Deel 14:"Gechanteert?"

268 2 1
                                    

2 dagen later: De vader van Jeroen heeft bekend en wacht nu zijn straf af. Maar, hij zei dat hij door iemand gedwongen werd om in de zaak van Jeroen in te breken. Jeroen heeft dat gehoord van de politie en dat spookt nog steeds in zijn hoofd. "Schat?"  "Hm? Wat is er?" Vraagt Jeroen die uit zijn gedachte is. "Dat kan ik beter aan jou vragen." Lacht Patricia. Ze gaat naast hem op de bank zitten. "Pa zei dat hij werd gedwongen en gechanteert door iemand om in mijn zaak in te breken." Vertelt Jeroen.  "Maar door wie zou hij dan gechanteert worden?" Patricia kijkt bedenkelijk. "Ik zou het niet weten. Ik weet niet eens of ik het moet geloven." Jeroen zucht. "Ik moet met hem gaan praten." Zegt hij dan. "Is dat nou wel zo slim?"  "Ik moet het uit zijn mond horen, Patricia!" Roept Jeroen. "Hey,hey? Rustig, oke?" Patricia omhelst hem. "Je hebt gelijk. Maar ik ga. Ik ben zo terug." Jeroen geeft haar een zoen. "Succes, schat." Zegt ze. Jeroen gaat.

Amber en Appie:
Appie heeft Amber 3 dagen geleden ten huwelijk gevraagt en Amber heeft "ja" gezegt. Alleen, Appie doet weer zo geheimzinnig. En zit bijna de hele dag op zijn mobiel. "Schat? Met wie zit je toch constant te Appen?" Vraagt Amber geïrriteerd.  "He? Ow, met een vriend." Zegt Appie wat afwezig. "En die is veel belangrijker dan ons? Ik ben nu wel alles aan het regelen voor ons huwelijk, he?!" Geen reactie.  "APPIE?!" roept Amber verontwaardigt.  "Wat?! Je ziet toch dat ik bezig ben?!" Roept Appie boos. "Goh! Nou word ie mooi! Jij bent wel degene die mij ten huwelijk heeft gevraagt, he?!" Amber word woest. Appie blijft door appen. "Appie?!"  "Wat?!" Appie klinkt geïrriteerd. "Als jij appt, met wie ik denk dat jij appt... stopt het hier. Defenitief!"  Roept Amber woest. Appie stopt ineens met zijn mobiel en staat op. "Ap?! Dit meen je niet?!" Amber kijkt hem vol ongeloof aan.  "Amber...h..."  "Echt rot op!" Roept Amber boos en rent naar boven om vervolgens al zijn kleren en koffer naar beneden te gooien.  "Amber? Laat het me op z'n minst uitleggen!" Roept Appie. Op dat moment komt ze naar beneden. "WAT VALT ER NOG UIT TE LEGGEN?! Rot op?!" Amber doet de voordeur open, duwt hem het huis uit met heel zijn kleren en koffer er achteraan. Dan gooit ze de voordeur dicht. Ze loopt overstuur naar de woonkamer, gaat op de bank zitten en barst in tranen uit. Appie doet zijn kleren in de koffer en gaat naar zijn auto. Even later komt Nienke. "Hey! Ik kom jou halen! Om een mooi bruidsjurk te ko... wat is er, Amber?!" Nienke snelt naar haar toe en gaat naast haar zitten. Als Amber haar recht in de ogen kijkt, breekt ze. Nienke troost haar. "Am? Wat is er? Hey? Kijk me eens aan en vertel me wat er scheelt?" Nienke laat Amber naar haar kijken. "Appie, h...h....hij is weer terug bij Belona!" Amber begint zachtjes te snikken. "Ownee, dat meen je niet?" Nienke wrijft over haar rug.  "Ik heb hem de deur uitgezet! Ik hoef hem nooit meer te zien!" Roept Amber boos. "Kom eens hier?" Nienke geeft haar een knuffel. Amber kan alleen nog maar huilen. Nienke heeft dit nooit van Appie verwacht. Hij had het toch met Belona uitgemaakt?

Jeroen:
Jeroen is in de gevangenis en wacht nu op zijn vader.  "Jeroen! Wat ben ik blij om jou te zien!" Zijn vader wil hem een knuffel geven, maar Jeroen blijft zitten. "Dat is niet wederzijds." Antwoord Jeroen nijdig. Zijn vader gaat zuchtend zitten. "Jeroen, ik weet dat je woedend op mij bent. Maar, ik...ik werd gechanteert!"  "Door wie dan?" Vraagt Jeroen met zijn armen over elkaar.  Zijn vader is stil. "Dacht ik al. Ik ga!"  "Door Rufus en zeno. " Roept zijn vader dan, als  Jeroen bij de deur is. Jeroen draait zich om en kijkt zijn vader geschrokken aan.  "Wat?!" Jeroen staat versteld. "Jeroen, geloof me? Alsjeblieft?" Smeekt zijn vader. "Waarmee chanteerde zij jou mee, pa?" Vraagt Jeroen dan.  "Als ik niet zou inbreken in de zaak van jou, zouden ze jou en Patricia iets aan doen." Vertelt zijn pa. "SHIT! Patricia!" Jeroen stormt het kleine kamertje uit en rijd als een gek terug naar huis. "Schat? Wat is er?" Vraagt ze als Jeroen verwildert en gehaast naar binnen komt gerend. Patricia zit aan tafel een boterham te eten. "Ow! Jezus! Godzijdank, je bent er nog!" Jeroen omhelst haar. "Natuurlijk, gekkie! Wat is er?" Vraagt Patricia verbaasd. Jeroen kijkt haar aan. "Jeroen? Wat zei je vader?"  "Pa, hij..hij werd wel degelijk gechanteert."  Jeroen kijkt bedrukt. "Door wie dan?"  Jeroen slikt. "Door Zeno terpstra, en....Rufus."  Patricia trekt wit weg en word duizelig. "Wow! Patries?" Jeroen kan haar nog maar net opvangen. Hij laat haar op de stoel zitten. Patricia legt haar hoofd in haar handen. "Niet opnieuw, he? Niet opnieuw!" Patricia raakt van streek. Jeroen pakt haar stevig beet. "liefje, ik ben bij je."  Jeroen kijkt haar diep in de ogen. "Ik wil niet opnieuw alleen maar bang zijn, Jeroen. Dat wil ik niet meer." Patricia begint zachtjes te snikken. Jeroen troost haar. "Je hoeft niet meer bang te zijn, meisje. Ik ben bij je. Er kan je niks gebeuren." Zegt Jeroen dan.

Nienke en Amber:
"Maar is het nu echt definitief uit?" Vraagt Nienke. Amber knikt en veegt haar tranen weg met een tissue. "Ja! Dat ie maar naar Belona gaat! Als hij daar gelukkiger mee is!" Amber loopt naar de koelkast en giet een wijntje in. Dan loopt ze terug naar de bank en neemt een slok. Dan lacht ze kort. "Misschien ben ik wel helemaal niet gemaakt om gelukkig te zijn in de liefde. Ik bedoel, eerst Mick die met Mara zoent... dan Appie..." Amber neemt weer een slok. Nienke heeft medelijden met Amber. "Amber, als...als Appie echt werkelijk van jou houd.. dan komt hij wel bij je terug." Zegt Nienke lief. "Ha! En jij gelooft dat?! Owja, tuurlijk! Jij gelooft wel in de liefde! En in Fabian, want die zal nooit vreemd gaan, he?! Nienke, alle mannen, maar dan ook echt ALLE mannen gaan vreemd! Dus ook jou Fabian!" Dan drinkt Amber in een teug de wijn op. Nienke zucht. Ze loopt naar de gang en belt naar Fabian om te vertellen dat ze een nacht of 2 bij Amber blijft logeren en vertelt dan de rede. Ook Fabian schrikt ervan en vind het een slim plan.

Mick en Joyce:
Mick en Joyce zijn , sinds dat Joyce weer terug is van Amerika met Patricia, terug een stel geworden. Mick en Joyce kijken tv als de deurbel gaat. "Ik doe wel open." Joyce doet open en Robbie staat voor de deur. "Hey." Robbie loopt naar binnen. "Joyce? Ik zag Patricia en Jeroen 2 dagen geleden hand in hand in het park lopen, zijn zij echt een stel?" Vraagt Robbie dan. "Ja. En ze is heel gelukkig met hem, Robbie." Zegt Joyce. "Oke, gelukkig. Ik ben blij voor haar." Antwoord Robbie dan.  "Echt? Want zo ziet het er niet uit." Merkt Joyce.  "Nee, eigenlijk niet, nee! Ik ben zo stom geweest!" Roept Robbie boos. "Ik vind dat wel je eigen schuld, Robbie. En Patricia is nu gelukkig met Jeroen." Joyce toont geen enkel medelijden met Robbie. "Joyce heeft wel gelijk, Robbie. Je had Patricia dat geluk in Amerika moeten gunnen, maar inplaats daarvan ben jij zo egoïstisch dat ze voor jou had moeten kiezen. En als je echt van haar gehouden had, had je haar het gegund dat ze naar Amerika ging." Mick klinkt voor het eerst heel boos tegen Robbie. Robbie zucht. "Je hebt gelijk." Zegt Robbie zacht.  "Ben je echt nog verliefd op d'r?" Robbie knikt. "Ik ben bang dat Patricia niet meer verliefd op jou is, Robbie. Sorry."  "Ik weet het. Ik ga maar weer eens. Fijne dag nog."  Robbie laat zichzelf uit.  "Als hij maar niet de relatie verpest van Jeroen en Patricia." Zegt Joyce tegen Mick. "Daar zorgt Jeroen wel voor. Dat gebeurd niet." Mick pakt haar vast en ze zoenen. "En ook niemand komt meer tussen ons." Zegt hij dan. Joyce glimlacht.

Hoe zal het verder gaan met Rufus, Zeno en Jeroen en Patricia? 😲😲😲

Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu