Deel 18:"Het geheim."

260 2 2
                                    

2 weken later is iedereen nog aan het bijkomen van wat er allemaal gebeurd is. Nienke heeft abortus laten doen en aan Fabian vertelt dat ze een miskraam heeft gehad. Fabian geloofde het gek genoeg ook nog. Bart, Wolf en Vera hebben hun straf gehoord en blijven voorlopig heel lang vastzitten. Maar met Nienke gaat het een tijdje niet goed. Door alle gebeurtenissen, heeft ze vaak nachtmerries over het verleden. Maar over die nachtmerries vertelt ze Fabian niks over. Dan gaat hij te bezorgd doen en constant op haar letten. Amber en Appie zitten nu 2 weken op Ibiza om hun huwelijk te vieren. En Jeroen ligt nog in coma. Rufus en Zeno zijn opeens van de aardbodem verdwenen, maar er word nog steeds naar ze uitgekeken. Patricia is er vandaag weer en geeft hem een kus. "Dag schat, daar ben ik weer." Ze pakt een stoel en gaat naast hem zitten. Ze streelt met haar vinger over de rug van zijn hand.  "Word alsjeblieft wakker, liefje? Ik mis je." Patricia zucht en kijkt in een tijdschrift.  Dan komt de dokter. "Hey. Ben je daar weer?" Vraagt hij lachend. "Ja." Zegt Patricia.  "Hij betekent wel heel veel voor je, he?"  "Ja. Jeroen is... dokter? Hoe is nu zijn status?" Vraagt Patricia.  "Alles is nog hetzelfde, Patricia. Maar, praat tegen hem? En kijk of hij daar op reageert?" De dokter schrijft wat aantekeningen op en gaat weer. Patricia gaat weer naast hem zitten en pakt zijn hand vast. Ze probeert in zijn hand te knijpen, om te kijken of hij reageert maar even lijkt het erop dat hij niet reageert. Patricia zucht van teleurstelling. Maar opeens voelt ze dat er in haar hand word geknepen. Ze kijkt hem opgewekt aan."Jeroen? Jeroen, hoor je mij?" Dan opent Jeroen langzaam zijn ogen. "Jeroen!" Patricia vliegt in zijn armen. "Ik ben ook blij om jou te zien, gekkie." Zegt Jeroen zwak. Patricia kijkt hem recht in de ogen en lacht. Jeroen lacht ook, slaat zijn armen om haar heen en ze zoenen. Even later onderzoekt de dokter Jeroen. Hij moet nog een paar nachten voor de zekerheid ij het ziekenhuis blijven. "Ik hoorde van je vriendin dat je een held bent?"  Zegt de dokter dan tegen Jeroen. Jeroen glimlacht naar Patricia. "Zei ze dat, ja?" Hij kijkt haar verliefd aan. Patricia kijkt hem ook verliefd aan. "Ja. Ik laat jullie alleen." De dokter vertrekt. Jeroen pakt haar hand vast.  "Je hebt mij leven gered, Jeroen." Patricia kijkt hem met betraande ogen aan. "Ik hou van je, schat." Jeroen legt zijn hand op haar wang. "I..ik was even bang...d...dat..."   "hey! Daar moet je niet aandenken, liefje? Ik leef nog." Jeroen pakt haar hand weer vast. Patricia kijkt hem met glazen ogen aan. "Jeroen? Z..Zeno vertelde tegen mij dat jij niet was die ik dacht dat jij bent."  Jeroen slikt en schrikt. "Jeroen? Klopt dat?" Vraagt ze door. "Patries, i...het is iets tussen mij en Zeno." Zegt Jeroen.  "Jeroen?! Ik wil het weten! Ik ben godverdomme je vriendin!" Roept Patricia boos. Jeroen zucht.  "Oke, oke. Een tijdje geleden kwam Zeno bij mij in de zaak en vroeg of ik een klusje voor hem wilde doen."   "Wat voor klusje?"  "Ik moest van hem mensen oplichten met geld en andere dingen. En als ik dat niet deed, ging hij ervoor zorgen dat mij pa weer in de cel terecht kwam."   "Dus toen heb je het toch gedaan?"   "Wat moest ik anders, Patries?!"  Patricia staat op. "Wat ga je doen?"  Vraagt Jeroen verbaasd. "Ik ga! Ik wil hier geen seconde langer meer zijn!" En ze loopt kwaad weg.  "PATRIES?! auw! Patries!" Roept Jeroen nog, maar tevergeefs.
Patricia zit in de auto en rijd weg. Ze had dit nooit verwacht van Jeroen. Ze dacht dat hij veranderd zou zijn. Dan word ze gebeld door Jeroen. Ze drukt hem af. Ze wil hem even niet meer zien.

Nienke:
Nienke heeft vannacht weer een nachtmerrie gehad. Ze is dan ook de hele dag al brak.  "Schat, probeer dan wat te slapen?" Zegt Fabian lief. "Nee!" Antwoord Nienke kortaf.  "Oke, ik bedoelde het alleen maar goed." Fabian zucht. Sinds dat Nienke de nachtmerries heeft, is ze heel erg kortaf tegen Fabian en daardoor maken ze ruzie. "Faab?"  "Wat?"  "Ik moet iets vertellen." Zegt Nienke. Fabian kijkt haar aan. Maar opdat moment komt Amber binnen. "Ownee, ook dat nog." Zegt Nienke zacht. "Hey! Hoe was je huwelijksreis?" Vraagt Fabian. "Heerlijk!" Zegt Amber. Ze loopt naar Nienke toe. "En? Heb je het hem al vertelt?" Amber probeert zachtjes te fluisteren, maar Fabian heeft het toch gehoord.  "Wat moet ze mij vertellen, Amber?" Vraagt hij.  Nienke zucht. "Ik wilde het hem net gaan vertellen, Amber."  "Over dat het kindje niet van Fabian was, maar van Bart? En dat je geen miskraam hebt gehad, maar een abortus?" Floept Amber er dan per ongeluk uit. "WAT?!" roept Fabian. "En bedankt, Amber! Trut!" Nienke rent huilend naar boven. Fabian staat perplex. Fabian rent haar achterna. Nienke ligt op bed en huilt. Dan komt Fabian naast haar zitten. "Nien? Is het waar wat Amber daarnet zei?" Nienke hoort de ongeloof en teleurstelling in zijn stem. Nienke begint te snikken. "Het spijt me zo!" Zegt ze dan. "Ongelofelijk!" Fabian staat op. "Fabian! Wat ga je doen?" Nienke gaat rechtzitten. "Hoe kun jij zo tegen mij liegen?!" Roept Fabian furieus.  "O..o..omdat ik..."   "Omdat wat, Nienke?! Jij wist het gewoon al dat het van Bart was, maar zei dat het van mij was zodat ik niet naar Eygpte zou vertrekken!"  "Dat is niet waar, Fabian!" Roept Nienke overstuur. "Ownee? Wanneer wou je het mij dan vertellen dat dat kind niet van mij was?! En dat je een abortus hebt laten doen?!" Roept Fabian nog furieuser. Nienke snikt. "I...ik ben zo teleurgesteld in jou, weet je dat? Als ik had geweten... ik geloofde het van te voren al niet. Was ik toch maar dat vliegtuig ingestapt." (Ondertussen kun je het nummer:"Waves." Luisteren van Mr. Probs.)
"Dat meen je niet?" Nienke kijkt hem met betraande ogen aan. "Dat meen ik wel, Nienke."  Fabian kijkt haar gekwetst aan. "Fabian, ik dacht echt dat het kind van jou was! Je moet me geloven! Ik wou je niet hier houden!" Roept Nienke overstuur. Fabian loopt naar beneden. Nienke loopt hem achterna. "Ik moet even..." Fabian loopt de voordeur uit. Nienke slaat tegen de voordeur aan met haar vuist en huilt.

Fabian en Patricia:
Fabian loopt in het park. Hij kan er nog steeds met zijn hoofd niet bij dat Nienke al die tijd tegen hem heeft gelogen. Ze heeft gewoon verzwegen dat Bart de vader was en dat ze een abortus heeft laten doen. Waarom verzwijgt ze zoiets? En had hij toch dat vliegtuig in moeten stappen? Dan ziet hij Patricia op een bankje zitten. Hij loopt op haar af. "Hey." Zegt hij dan. "Hey." Antwoord Patricia. "Hoe was het bij Jeroen?" Vraagt Fabian.  "Hij is uit zijn coma." Patricia klinkt niet echt vrolijk. Fabian is naast haar gaan zitten.  "Echt?! Wat fijn." Zegt Fabian opgelucht. "Ja." Zucht Patricia. "Ai? Wat is er?" Vraagt Fabian.  "Jeroen...ach laat maar." Zegt Patricia. "Nee, zeg maar?"  "Jeroen heeft mij vertelt dat hij voor Zeno een paar jaar geleden mensen moest oplichten met geld, enzo. En als hij dat niet deed, zou Zeno ervoor zorgen dat zijn vader weer in de cel zou belanden." Vertelt Patricia. "Wow! Ik had veel van Jeroen verwacht, maar dit." Zegt Fabian. "Ik had dit ook niet achter hem gezocht."  "Blijkbaar zijn mensen vaak niet wie wij denken dat ze zijn."  Fabian zucht. "Ken je zo geval?" Vraagt Patricia. "Nienke. Ze loog dat ik de vader was, maar Bart was de vader. En weet je wat nog erger is? Ze verzweeg dat ze het kind heeft laten weghalen, en maar tegen mij zeggen dat het een miskraam was."  "Wat?!" Patricia kijkt hem geschrokken aan.  "I..i..ik had gewoon wel dat vliegtuig in moeten stappen!" Zegt Fabian boos. "Faab, dat meen je niet?" Zegt Patricia. "Dat meen ik wel, Patries."   "Faab, ze wist het pas na dat ze jou vertelt had, dat Bart de vader was. Niet van te voren." Zegt Patricia. "Ow! Dus jij wist er ook al van?!" Patricia kijkt hem schuldig aan. "Sorry."  "Jij kan er niks aan doen. Misschi...misschien hadden Nienke en ik het niet meer opnieuw moeten proberen."  Fabian staart voor zich uit. Dan pakt hij zijn mobiel. "Wat ga je doen?" Vraagt Patricia.  "Met Fabian. Geld dat aanbod nog steeds van Egypte?"  Patricia kijkt hem geschrokken aan. "Boek maar. Ik ga toch." Zegt Fabian vastbesloten.

Thuis:
Even later is Fabian thuis en loopt meteen naar boven. Hij pakt zijn koffers en vult dat met kleren. Even later loopt hij naar beneden en zet zijn koffers op de gang. "Wat ga jij doen?" Vraagt Nienke. "Ik ga naar Egypte."  "Wat?! Faab? We kunnen het er toch nog over hebben?" Vraagt Nienke.  "Daar gaat het niet alleen om, Nienke. Misschien..misschien hadden we het niet opnieuw moeten proberen. Het werkt gewoon niet meer tussen ons, Nienke." Zegt Fabian. Nienke snikt. "Dit kun je niet menen, Fabian?"  Dan toetert er een taxi. "Ik ga." Fabian pakt zijn jas en loopt de deur uit. Hij stapt de taxi in en die rijd voor de ogen van Nienke bij haar vandaan.

Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu