Ze heeft haar auto,die nog in de garage stond,geparkeerd voor het huis en blijft even zitten vol spanning. Want,hoe zal ze reageren? Gaat ze vragen stellen? Nienke heeft niks aan heel dat piekeren ,stapt uit haar auto haalt dan haar koffers uit de achterbak. Met twee koffers aan haar handen loopt ze met lood in haar schoenen naar de deur. Nienke blijft naar de deurbel staren maar belt dan toch aan. Haar hart klopt in haar keel,als ze heeft aangebeld en blijft naar binnen staren. Dan verschijnt Amber in de hal en ziet dat Amber verbaasd blijft staan als ze in de gaten heeft dat Nienke voor de deur ziet staan. Voorzichtig opent Amber de voordeur en blijft met open mond naar Nienke staren. 'Nien? maar...' Amber vliegt Nienke dan meteen om de hals. Nienke legt haar neus op haar schouder en begint zachtjes te snikken. Amber laat haar na enkele minuten los en blijft naar haar kijken. Ze kan maar niet geloven dat Nienke voor haar neus staat,hier in Nederland. 'Wat doe jij hier?' Vraagt ze dan met vol ongeloof en verbazing in haar stem. Nienke durft het bijna niet te vragen,omdat ze niet als een hulpeloze vrouw aangezien wil worden. 'K-kan ik misschien een paar weken hier blijven?' Vraagt Nienke met een brok in haar keel. Amber kijkt haar geschrokken aan,maar twijfelt geen seconde. 'Maar natuurlijk!' Amber laat haar binnen. Nienke is op de bank gaan zitten,terwijl Amber Nienke's koffers naar boven brengt. Nienke beweegt zenuwachtig met haar been en tikt met haar vingers tegen elkaar. Hoe moet ze Amber nu gaan vertellen dat ze weg is bij Bart omdat ze ondekt heeft dat ze zwanger is van Appie. Maar dat Appie er niks van moet weten ,omdat zij hem heeft bedrogen met Bart. Nienke haalt een paar keer diep adem,ze voelt zich opeens zo misselijk. Dan hoort ze Amber naar beneden komen en ze loopt de woonkamer binnen. Ze komt naast Nienke zitten. 'Wil je wat drinken?' Vraagt Amber. 'Heb jij cola?' Amber haalt cola voor haar beste vriendin. 'Waarom ben je terug?' Amber is terug komen zitten en geeft Nienke haar cola. Nienke drinkt het in een keer op en zucht. 'I-ik ben zo dom!' Nienke slaat zichzelf dan tegen haar voorhoofd. Amber begint zich grote zorgen te maken om haar hartsvriendin.
Patricia heeft de hele nacht niet geslapen en staart dan ook dromerig voor zich uit. Gisterenavond heeft ze een moeilijke keuze gemaakt door de knoop door te hakken tussen haar en haar vader. Ze wil haar vader nooit meer zien. Als hij alleen maar geheimen voor haar verborgen houdt,wil ze niks meer van hem weten. Maar waarom ze dan er wel voor kiest om hem haar nier te geven,snapt ze zelf niet. Jeroen komt tegenover haar zitten en zwaait met zijn hand voor haar ogen. 'Joehoe,schatje?' Patricia reageert wat afwezig als ze hem aan kijkt. 'Hm?' 'Jij hebt niet goed geslapen,of wel? Je hebt alleen maar liggen woelen.' Patricia wrijft over haar gezicht. 'Nee,niet echt.' Antwoordt ze. 'Hoe komt het?' Patricia geeft ondertussen Rachel de flesvoeding. 'Ik..ik had gisteren een gesprek met mama,over Willem. Het er is een goede verklaring voor zijn nierziekte.' Patricia krijgt het moeilijk,maar slikt haar tranen snel weg. Jeroen merkt dat Patricia moet huilen,komt naast haar zitten om haar te troosten. 'Hij heeft gewoon weer iets verzwegen voor mij! zijn eigen dochter!' Patricia raakt langzaam van streek en de tranen rollen over haar wangen. Jeroen legt Rachel in de box en bekommert zich over Patricia. 'Wat heeft hij verzwegen voor je?' 'Hij was alcoholist...Maar ik moet je nog iets vertellen,Jeroen.' Patricia is opeens heel serieus. Ze verteld Jeroen dat ,toen de dag dat Willem in het ziekenhuis belandde ,Patricia door de dokter apart werd genomen en haar vertelde dat Willem al een aantal jaren een nierziekte heeft,ze ook te horen kreeg dat zij de enige aangewezen persoon is die haar vader een nier kan doneren. Jeroen hoort het allemaal aan ,en weet even niet wat te zeggen. 'Ik ben gisteren dus,nadat ik van mama moest horen dat Willem een alcoholist was/is naar hem toe gegaan. Heb hem verteld dat ik hem mijn nier wel wil geven,maar dat ik hem daarna nooit meer wil zien.' Antwoordt Patricia met een vastbesloten blik. Jeroen is enorm geschrokken van wat ze hem verteld heeft. 'Liefje,heb je er echt wel goed over nagedacht om je nier aan iemand te doneren die alleen maar geheimen die zeer ernstig zijn voor je verborgen houdt?' 'Jeroen, ik ben de enige match. Ik heb me al laten testen en ik ben de enige match. Ik doe het niet voor Willem,maar voor mezelf.' Patricia kijkt met een zelfverzekerde blik naar Jeroen. Jeroen beseft zich nu pas hoe sterk Patricia pas is geworden en ondanks alles bij haar eigen keuze blijft. 'Als het jou keuze is,dan sta ik achter je.' Jeroen streelt over haar wang en Patricia zoent hem.
Bart belt furieus ,telkens opnieuw naar Nienke. Hij heeft haar zwangerschapstest en de brief gevonden en hij is niet blij. 'Dit is de voicemail van Nienke Martens,spreek iets in na de piep.' 'Nienke,bel me terug als je dit hoort?! waarom heb je mij niet eerder verteld dat je zwanger bent en dat het van Appie is?!' Bart hangt op en blijft naar de brief en de test staren. Waarom is ze niet meteen eerlijk tegen hem geweest toen ze meteen die test had gedaan? Waarom is ze meteen gevlucht? Bart besluit haar een bericht te sturen dat hij van de brief weet en hier over met haar wil praten. Hij laat het hier niet bij zitten.
Nienke heeft Amber net alles verteld en heeft net een tissue gekregen om haar tranen te drogen. Amber zelf is nogal al sprakeloos. 'Maar,weet Appie het al?' Vraagt Amber. 'Ja,maar hij heeft mij gelijk weer op straat gezet. Hij wil er niks van weten!' Nienke schiet weer vol en Amber troost haar. Opeens gaat Nienke's mobiel af. Nienke kijkt van wie het bericht komt en slikt. 'Het is van Bart. Hij heeft de brief gelezen.' Leest Nienke het bericht hardop voor. Amber ziet Nienke bibberen. 'Jij hoeft even niks,en jij mag hier zo lang blijven als je zelf wil.' Beslist Amber dan voor haar. Nienke kijkt haar dankbaar aan en knuffelt haar. 'Dankje.' Opdat moment komt Fabian thuis en als hij Nienke op de bank ziet zitten,blijft hij verschrikt staan. 'Nien? w..maar..' 'Ik leg het zo uit,schat.' Valt Amber hem meteen in de rede. 'Kom? ik ga mee naar boven.' Amber en Nienke staan op en lopen naar boven. Fabian is verbaasd over dat Nienke weer terug in het land is. En waarom?
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanfictiondit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?