"Wat?! Shit, Patricia! En nu?" Nienke is sprakeloos. "I-i-ik weet het ook niet, Nienke." Patricia lijkt ontroostbaar. "Jezus.. weet Robbie het al?" Vraagt Nienke. "Nee. Nienke, wat moet ik nou?!" Vraagt Patricia wanhopig , terwijl de tranen over haar wangen stromen. "Je moet eerlijk zijn, meid. Tegen hen allebei." Antwoord Nienke. Patricia is stil. "Patries? Wat ga je nu met het kind doen? Ik bedoel, je wilt toch kinderen met Jeroen?" Vraagt Nienke. "Ja, heel graag! Ik wil Jeroen niet kwijt. Maar..." "maar wat, Patries?" "Ik wil dit kind ook niet kwijt." Zegt Patricia. Ze hoort Nienke zuchten. "Patricia, toen ik zwanger was van Bart, heb ik ook gelogen tegen Fabian. Dat had ik niet moeten doen, want we gingen uit elkaar. Ik wil niet dat jij dat nu ook gaat doen. Wees eerlijk tegen Jeroen." Zegt Nienke met een gekwetste stem. "Je hebt gelijk. Bedankt, Nien." "Hou je haaks? Jij en Jeroen komen er wel, samen. Ik moet gaan. Tot snel." "Tot snel." Ze hoort dat Nienke dan heeft opgehangen en dan haalt ze even diep adem. Wat is Nienke toch een goede vriendin. Dan komt Jeroen weer naar beneden. "Hey. Gaat het weer een beetje?" Vraagt ze lief. "Jawel. We vinden wel een oplossing om een kindje van ons samen te krijgen." Jeroen wrijft over haar buik en zoent haar. Patricia kijkt bedrukt. "Wat is er?" Patricia slikt. "Schat? Wat is er?" Vraagt Jeroen nog eens. Patricia kan hem alleen blijven aanstaren.
•
Nienke zit met Roy op het strand. Ze staart voor zich uit. "Ik ben zwanger van Robbie. Ik ben zwanger van Robbie." Gaat het constant door haar hoofd. "Schatje? Wat is er?" Vraagt Roy die naast haar zit. Nienke hoort hem niet en staart nog steeds naar het water. Er rolt een traan langs haar wang. "Nienke? Gaat het?" Roy klinkt bezorgd en legt zijn hand op haar schouder. "Hé?!" Nienke kijkt hem met vochtige ogen aan, maar heeft een glimlach op haar gezicht. "Gaat het wel?" Vraagt Roy opnieuw. "Euh..jawel." liegt Nienke. "Weet je het zeker? Zo lijkt het niet, namelijk." Zegt Roy. "I..ik had net een vriendin van me aan de lijn.. ik wil het er eigenlijk niet over hebben. Zullen we ergens wat gaan drinken?" Nienke staat op en loopt alvast vooruit. Roy kijkt bezorgd naar haar maar loopt haar toch van achterna. 'S avonds liggen ze weer in de bus. "Liefje? Ga je mij nog vertellen wat er is?" Vraagt Roy dan. "Patricia belde mij vanmiddag. Ze wil kinderen met Jeroen , maar Jeroen kan geen kind verwekken bij haar. Maar... nu is ze zwanger van haar ex." Nienke zucht. "Oei. En dat doet jou weer denken aan het verleden, zeker?" Nienke knikt. "Ik hoop gewoon dat zij wel eerlijk tegen hem is." Antwoord Nienke. "Dat doet ze wel. Liefje, maak je geen zorgen? Truste." Roy geeft haar een zoen , draait zich om en valt inslaap. Nienke pulkt aan haar vingers en zucht diep. "Ik hoop het." Fluistert ze dan.
•
"Patries?" Patricia slikt en de tranen lopen langs haar wangen. "Het spijt me, Jeroen. Het spijt me zo vreselijk erg!" Zegt Patricia dan verdrietig en huilt. Jeroen kijkt haar geschrokken en ongelovig aan. "Waar heb je het over?" "Ik wilde het niet,Jeroen! Echt niet! Maar het was sterker dan mezelf!" Patricia breekt. "Patries? Waar heb je het in hemelsnaam over?" "I-i-ik ben zwanger.. het..het is van Robbie." Jeroen laat haar abrupt los en kijkt haar vol verraad en gekwetst aan. Dan rolt er ook bij Jeroen een traan langs zijn wang. "Jeroen? Zeg alsjeblieft iets?" Jeroen is nu degene die haar gekwetst en verdrietig aankijkt. "Jeroen?" Ook Patricia huilt. "I-i-ik moet even weg." Jeroen pakt zijn jas, en loopt de voordeur uit. "Jeroen!" Patricia gaat op de bank zitten en huilt.
•Fabian ligt in bed en kijkt naar foto's van Nienke en hem samen. Hij kan alleen maar glimlachen maar er rollen ook tranen over zijn wangen. Hij mist haar zo. Waarom moest het zo mis lopen tussen hem en Nienke? Hij houd nog zo ontzettend veel van haar. Dan komt hij een foto tegen van Nienke die hem een handkus geeft. Dan begint hij nog harder te huilen. Dan valt hij huilend in slaap.
•
De volgende ochtend word Patricia alleen wakker. Jeroen is vannacht niet thuis gekomen. Ze pakt haar mobiel en belt naar Jeroen. "Dit is de voicemail van Jeroen. Spreek maar iets in, prutser." Patricia zucht , staat op en kleed zich om en loopt naar beneden. Als ze de trap afloopt, gaat de voordeur open. Het is Jeroen. "Waar was jij?" Patricia kijkt hem gekwetst aan. "Ik sliep bij een vriend." Jeroen heeft zijn handen in zijn zakken en kijkt naar de grond. Patricia loopt naar hem toe, maar Jeroen houd afstand. Hij loopt naar de keuken . "Jeroen? We moeten erover praten." Zegt Patricia, als Jeroen drinken pakt. "Weet Robbie het al?" Vraagt hij dan als hij een slok neemt. Patricia schud nee. "Praat eerst met hem. Ik ga slapen." Jeroen zet zijn glas neer en loopt de keuken uit naar boven. Patricia baalt en besluit om naar Robbie te gaan.
•
Even later is ze bij Robbie en belt ze aan. Robbie doet open. "Kan je me nu al niet missen?" Glimlacht Robbie. "Ik moet je spreken." Patricia loopt gehaast naar binnen. Robbie kijkt verbaasd en sluit de voordeur. Dan loopt hij ook naar de woonkamer. "Wat is er?" "Ik moet je iets zeggen." Patricia wiebelt nerveus heen en weer. "Wat dan?" Vraagt Robbie nieuwsgierig. "Ik ben zwanger van jou kind." Valt Patricia meteen met de deur in huis. "Wat?! Maar....dat is geweldig!" Roept Robbie blij. "NEE! Dat is het niet, Robbie! IK WIL.... IK WIL KINDEREN MET JEROEN! Alleen. .. hij kan ze mij niet geven." Patricia begint te snikken. "Je houdt echt van Jeroen, he?" Robbie komt tot het besef dat Patricia's gevoelens voor Robbie echt weg zijn en dat ze niet meer verliefd op hem is. Patricia knikt. "Ik kan je niet dwingen om ons kind te houden, dat wil ik ook helemaal niet." Zegt Robbie. "Fijn, want ik was van plan om het weg te laten halen." Zegt Patricia. "Oke. Daar sta ik volledig achter." Antwoord Robbie. "Fijn. Dan ga ik naar Jeroen." Patricia loopt weer weg. Als ze thuis is , is Jeroen weer wakker. "Waar ben je geweest?" Vraagt Jeroen. "Robbie." Antwoord ze. "Hoe reageerde hij? Blij, zeker?" "Ja..maar.." "Ik had eigenlijk degene moeten zijn die blij had moeten reageren. Ergens ben ik ook blij, om het feit dat je zwanger bent. Maar het feit.... de realiteit is, dat ik jou nooit dat kindje kan geven,dat maakt mij niet blij. Nooit, Patricia..." Jeroen zijn stem trilt en klinkt klein. Patricia ziet dat hij breekt en pakt hem dan stevig vast. "Jeroen? Ik zal altijd van je blijven houden, hoe dan ook. Ik... Wil alsnog heel graag kinderen met je. Als jij maar de papa bent van mijn kinderen." Patricia laat hem naar haar kijken. "Je bent een topwijf!" Jeroen zoent haar. "-maar... wat ga je nu met...?" Jeroen wijst naar haar buik. "Ik laat het weghalen." Zegt ze dan. "Wanneer ga je een afspraak maken?" "Dat heb ik al gedaan. En morgen heb ik eerst een gesprek met de kliniek of ik het wel echt zeker weet." Vertelt Patricia. "Oke. Als ik met je mee moet gaan?" Jeroen pakt lief haar hand Vast. "Nee, dat hoeft niet." Patricia geeft hem een zoen. "Ik hou van je." Zegt ze dan. "Ik van jou."
•
Nienke en Roy hebben net gesnorkeld in de zee en hebben wel miljoenen visjes gezien. Nu zijn ze uiteten en genieten van de zonsondergang. "Het snorkelen was mooi, he?" Nienke knikt. "Prachtig , Liefje. Goed idee van je." Nienke geeft hem een zoen en neemt een hap van haar salade. "Maar, blijkbaar was dat nog niet genoeg afleiding." Merkt Roy als Nienke zo afwezig kijkt. "Jawel, het was echt een goede afleiding, schat. Deze hele wereldreis zal een afleiding voor mij zijn. Daar wil ik je nog eens voor bedanken." Nienke buigt zich voorover en geeft hem een lange intense zoen. Maar word ruw verstoord als Nienke een appje binnen krijgt van Patricia. "Het is weer goed tussen mij en Jeroen! Zelfs Robbie was niet boos toen ik zei dat ik het kind weg Laat halen. Dankjewel, Nienke. P.S: Misschien moet jij eens gaan praten met Fabian, als je terug bent? Jij en Faab horen bij elkaar! Patricia." Nienke zucht en appt terug:"ben blij voor je. X Nienke." "Wie is het?" Vraagt Roy. "Iemand. Niks bijzonders." Zegt Nienke koeltjes. Dan denkt ze na. Patricia zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ze had veel eerder met Fabian moeten praten en gewoon bij hem moeten blijven! En niet voor Jimmy te kiezen! Heeft ze dan toch nog gevoelens voor Fabian? En is ze dan toch nog smoorverliefd op hem?
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanficdit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?