Joyce en Mick zijn net klaar met eten en de kinderen liggen op bed. Ze ploffen neer op de bank ,Joyce denkt terug aan vanmiddag. Patricia leek wel jaloers toen ze vertelde dat Mick en zij getrouwd zijn. Mick merkt aan Joyce dat ze ergens aan denkt. 'Schat,waar denk je aan?' Joyce haar gezicht lijkt bedrukt. 'Peet. Ze leek wel jaloers toen ik vertelde over onze bruiloft.' Antwoordt ze zorgelijk. 'Ow. Maar nu je het zegt,ik heb Jeroen ook niet gehoord over hun bruiloft.' Zegt Mick. Joyce moet Mick gelijk geven,Jeroen heeft,na het huwelijksaanzoek het niet meer echt over de bruiloft gehad. Joyce bedenkt zich dan opeens,wil Jeroen nog wel met Patricia trouwen? 'Wil Jeroen nog wel met haar trouwen?' Vraagt ze zich dan hardop af. Mick weet het zelf ook niet,dus kan haar ook geen antwoord geven. Veel erover piekeren kunnen ze niet,want via de babyfoon horen ze Roosje huilen. 'Ik ga wel.' Joyce is degene die naar boven gaat. Mick kijkt verder tv,als hij een appje krijgt van Jeroen: 'Kan ik morgen naar jullie toe komen?' Mick kijkt verbaasd,het is wel toeval dat Jeroen hem nu precies op het moment dat hij en Joyce het over hem hadden,appt. Hij appt hem dan terug: 'Ja,dat kan.' Joyce is terug beneden. 'Jeroen appte mij of hij morgen naar ons kan komen.' Zegt hij tegen haar. 'Ow,oké. Leuk.' Joyce krijgt er op de een of andere manier een raar gevoel over. Waarom zou Jeroen morgen alleen willen langskomen?
.
Een paar minuten voor het Appje:
Patricia blijft Jeroen met een indringende blik aanstaren. Zij heeft hem net de vraag gesteld of hij nog wel met haar wil trouwen,na al wat er gebeurd is. Zij heeft het idee dat Jeroen twijfelt aan hen en het eventuele trouwen. 'Jeroen?' 'Patries,wat is dit opeens weer voor een vraag? We hebben toch alle tijd om na te denken wanneer we willen trouwen? Dat hoeven we toch niet nu ...' 'En waarom niet?! het is 1 jaar geleden dat je mij ten huwelijk hebt gevraagd. En sindsdien hebben we er niet eens meer over gesproken,en dat is..sinds wij met die IVF zijn begonnen,nadat we er achter kwamen dat het aan jou zou liggen.' 'En dat is het niet,want Rachel is toch op natuurlijke wijze verwekt?!' Het lijkt alsof Jeroen zich verdedigt. 'Het lijkt....of is het alles bij elkaar? ook mij verhouding met Patrick?' Patricia kijkt hem indringend en verslagen aan. Jeroen zwijgt.... Te lang. 'Ik weet genoeg! Dan trouwen we toch niet?! Nee,wacht? ik weet nog iets veel beters: laten we meteen uit elkaar gaan,dan hoef je ook niet meer na te denken om te trouwen.' Patricia huilt,ze wil weg,maar Jeroen houdt haar tegen. 'Patries,stop? stop met deze waanzin,oké?' Spreekt hij haar streng toe. Ze schrikt ervan en droogt haar tranen. 'Hoezo? het is duidelijk,hoor. Je wilt niet met mij trouwen.' 'Jawel,maar...' 'Maar wat?' Jeroen zucht. Hoe moet hij dit verwoorden? Of heeft Patricia dat al gedaan? heeft het inderdaad te maken met Patrick,het hele IVF-behandeling en dan ook nog haar trauma van haar jeugd? Tuurlijk wil hij niks liever dan met haar trouwen,maar het kan goed zijn dat alle gebeurtenissen die zich hebben afgespeeld onbewust wel de rede zijn die hem tegenhouden om te trouwen. 'Misschien zijn het de gebeurtenissen van dit jaar,die me tegenhouden om met je te trouwen.' Zegt hij eerlijk. Patricia slikt. Dit is precies wat ze al dacht. 'Oké.Maar,je wilt nog wel..' 'Natuurlijk,schat. Niets liever,zelfs.' Jeroen pakt haar hand vast en kijkt haar verliefd aan. 'Jij bent mij alles.' Patricia glimlacht met een verliefde blik in haar ogen naar hem. Ze is opgelucht om het feit dat Jeroen,haar grote liefde toch nog met haar wil trouwen. Ze geeft hem een zoen. 'Jij bent ook alles voor mij,schat.' Alleen diep van binnen baalt ze een beetje dat het hele gebeuren hem tegenhield om met haar te trouwen. Wat als ze van te voren wisten dat hij haar wel op natuurlijke wijze een kind kon schenken, eerder open geweest over haar traumatische jeugd,en geen verhouding had met Patrick? Zouden ze dan al meteen getrouwd zijn? 'Ik ga even kijken bij de kinderen.' Patricia loopt met een verward hoofd naar boven ,terwijl Jeroen zijn mobiel erbij pakt om Mick een app te sturen. Hij wil morgen iets met Mick en Joyce bespreken. En hopelijk kan Joyce zwijgen tegen Patricia.
.
Nu Appie weet dat Amber zwanger is van Fabian,weet hij dat hij haar zeker nooit meer terug krijgt. Ook ,omdat Fabian en Amber smoorverliefd op elkaar zijn. Appie zag ook aan alles dat Amber zielsgelukkig is met Fabian en ze gaan ook trouwen. Maar waarom is iedereen gelukkig met elkaar,behalve hij? Appie gaat op de bank zitten ,pakt zijn mobiel en kijkt naar de foto's van Amber en hem samen. Bij het zien van de foto's,tovert hij een lach op zijn gezicht. Dan neemt hij een drastisch besluit: 'Amber,kan je vanavond komen? ik wil je even spreken. X Appie.' Hij verzend het bericht en wacht in spanning af. Zijn mobiel gaat af,Amber heeft terug geappt: 'Is goed. X Amber.' Appie haalt opgelucht adem en is blij. Die avond is Amber gearriveerd en zitten ze samen op de bank. 'Waar wilde je mij over spreken?' Appie hoort niet wat ze vraagt,omdat hij met een verliefde blik naar haar blijft staren. 'Ap?' Amber zwaait met haar hand voor zijn ogen. 'He?' 'Waar wilde je mij over spreken?' Herhaalt Amber haar vraag. 'Owja. Amber,ik...ik hou nog steeds van je.' Appie kijkt haar met een serieuze en verliefde blik aan. Amber slikt en kijkt hem met grote ogen aan. 'Ap,ik ben samen met Fabian. We verwachten een kindje samen ,en heb nog heugelijk nieuws.' Amber toont haar verlovingsring. 'Ik weet het,Amber. Ik was die avond ook bij het restaurant,ik was toen net terug van Dubai. Ik wilde naar jullie toe komen,maar toen zag ik jullie in het restaurant zitten. En ook dat Fabian jou ten huwelijk vroeg.' Vertelt Appie. Amber trekt haar hand terug en begint zich rot te voelen. 'Ik wist niet..' Appie blijft haar op een soort van enge manier aanstaren en voordat Amber zich kan verweren,zoent Appie haar vol op de mond. 'Ap! wat doe je?!' Amber duwt hem van schrik van zich vandaan. 'Amber,laten we het alsjeblieft opnieuw proberen met elkaar?' Smeekt Appie haar. Amber weet niet hoe snel ze hier weg moet komen ,rent naar de voordeur en rijdt overstuur weg. Appie probeert haar nog achterna te rennen,maar ze is weg.
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fiksi Penggemardit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?