hoofdstuk 44:"Amber en Fabian?"

205 2 2
                                    

Ze laten elkaar los en kijken elkaar aan.  "Ik..euh..ik moet gaan." Zegt Fabian. "Is goed." Fabian staat op en loopt de voordeur uit. Dan gaat hij tegen de voordeur aan staan en hijgt even van ongeloof. Heeft hij nu net met Amber gezoend? Ook Amber kan het niet geloven dat ze met de ex van haar beste vriendin heeft gezoend. Waarom zoende ze elkaar eigenlijk? Vinden ze elkaar leuk? Of hebben ze elkaar alleen gezoend omdat Fabian in de war is? Ze pakt de wijnglazen en zet die op het aanrecht. Fabian stapt de auto in en rijd totaal in de war naar huis. Ook Amber gaat totaal in de war naar bed.

De volgende ochtend heeft Appie Amber verrast met een ontbijt. "Lief." Amber is nog steeds in De war na gisterenavond. Ze pakt een broodje en smeert er inplaats van boter , dagcrème op die ook toevallig op tafel staat. "Schat? Je smeert dagcrème op je broodje." Zegt Appie.  "He? Shit!" Amber gooit het broodje weg en pakt een nieuwe. "Schatje? Gaat het wel?" Vraagt Appie.  "I..Ik heb kort geslapen. Dat kun je weleens hebben, he?" Liegt Amber.  "Dan heb jij wel heel slecht geslapen, want wie smeert er nou dagcrème op haar..... "  "Dat kan toch gebeuren!" Roept Amber een beetje kribbig.  "Zo! Ik hoop dat je vannacht wel goed slaapt." Appie loopt naar de keuken. "Appie? Sorry." Zegt Amber dan. " Het is je vergeven." Appie geeft haar een zoen. "Ik ben een paar dagen vrij, we kunnen deze dagen iets leuks doen?" Stelt Appie dan voor.  "Euh... is goed."  "Zullen we naar het strand gaan?" Vraagt Appie. "Is goed." Antwoord Amber.

Fabian word wakker en gaat naar beneden om te ontbijten. Na het ontbijt gaat hij naar zijn werk , maar hij kan zich niet concentreren. Hij denkt alleen maar aan Amber en de kus. Waarom zoende hij haar? Vind hij Amber dan echt zo leuk dan hij dacht? Ergens vind hij Amber totaal niet bij hem passen. Maar ze is ook lief, grappig, soms een beetje een flapuit maar dat is Amber en dat maakt haar ook zo leuk. Hoe meer hij over haar nadenkt, hoe groter zijn glimlach word. Nee! Hij houd van Nienke! Nienke is zijn grote liefde. Toch? Nienke gaat nu trouwen met Roy. Hij zucht en gaat door met hij mee bezig is.

Nienke en Roy genieten nog na van hun verloving. "Had je het verwacht?" Vraagt Roy. "Totaal niet, schat." Nienke staart  naar haar verlovingsring.  "Jij bent de enige voor mij, Nienke. Ik wil niemand anders." Roy streelt over haar wang en ze zoenen elkaar. "Ik wil ook niemand anders." Antwoord ze dan. Dan vallen ze in elkaars armen in slaap. De volgende morgen word Nienke wakker , maar ligt Roy niet naast haar. "Roy?" Nienke staat op en stapt uit de bus. "Roy?" Nienke ziet hem nergens. Maar dan ziet ze wel iemand anders. Opeens worden haar ogen groot van de angst. Ze wil weglopen, maar haar voeten zitten vast in het zand. "HELP! HELP ME DAN TOCH?!" schreeuwt ze dan maar niemand hoort haar. De persoon komt steeds dichterbij en Nienke kan niet weg rennen. "heb je mij gemist?" En op het moment dat ze denkt vast gepakt te worden, schrikt ze wakker op het zand. "Nienke? Gaat het?" Dan ziet ze Roy die haar overeind helpt. Ze kijkt hem angstig aan en als hij haar aanraakt trekt ze zich terughoudend en angstig terug. "Schat? Wat is er?"  "W..waarom lag ik op het zand?" Vraagt Nienke totaal in de war.  "Ik weet het ook niet. Ik hoorde je schreeuwen, maar ik zag dat je niet naast mij lag maar op het zand. Misschien was je aan het slaapwandelen."  Nienke hoort aan Roy zijn stem dat hij zich verdacht gedraagt.  "We gaan ontbijten, dan kun je een beetje bijkomen." Roy dekt de tafel en Nienke gaat, nog steeds totaal in de war zitten. Waarom heeft ze opeens een heel vreemd gevoel bij Roy? Was hij het die haar? Ze weet het niet. Ze pakt een broodje en eet.

In Nederland is het bijna avond. Jeroen en Patricia zitten op de bank tv te kijken. Jeroen legt zijn hand op haar buik.  Patricia ziet dat aan Jeroen dat hij gelukkig is en trots is op het feit dat hij papa word. "Schat? Wil jij eigenlijk weten wat het word?" Vraagt ze dan.  "Nee. Jij?" Antwoord Jeroen. "Ook eigenlijk niet." Zegt Patricia.  "We laten ons gewoon verrassen." Antwoord Jeroen.  "Maar we kunnen alvast wel twee mooie namen uitkiezen. Een voor een jongen en een voor als het meisje word." Zegt Patricia.  "Doen we." Jeroen geeft een zoen op haar buik , kijkt haar dan aan en zoent haar dan.  "Ik..Ik zat er wel aan te denken om Joyce als peettante te vragen."  Zegt Patricia. "Ik vind het prima, schat." Antwoord Jeroen.  "Je bent geweldig."  "Nee, jij bent geweldig."  Ze lachen en zoenen elkaar intens.

Rosemarie word alweer bijna 1 jaar. En Joyce is al wat voorbereidingen aan het doen. Mick speelt met Rosemarie. "Schat? Ik wil eigenlijk iets met je bespreken." Zegt Mick dan opeens. Hij heeft hier eigenlijk stiekem al heel lang over nagedacht. Hij hoopt dat Joyce dit ook wil. "Wat dan, schat?" Vraagt Joyce die alles aan het noteren is voor het 1e verjaardagsfeestje van Rosemarie.  "Ik heb nog eens met Rob gepraat.  En... we hebben het over mij carrière gehad als sporter. En nu Rosemarie 1 jaar word, kan ik gewoon naar het buitenland voor een paar maanden om daar sportlessen te geven." Vertelt Mick voorzichtig. Joyce kijkt hem teleurgesteld aan. "En Rosemarie En ik dan? Wij kunnen jou niet missen, Mick." Zegt ze dan. " Daar heb ik het ook met Rob over gehad. Wat nou, als jij en Rosemarie ook met mij meegaan? Dat we daar gaan wonen?" Joyce kijkt hem geschrokken aan. "Wat?!"

Nienke denkt nog steeds aan haar rare droom. Maar was het eigenlijk wel een droom? Het leek zo realistich. En die vent die op haar afkwam... Hij leek op... "Nienke?! Joehoe?!" Het is Roy die haar uit haar gedachten haalt. "Wat is er?"  "Zullen we gaan zwemmen?" Vraagt Roy.  "Ik ben eigenlijk heel erg moe. Ik ga zo even slapen." Zegt ze dan.  "Oké. Dan ga ik even alleen zwemmen." Roy geeft haar een zoen en rent naar de zee. Nienke staat dan snel op en loopt naar de bus en checkt alle lades. Dan komt ze zijn paspoort tegen die ze zocht. Dan haalt ze even diep adem en opent zijn paspoort. En dan begint ze automatisch sneller te hyperventileren. Dan word alles zwart voor haar ogen.

"Mick! we hebben het hier al heel vaak over gehad. Niet opnieuw?" Joyce staat op.  "Dus je wilt het niet?" Vraagt Mick.  "Nee! Je zoekt maar een andere baan!" Joyce tilt Rosemarie op en brengt haar naar bed. Mick gaat op de bank zitten en baalt. Mick belt naar Rob. Joyce heeft Rosemarie naar bed gebracht en loopt naar beneden en hoort Mick met Rob bellen. "Nee. Ik kies voor mij gezin, Rob. Ik wil mij vriendin gelukkig zien. En ik denk dat ze dat niet in Engeland word. Ik neem dus ontslag."  Dan hangt Mick op en komt Joyce de woonkamer binnen. Ze elkaar aan en knuffelen dan. "Slaapt onze kleine aap?" Vraagt hij dan.  "Ja." Antwoord Joyce. Ze kijkt  hem dan aan. "Je hoeft dit niet voor mij te doen, hè?" Zegt Ze dan.  "Schat, jij en Rosemarie zijn mijn allerbelangrijkste bezit. Niks is nog belangrijker." Antwoord Mick. Joyce glimlacht en zoent hem.

Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu