit allemaal zelf klaargezet?! Zonder enige hulp van wie dan ook?!" Vraagt Nienke dan plagerig en verbaasd. Amber knikt. Nienke loopt op haar af en knuffelt haar. "Je bent een topwijf!" Dan gaan ze aan tafel zitten en eten. Opeens gaat de deurbel. "Verwacht jij iemand?" Vraagt Amber verbaasd. "Nee. Jij?" "Ook niet." Amber loopt naar de deur en doet open. Het is Trudie. "Hey, zoeteke. M..mag ik binnen komen?" Amber zucht en kijkt twijfelend. "Ja." Zegt ze dan. Amber laat Trudie binnen en sluit de deur. "Amber? Wie stond er aan de.....?" Als Nienke opstaat en ziet wie er in de woonkamer staat, blijft ze even verstijfd staan. Trudie kijkt Nienke van top tot teen na. Ze ziet dat Nienke overal blauwe plekken heeft en moeilijk loopt. Ook ziet ze de kwetsbaarheid in haar ogen. "Nien? Ik...ik.. ik kwam eens kijken hoe het met je gaat." Zegt Trudie. Nienke blijft Trudie eng aanstaren. "Nou, je ziet het? He? Dit heeft jou zoon allemaal bij mij aangericht!" roept Nienke boos. "Nien.... ik...ik dacht ook da ons Jimm..." "Bespaar je de moeite,Trudie?! Echt waar! Ga weg!" Roept Nienke overstuur. "Nienke, ik..." "GA WEG, HEB IK GEZEGT!" dan grijpt Nienke naar haar zijen en snakt naar adem. Dan rent ze huilend naar boven. "H..het spijt me, Trudie." Zegt Amber teleurgesteld. "Nee nee, schatteke. Ik had hier nooit naar toe moeten komen." Trudie geeft Amber een knuffel en Amber laat haar buiten. "Neem het haar niet kwalijk, oke?" Zegt Amber nog. "Doe ik ook niet. Zeg haar dat ik aan haar kant sta. En dat ik.. ik diep, maar dan ook echt diep teleurgesteld in Jimmy ben." Trudie slikt haar tranen weg. Amber knuffelt Trudie nog en dan is ze weg. Amber sluit de deur en loopt naar boven. "Nienke?" Amber ziet dat Nienke huilt. Ze gaat naast haar op de rans van het bed zitten. "Waarom heb je haar binnen gelaten, Amber? I..ik kon dit er echt niet bij hebben, nu!" Nienke klinkt paniekerig. "Sorry. Maar, Trudie.. zij kan er toch ook niks aan doen? Jimmy heeft dit jou en zichzelf aangedaan. Hij is beginnen zuipen, daar heeft Trudie hem toch niet voor toe aangezet?! Nien, Trudie staat aan jou kant. Ze is diep teleurgesteld in haar eigen zoon!" Zegt Amber. Nienke kijkt Amber met betraande ogen aan. "Shit! Wat ben ik een trut, zeg!" "Nee! Trudie kon dit toch ook niet weten? Bel haar? En praat het uit?" Stelt Amber voor. "Je hebt gelijk. Maar eerst jou lekkere ontbijt!" Amber en Nienke lopen terug naar beneden en genieten nog van het ontbijt en daarna belt Nienke naar Trudie en leggen het bij.
•
'S middags komt Mick Amber verlossen. "Zorg goed voor haar, he?! Anders krijg je met mij te maken!" Amber wijst dreigend en waarschuwend met haar vinger. "Dat komt goed." Lacht Mick. "Oke. Nou, meid? *geeft Nienke een kus* hou je haaks? En veel plezier met Mick." Amber vertrekt. "Zo! Die is weg!" Mick gaat naast Nienke zitten. "Hoe gaat het nu met je?" Vraagt Mick lief. "Het gaat. Ben nogal emotioneel gesloopt. Fysiek en geestelijk." Zegt Nienke. Mick knikt en kijkt naar beneden. Hij voelt zich lichtelijk schuldig. Nienke merkt iets bij hem. "Mick? Is er iets?" Vraagt ze dan ook. "Ik voel me schuldig tegenover jou, Nienke. Ik bedoel; ik had Jimmy nooit op zijn woord moeten geloven, over dat hij een beter mens zou geworden zijn, dan had ik jou in bescherming kunnen nemen! De enigste die Jimmy goed kent in zijn leugens, ben ik , maar zelfs ik trap er nog in met mij stomme kop en kan mij beste vriendin nog niet eens beschermen tegen hem!" Mick kijkt teleurgesteld. "Hey! Niemand zag dit aankomen, Mick. Zelfs ik niet. Dus geef je zelf niet de schuld, alsjeblieft?" Nienke legt troostend haar hand op zijn bovenbeen. "Jij moet je ook niet schuldig voelen, Nienke. Je viel nu eenmaal voor de charmens van hem, en hij heeft jou in zijn val gelokt. Maar Nienke, Fabian heeft dat allang ingezien en hij vergeeft het jou echt." Mick klinkt oprecht. "Ik hoop het." Zegt Nienke. "Ik weet het zeker." Antwoord Mick overtuigend. Nienke glimlacht. "Bedankt dat je mij zo op weet te vrolijken, Mick." Ze geeft hem een knuffel.
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanficdit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?