Een paar weken later hebben Fabian en Amber nog steeds niks van Nienke gehoord. Fabian heeft Nienke al een paar keer proberen te bellen, maar geen gehoor. "Wat nou als we Appie vragen om langs Nienke te gaan?" Stelt Amber voor. "Het valt te proberen." Fabian belt naar Appie. "Wat moet je?" Zegt Appie als hij heeft opgenomen. "Ap? Ik heb een vraag, zou jij eens bij Nienke willen langs gaan? We hebben haar sinds ze het weet van ons, niet meer gezien of gehoord." Vraagt Fabian. "Ik vind dat niet zo gek. Ik zou dat ook niet willen." Antwoord Appie. "Ap? Alsjeblieft? We maken ons zorgen." Smeekt Fabian. Appie zucht. "Oke." Antwoord hij dan. En hangt op. "En?" "Hij doet het."
Appie is bij Nienke aangekomen en belt aan. Nienke doet open. "Hey. Ik kwam eens bij je kijken." Zegt Appie lief en knuffelt haar. "Lief." Nienke laat Appie binnen. "Maar gaat het?" Vraagt Appie als hij gaat zitten. Nienke geeft hem wat drinken en gaat naast hem zitten. "Niet echt... maar ja, ik hoef die twee nooit meer te zien." Nienke wrijft over haar gezicht. "Snap ik." Appie legt zijn hand op haar knie. Nienke glimlacht naar hem. Appie naar haar. "Je bent toch niet boos op mij, hè? Dat ik het zolang voor je verzwegen heb?" Vraagt Appie dan. "Nee. Ik ben meer boos op hen en dat jij het mij moest vertellen inplaats van...." Nienke krijgt het moeilijk. Even is ze stil. "Waarom is de liefde niet aan mij gegund?" Appie legt zijn vinger onder haar kin en laat haar naar hem kijken. "Het ligt niet aan jou. Maar sommige jongens zijn gewoon te dom om in te zien hoe lief en mooi jij bent." Zegt Appie lief. Nienke lacht naar hem. "Ik snap niet waarom Amber jou heeft laten gaan." "En ik snap niet dat Fabian jou laat gaan."
Joyce en Patricia zijn weer op het werk, alleen Patricia gedraagt zich anders dan normaal. Het lijkt wel of ze..... "Peet? Gaat het wel helemaal goed met je?" Vraagt Joyce bezorgd. "He?! Ja! PERFECT!" Roept Patricia een beetje te enthousiast. "Peet? Ben jij... ben jij aangeschoten?" Lacht Joyce een beetje. "Sssjjt! Hou je mond erover, oke?!" Antwoord Patricia een beetje nijdig. "Peet?! Dat kun je niet menen?!" Joyce is geschokt. "Bemoei je er gewoon niet mee, Joyce." Patricia zucht. "Patricia? Gaat alles eigenlijk wel goed met je?" Joyce is nu echt bezorgt om haar hartsvriendin. "Ik ga." Patricia wil haar spullen pakken, maar Joyce houd haar tegen. "Patries? Ik maak me serieus zorgen om je. En Jeroen ook." "Je kunt me niet helpen, Joyce. Zeker Jeroen niet." Patricia vertrekt. Joyce baalt en laat Patricia liever niet zo alleen gaan. Ze belt voor de zekerheid Jeroen op.
"Ik ga naar Nienke. Ik maak me teveel zorgen." "Zou je dat nou wel doen?" Vraagt Amber. "Appie is er denk ik toch niet naar toe gegaan!" Roept Fabian een beetje boos. Dan krijgt Amber het door. "Je bent nog verliefd op haar." Zegt ze dan. "Ik moet gaan." Fabian pakt zijn autosleutel en rijd weg.naar Nienke. Maar wat Amber zei, is hij werkelijk nog verliefd op Nienke? Hij stapt de auto uit en loopt via de tuin naar binnen, maar wat hij dan ziet..... Hij kan zijn ogen niet geloven: Nienke zoent met Appie!
Patricia zit al de hele avond in het café en drinkt al haar 10e wodka. "Jongedame? Zou jij niet eens naar huis gaan?" Vraagt de barman. "N...N...Nee. geef er nog maar een? Ik ga dadelijk wel naar een h....hot..el." Patricia praat met dubbele tong. De barman zucht en schenkt weer in. Opeens komt er een jongen naast haar zitten. "Meis? Gaat het wel?" Vraagt hij lief. "Ach... Het leven... eerst was ik zwanger van me ex... terwijl mij huidige vriend en ik zwanger probeerde te worden... heb het kind weg laten halen van mij ex.. Maar nu mij vriend.. we zijn een IVF-traject gestart, maar... Ik kreeg een miskraam bij de eerste keer. En nu.. nu hebben we het weer geprobeerd, Maar Ik.. Ik voel me zo schuldig!" Patricia breekt en begint te huilen. De jongen troost haar. "Waar voel je je schuldig over?" "I..Ik.. Ik moet naar huis." Patricia betaalt de barman , wil opstaan, maar dan gaat het mis...
Jeroen kijkt tv en kijkt op de klok. Het is al laat. Waar blijft Patricia? Hij probeert haar te bellen maar het is de voicemail die hij meteen te horen krijgt. Hij drukt af en stuurt haar een bericht. Maar daar reageert ze ook niet op. Dan word hij opeens gebeld door Joyce. "Joyce? Is Patricia toevallig bij jou?" Vraagt Jeroen dan. "Jeroen? I...Ik denk dat...." Joyce klinkt aangeslagen en compleet van de kaart. "Joyce? Wat is er aan de hand?" Jeroen gaat meteen van schrik rechtzitten. "Patries...ze..." "Wat is er met Patricia?! JOYCE?!" Dan laat Jeroen zijn mobiel uit zijn handen vallen en blijft verstijfd op de bank zitten.
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanfictiondit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?