Deel 8:"problemen."

331 3 5
                                    

De volgende dag komt Bart naar Nienke en geeft haar de tas met pillen. "Zorg ervoor dat niemand die tas ziet, oke?" Waarschuwt hij haar.  "Hoelaat komt ie?" Vraagt Nienke bang.  "Zometeen. En als je het geld hebt, app je mij."  Nienke knikt dat ze het begrepen heeft. Bart geeft haar hardhandig een zoen. Dan loopt hij de kamer uit. Nienke haalt even adem en wacht tot iemand de tas komt halen. Ze blijft constant naar de deuropening staren. Elk persoon die voorbij loopt, denkt ze van: dat is hem! Dan staat er opeens een grote stevige vent bij de deur. "Ben jij Nienke?" Vraagt hij met een zware stem. Nienke knikt nerveus. Ze durft niks te zeggen.  Hij loopt met grote passen op haar af.  "Waar is de tas?" Nienke geeft hem de tas. Hij controleert of de pillen kloppen en het aantal en overhandigt Nienke dan het geld. "Dit is precies €10.000 euro." Nienke pakt het geld aan. Dan vertrekt de man weer. Nienke trilt en appt dan naar Bart. 5 minuten later is hij gearriveerd.  "Hij zei dat dit precies 10.000 was." Nienke klinkt nog steeds angstig. Bart telt het na. "Ja. Klopt! Goedzo, popje!" Bart geeft haar weer hardhandig een zoen. "Ik ga weer." Als Bart weg is, begint Nienke sneller te ademen. Zo bang is ze nog nooit geweest. Ze neemt een slok water en gaat weer liggen. Ze doet haar ogen dicht. "Nienke!"  "AAAH!" Nienke gilt. "Hey! Ik ben het maar." Amber pakt haar arm vast.  "Jezus! Amber! Ik schrok me dood!" Ze klinkt gestrest.  "Gaat het wel?"  "Ja,ja." Liegt Nienke.  "Hoe kom je aan die snee in je wang?" Vraagt Amber. "Geen idee." Liegt Nienke weer.  "Nien? Je weet toch dat je mij alles kan vertellen? Nien? Mag ik eerlijk tegen je zijn?"  "Ja,tuurlijk! Wat is er?" Nienke gaat wat rechter zitten.  "Die Bart, he? I...ik weet het niet. Ik vertrouw hem op de een of andere manier niet. Na die zoen van jou en Fabian appte hij jou meteen! Ik vind het creapy!" Amber kijkt bang.  Nienke zucht. "Nien? Hij heeft jou toch niet knock-out geslagen,he?" Vraagt Amber dan. "Amber! Nee! Ik ben gewoon gevallen." Liegt Nienke. Amber kijkt haar doordringend aan. Ze legt haar hand op haar hand. "Nien? Zo herken ik je niet. Normaal vertel je mij of Fabian alles."  Nienke rukt haar hand los en doet haar armen over elkaar. "Dan rot je toch op?!" Zegt ze bot. Amber kijkt haar aangeslagen aan. Ze knippert met haar ogen en er vloeien tranen over haar wangen. Dan staat ze op. "Zoals je wilt."  En loopt weg. Nienke begint zachtjes te snikken.

Jeroen:
Jeroen is aan het werk in zijn handelszaak. "Ik wil er 100 euro voor geven." Een deftige man is geïnterseerd in een heel bijzonder schilderij.  "Oke! Verkocht!" Jeroen schud hem de hand en rekent af. "Tot ziens,he?!" Roept hij nog na als de man de winkel uitloopt. Dan ziet hij Patricia binnen komen en zijn hart maakt een sprongetje.  "Hey! Heb jij zin om vanavond met mij naar de bios te gaan?" Vraagt Patricia. "Euh...ja. is goed."  Zegt Jeroen. "Oke, leuk!" Patricia kijkt hem lachend aan. Ook Jeroen kijkt haar stralend aan. "Ik kom je wel halen. Om 8 uur." Zegt Jeroen dan. "Is goed." Patricia wil weer weg gaan, maar Jeroen pakt haar bij d'r arm beet. Patricia kijkt hem aan. "We gaan wel gewoon als vrienden naar de bioscoop,he?"  "Tuurlijk! Tot vanavond." Antwoord Patricia.  "Tot vanavond." Jeroen laat haar weer los en Patricia loopt de winkel weer uit. Jeroen gaat verder met nieuwe spullen in de winkel zetten.

Bart:
"Is het gelukt,jongen?"  "Als was in mijn handen,pa! Als was in mijn handen." Lacht Bart als hij zijn vader het geld geeft.  "Goedzo, jongen! Maar, doe nog rustig aan met Nienke? Anders wil ze het niet meer doen." Zegt zijn vader.  "Pa, laat dat maar aan mij over. Wat jij al zei; Nienke is te preuts om nee te zeggen."  Antwoord Bart. "Haha! Goedzo!" Lacht de vader van Bart. Dan komt de moeder van Bart binnen. "Hey! Blijkbaar is het gelukt?!" Zegt zijn moeder als ze het geld ziet. "Ja!" Zegt Bart.  "Misschien kan Nienke wel een stapje verder voor ons gaan?" Stelt zijn moeder voor. Bart en zijn vader kijken elkaar dan aan en stemmen erin mee.

Jeroen en Patricia:
Jeroen en Patricia zijn in de bioscoop en zijn naar een comedy gegaan. "Wil je wat van mijn popcorn?" Vraagt Jeroen. Patricia graait in zijn bak en pakt dan een handje popcorn.  Jeroen kijkt haar verliefd aan. Na de film brengt Jeroen haar weer naar huis.
"Het was gezellig." Zegt Patricia. "Zeker." Jeroen legt zijn hand op de hand van Patricia die rust op een muurtje. Patricia kijkt glimlachend naar zijn hand en kijkt hem dan diep in zijn ogen.  "Ik ga naar binnen." Zegt ze dan. "Oke. Ik ga ook naar huis." Jeroen en Patricia lopen ieder een ander kant op. Jeroen start zijn auto en rijd weg. Patricia is binnen en haalt adem. Dan realiseert ze zich dat ze verliefd is. Op Jeroen!

Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu