De volgende morgen hebben Appie en Amber voor het ontbijt gezorgt. Nienke en Fabian lopen naar buiten. "Wat lekker!" Roept Nienke en ze gaan aan tafel zitten. "Val maar aan." zegt Amber. Nienke pakt een broodje en opdat moment pakt ook Appie een broodje en raken hun handen elkaar even aan. Dan kijken ze elkaar even lachend aan. Nienke legt haar broodje op haar bord en Appie doet hetzelfde. Appie kan dan alweer niet zijn ogen van Nienke afhouden. "Er is vanavond weer een strandfeest. zullen we vanavond weer gaan?" stelt Nienke voor. "ja! leuk!" antwoord Amber. Ook Fabian en Appie stemmen ermee in. Dan ontbijten ze verder en besluiten om naar het strand te gaan. Fabian smeert de rug van Nienke in en Nienke geniet ervan. Appie en Amber zijn in de zee. Maar Appie kan alleen naar Nienke kijken die word ingesmeerd door Fabian. Dan valt Amber hem van achter aan en trekt hem de zee in. "Hier komen?!" Appie pakt haar vast en gooit haar het water in. Amber komt weer boven en begint te lachen. Amber slaat dan haar armen om zijn nek heen en ze zoenen elkaar. "Ik hou van je." zegt ze dan. "ik ook van jou." antwoord Appie. Even later hebben ze besloten om ergens te gaan eten voordat ze naar het strandfeest gaan. Ze bestellen wat ze willen eten en kletsen verder.
•
Patricia komt net terug van haar psycholoog. "Hoe was het?" vraagt Jeroen. "Goed. waar is Lotte?" antwoord Patricia. "In haar bedje." zegt Jeroen. "Oke." Patricia ploft neer op de bank. Jeroen ziet aan haar dat het zwaar was en komt naast haar zitten. " gaat het?" Patricia kijkt hem aan. "Het was gewoon zwaar." Antwoord ze dan. "Wil je thee?" "Lekker." Jeroen loopt terug naar de keuken en giet thee in voor Patricia. "Dankje, liefje." Het is even stil. "Schat? Weet..weet Dat ik je hier in steun, he? Je hoeft niet te praten als je dat niet wilt. Maar weet dat je altijd bij mij terecht kan." Zegt Jeroen oprecht. Patricia pakt zijn hand vast. "Weet ik, schat." En heeft hem een kus. Dan horen ze Lotte huilen. "Ik ga wel." Patricia staat op en loopt naar boven.
•
Rosemarie word over 1 week alweer 2 jaar. "Schat? Had jij die taart nu al geregeld?" Vraagt Mick aan Joyce. "Ja." Antwoord Joyce. Ze verschoont de luier van Rosemarie. "M..mama." Zegt Rosemarie. "Roosje!" "Mama!" Mick lacht als hij Joyce en Rosemarie zo bezig hoort. Hij loopt naar hen toe, en pakt Joyce van achteren vast. "Ik ben zo gelukkig." Zegt hij dan. Joyce legt haar hand op zijn wang en legt haar hoofd tegen de zijne aan. "Ik ook, schat." Mick laat Joyce omdraaien en kijkt haar dan serieus aan. "Wat nou...Wat nou als we er een broertje of zusje bij maken voor Rosemarie?" Vraagt hij dan. "Heel graag!" Joyce zoent hem en gaat verder met het verschonen van Rosemarie. "Boetje." Zegt Rosemarie dan. "Ja, een broertje of zusje voor jou, schat.lijkt je dat leuk?" "Jaaaa!" Roept Rosemarie dan. Joyce tilt haar op en geeft haar een kus. Mick pakt Joyce stevig vast en geniet van zijn gezin.
•
Het is avond. Nienke, Amber,Appie en Fabian maken zich klaar voor de 2e avond feesten op het strand. "Zo.wij zijn klaar." Zeggen Amber en Nienke tegelijk. Appie kijkt naar Nienke. Wat ziet ze er toch weer mooi uit. "ga jij zo mee?" Vraagt Fabian dan. Nienke heeft een ander jurkje aan. Een rode met een diepe insnee bij de borsten. Ook heeft ze heel mooi haar make-up gedaan en haar haren zitten los. " Liefje, ik zal altijd bij jou blijven." Nienke zoent hem. Fabian legt tijdens de zoen zijn hand op haar bil. Appie word met de seconde jaloerser. "Zullen we gaan?" Vraagt Amber. De vier lopen dan naar het strand en gaan weer lekker feesten. Even later zitten ze aan een tafel en drinken wat. "Het is gezellig,he?" Amber kijkt blij. Ze vind het leuk en fijn om met haar vier beste vrienden een weekendje weg te zijn. Ze vind het ook bijzonder dat ze, na wat er tussen haar en Fabian heeft gespeeld, toch nog vrienden zijn gebleven. "Ik haal nog wat drankjes." Zegt Amber. "Ik loop wel even met je mee." Fabian en Amber staan op en dan zijn Nienke en Appie alleen. "Vind je het gezellig?" vraagt Nienke aan Appie. "Ja. heel gezellig." Appie kijkt dan lachend naar haar waardoor Nienke ook hem lachend aankijkt. Amber en Fabian zijn dan terug en zetten de drankjes op tafel. "Ik ga dansen." Zegt Nienke. Ze staat op en trekt Fabian mee naar het podium en begint met hem te dansen. "Volgens mij is Nienke een beetje aangeschoten." lacht Amber. "Dat denk ik ook,ja." lacht Appie dan. Even later besluiten Fabian en Amber terug naar het vakantiehuisje te gaan. "Hey, als jullie het niet erg vinden, gaan wij alvast terug." zegt Amber. "Is goed." Antwoord Nienke. Fabian geeft Nienke een zoen en Amber doet hetzelfde bij Appie. Dan vertrekken ze naar het vakantiehuisje. Nienke en Appie zijn nu alleen. "Wil je nog een cocktail?" vraagt Appie aan Nienke. "Ja, lekker." Appie loopt naar de bar en komt terug met twee cocktails. "Dankje." Nienke drinkt het in een keer op. "Zou jij niet eens wat rustiger aan doen?" lacht Appie. "Zullen we dansen?" Nienke staat op en trekt Appie mee en ze beginnen met elkaar te dansen.
Er komt een slownummer op (Ondertussen kun je het nummer:"H.O.L.Y" Luisteren van Florida Georgia Line.) Appie slaat zijn armen om haar heupen heen en Nienke slaat haar armen om zijn nek heen. Dan beginnen ze met slowen. "Je bent hier goed in,Ap." Zegt Nienke dan. Ze is een beetje dronken en kan alleen maar lachen,maar dat maakt Appie helemaal niks uit, hij geniet van haar lach. "Nien?" "Weet jij dat jij mooie krullen hebt?" Nienke gaat door zijn haar en knuffelt hem. Appie pakt haar stevig vast ,kijken elkaar dan diep in de ogen. "Ap? ik.." En dan plant Appie zijn lippen op de hare. Nienke duwt hem van schrik van haar af. "Ap?! dit...dit moeten we niet doen. Niet opnieuw, we...we zijn dronken." Nienke rent overstuur terug naar het strandhuisje. Appie rent haar achterna. "NIEN! WACHT!" roept hij dan. "We hadden dit niet moeten doen,Ap. laten we dit snel vergeten, ik ga slapen." Nienke loopt naar de slaapkamer van haar en Fabian en laat Appie balend achter. Ook Appie besluit dan te gaan slapen. Nu is hij alleen maar verliefder aan het worden.
.
Het weekend is voorbij en Nienke,Appie,Amber en Fabian zijn terug van een weekendje zeeland. Alleen Appie gedraagt zich afstandelijk tegenover Nienke. Maar het lijkt alsof Nienke zo dronken was, dat ze die zoen totaal vergeten is. Nienke en Fabian zijn afgezet door Appie en Amber en lopen naar binnen. "Was gezellig,he?" vraagt Amber , als ze alles hebben opgeruimt en in de wasmachine hebben gedaan. "Ja.heel gezellig." Antwoord Appie een beetje afwezig. "Liefje? wat is er?" vraagt Amber. "Niks. ben moe." Liegt Appie. "We gaan ook optijd slapen." Amber pakt hem vast en zoent hem. "Ik ga nu al, als je het niet erg vind." Appie laat Amber los en loopt naar boven. Amber gaat op de bank zitten en zet de tv aan. Appie ligt op bed en zucht. Wat doet Nienke toch met hem? Hij....houd hij echt van Nienke? Hij draait zich om en valt inslaap.
.
Een week later is Rosemarie jarig. Iedereen is gearriveerd. Ze zijn ook allemaal voorzien van taart en drinken. Rosemarie krijgt het ene cadeau naar het andere. Patricia helpt Joyce met de hapjes op tafel te zetten. "Hey, hoe gaat het eigenlijk bij de Psycholoog?" vraagt Joyce dan. "Goed. alleen, het is best zwaar." Antwoord Patricia. "Snap ik." Joyce legt haar hand op haar schouder. "Wil jij even Rosemarie halen voor mij?" vraagt Joyce dan. Patricia loopt naar de woonkamer en komt terug met Rosemarie en word zij weggestuurd. Even later komt Joyce terug met Rosemarie. "Mick? ik heb een verrassing voor je." Opdat moment laat Joyce de T-shirt zien die Rosemarie aanheeft met de tekst:"Ik word grote zus!" Als iedereen de tekst leest,gillen ze het uit ,maar Mick slaat zijn handen voor zijn ogen en begint van geluk te snikken. Dan loopt hij naar haar toe en omhelst haar. "Is het echt?" vraagt hij dan. "Ja,schat. het is echt! we krijgen weer een kindje." Joyce legt haar hand op zijn wang en veegt zijn tranen weg. Dan zoenen ze elkaar. Als ze elkaar gezoend hebben,komen de anderen de twee feliciteren. De avond is gevallen, en Joyce heeft Rosemarie in bed gelegt. "Joyce, op jullie! en op Rosemarie!" Nienke en de rest heffen het glas en proosten op Rosemarie en Mick en Joyce en de baby. "Ik ga even naar buiten. even een luchtje scheppen." Appie loopt naar buiten. "Wat is er toch met hem?" vraagt Noa. "Geen idee." antwoord Amber. "Ik ga wel even naar hem kijken." Nienke loopt naar de tuin. Dan begint Rosemarie te huien. "Ik ga wel even kijken." Mick loopt naar boven. "Hoelang weet je al dat je zwanger bent?" vraagt Patricia dan. "Sinds gisteren." Vertelt Joyce glunderend. "Ik ben blij voor jullie." Antwoord Fabian. "Ik ook,meid." Antwoord Patricia. "Dankje." Joyce kan alleen nog maar glimlachen.
.
Appie zit op het bankje die in de tuin staat en heeft zijn gezicht in zijn handen. Dan voelt hij een hand op zijn rug en kijkt op.Nienke is naast hem komen zitten. "hey." Antwoord Nienke dan. "Hey." Antwoord Appie terug. "Ik kwam kijken wat er aan de hand is." Zegt Nienke lief. "Niks, ik had gewoon frisse lucht nodig." Appie zucht en staart voor zich uit. Het blijft dan een tijdje stil tussen de twee. "Ap? die zoen? waarom?" vraagt Nienke dan opeens. Appie kijkt haar aan. "Wat jij toen zei:We waren dronken." Antwoord Appie. "Klopt. dus...het was een vergissing?" vraagt Nienke dan verder en kijkt hem doordringend aan. "Ja." Appie zucht. "Oke." antwoord Nienke. Dan is het weer een tijdje stil. "Maar, als het een vergissing was,waarom ontwijk je me dan al een week?" vraagt Nienke dan toch. Appie zucht. "Omdat...Omdat..." Appie kijkt dan recht in haar ogen. (Ondertussen kun je het nummer:"instrumentale Opwekking.(Instrumentale Worship song.) Luisteren) "-Ik verliefd op je ben,Nienke." Nienke kijkt hem met grote ogen aan. "Al sinds onze eerste kus,vorig jaar.Nienke, ik...ik...ik ben zoveel van je gaan houden. ik denk constant aan je,ik droom over je,elke keer als ik je zie....bonkt mijn hart in mij keel.Ik krijg geen hap door mij keel.Nienke, ik ben smoor op je!" biecht Appie op en heeft de tranen in zijn ogen staan. Nienke kan hem alleen nog maar geschrokken aankijken. Hun blikken blijven naar elkaar kijken en voor Nienke het weet , zoent ze met Appie. Dan laten ze elkaar los, kijken elkaar weer even aan, en zoenen elkaar nu intenser. Dan worden ze geroepen. "Appie,Nienke?! komen julie nog naar binnen?!" roept Amber dan. Appie en Nienke staan op en lopen ongemakkelijk naar binnen.Als ze binnen komen, gebeurd het onverwachtte... Fabian zit geknielt voor Nienke. "Nien? wi..wil je met mij trouwen?" vraagt hij dan. Iedereen kijkt hoopvol en nieuwsgierig naar Nienke, terwijl Nienke naar Appie kijkt.........
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanficdit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?