Hoofdstuk 36:"De Liefde."

206 2 2
                                    

"Goeiemorgen, schone slaapster." Jeroen maakt Patricia wakker. "Goeiemorgen." Patricia geeft hem een zoen. "Ik wil hier de hele dag met jou blijven liggen, lieve schat." Zegt Jeroen. "Hmmm! Goed idee!" Patricia slaat haar armen om zijn nek heen en trekt hem naar zich toe. Jeroen zoent haar. Opeens horen ze Amber gillen. "Plan gewijzigt, vrees ik." Zegt Jeroen. Patricia lacht en staat op. Jeroen baalt er van. Ook hij staat op en samen lopen ze naar Amber toe. Ook de rest is op haar geschreeuw afgekomen. "Amber? Waarom dat geschreeuw in de ochtend?" Vraagt Fabian die slaperig in zijn ogen wrijft. "Nienke... ze...ze ... ze ligt niet in haar bed! ZE IS WEG!" roept Amber hysterisch. "Wat?!" Iedereen kijkt elkaar geschrokken aan. "Misschien is ze gewoon een wandeling aan het maken?" "Ja. Dat was ik inderdaad aan het doen." "NIENKE!" Amber rent op haar af en knuffelt haar. "Amber? Ik.. ik ben oud en wijs genoeg, oke? Ik ben geen baby meer die een oppas nodig heeft!" Nienke klinkt geïrriteerd. "Sorry. Maar Nien, je hebt veel meegemaakt.. en..." "ALSOF IK DAT NIET WEET, AMBER?! IK WORD GODVERDOMME ELKE OCHTEND MET DE BLAUWE PLEKKEN GECONFRONTEERT EN MET HET FEIT DAT IK EEN KIND VAN EEN VERKRACHTER ZOU KUNNEN HEBBEN EN VAN EEN MISHANDELAAR!" roept Nienke boos en barst in huilen uit. Amber loopt naar haar toe en troost haar. "Schat toch?!" Amber pakt haar stevig vast. "Ik..ik ben elke keer opnieuw weer bang, Amber." Nienke snikt. "Ik weet het, meid." Nienke droogt haar tranen. "Laten we gaan ontbijten." Dan gaat iedereen ontbijten. Even later zitten ze weer op het strand en bestelt Nienke een cocktail. Weer bij dezelfde barman. "Hey." Zegt hij dan. "Hey. Spreek jij ook nederlands?" Vraagt Nienke verbaasd. "Ja. Ik ben hier komen werken voor geld voor mij wereldreis te kunnen blijven betalen. nouja, een wereldreis in mij mooie volkswagen bus." Lacht hij. "Leuk! Hoe heet je eigenlijk?" Vraagt Nienke. "Roy. En jij?" "Nienke." "Mooie naam." Zegt Roy. Nienke glimlacht verlegen. "Zullen we een wandeling over het strand maken?" Stelt Roy dan voor. Even twijfelt ze. Weer een jongen die ze niet heel goed kent , die duidelijk interesse in haar heeft. "Oke. Is goed." Zegt ze dan. Dan lopen ze over het strand. "Waar gaat Nienke nou naar toe met die jongen?" Vraagt Patricia die Nienke over het strand ziet lopen met de barman. Ook Fabian ziet dat en vertrouwt het niet. "Wat doe jij hier in Ibiza?" Vraagt Roy. "Mijn vrienden hebben mij hiermee verrast. Omdat ik nogal veel heb meegemaakt." Zegt Nienke voorzichtig. "Dan heb jij goeie vrienden." Antwoord Roy. "Hele goeie vrienden. Ik kan niet zonder ze, maar ik word soms ook een beetje gek van ze." Lacht Nienke. "Dat snap ik." Zegt Roy. "Maar ze betekenen zoveel voor mij." "Waar ken je ze van?" Vraagt Roy. "Het internaat: Het Huis Anubis." Vertelt Nienke. "Zo, dan kennen jullie elkaar allang. Heb je ook een vriend?" Vraagt Roy. "Gehad. Het..het is al een tijdje uit." Vertelt Nienke. "Ow, oke." Dan is het even stil tussen de twee. "Hey. Er is vanavond een feestje, met drank en ...nouja , wil je mee?" Vraagt Roy. Nienke twijfelt even. "Ja is goed." Zegt ze dan. "Leuk. Ik zie je vanavond." Roy loopt weer terug naar de bar en Nienke loopt naar haar vrienden. "Wie is dat?" Vraagt Amber aan Nienke. "Roy. Hij is werkt bij dat bar. Ik ga vanavond met hem feesten." Vertelt Nienke. Amber ziet dat Nienke weer na lange tijd weer eens straalt. Amber loopt op Nienke af, legt haar hand op Nienkes arm en zegt:"ben je wel voorzichtig?" Nienke knikt. Fabian vind het ook fijn om Nienke zo blij te zien, maar toch vertrouwt hij het niet echt.

Het is avond. Nienke is onderweg naar het feest op het strand. "Hey! Je bent er!" Roy loopt op haar af en omhelst haar. Ze lopen meteen op een groepje jongens en meisjes af en hij stelt Nienke aan hen voor. "Wil je een cocktail?" Vraagt Roy. "Lekker." Antwoord Nienke. Ze lopen naar de bar en nemen twee cocktails. Dan gaan ze in de strandstoelen zitten en kletsen wat. "Hoelang ben je al op wereldreis?" Vraagt Nienke aan hem.  "5 maanden al. Ik wil de hele wereld zien. Ik heb heel lang moeten sparen voor deze wereldreis en ook voor mij volkswagenbusje." Vertelt Roy.  "Hoe oud ben je?" Vraagt Nienke verder.  "24. Jij?"  "23." Antwoord Nienke.  "Oke. Wil je nog een drankje?" Vraagt Roy.  "Ja, lekker." Roy staat op en haalt weer twee drankjes.  "Hey. Wil je?" Roy haalt een joint uit zijn broek. Nienke kijkt geschrokken.  "Het geeft een lekker gevoel." Zegt Roy die haar probeert te overtuigen. Nienke pakt de joint aan en Roy steekt de joint voor Nienke aan. Nienke neemt een tuig en begint te hoesten. "Hey! Rustig aan, gekkie!" Lacht Roy. Nienke lacht ook en dan krijgt ze het roken van een joint onder de knie. En even later is ze alleen maar aan het lachen.  "Hahaha! Ik zie allemaal lichtjes! Wat zijn die fel! Hahaha!" Lacht Nienke.  Ook Roy lacht.

Ondertussen maakt Amber zich zorgen om Nienke. Het is ondertussen al half 2 en Nienke is nog steeds niet thuis. Amber staat op en trekt iets makkelijks aan. "Am? W..wat ga je doen?" Vraagt Appie. "Nienke, ze is nog steeds niet terug en het is al half 2." Zegt Amber bezorgd.  "Amber? Nienke is eem volwassen meid. Die kan goed voor zichzelf zorgen."  Zegt Appie.  "Appie, ze heeft vanalles meegemaakt. Ben bang dat ze... dat ze zichzelf verliest als ze blijft drinken." Amber zucht. Appie stapt uit bed , loopt naar haar toe en legt zijn handen op haar schouders.  "Schat? Nienke is oud en wijs genoeg. Zit haar niet zo op de huid? Dat benauwd haar.'  Amber twijfelt. Appie gaat weer in bed liggen. "Ik ga toch kijken."  Zegt Amber eigenwijs. Ze loopt naar buiten, opzoek naar Nienke.

Nienke en Roy zitten aan hun tweede joint en aan een cocktail. Dan komt Amber hen kant op.  "Heeeeeeyyy!! Amber!" Roept Nienke dan lachend. "Nien? Het is half 2, kom mee?" Vraagt Amber bezorgd.  "Awh, maar het hahaha, het is net pas gezellig aan het worden!" Lacht Nienke.  "Nien? B..ben je stoned?" Vraagt Amber dan.  "Een beetje. Hahaha! Hey, Am? Ik wist niet...hahaha, ik wist eigenlijk niet dat jij ZO blond was! Hahaha." Lacht Nienke en ploft weer in de strandstoel en Roy lacht met haar mee. "Nienke? Ik wil dat met me mee gaat. Het is al laat en volgens mij heb jij al genoeg gedronken." Zegt Amber.  Dan staat Nienke op en haar gezicht komt dicht bij die van haar.  "Jij bepaald niet voor mij,oke?! Ik bepaal wat goed en slecht voor mij is!" Roept ze dan een beetje boos. Roy staat ook op en pakt haar vast.  "Amber, zo heet je toch, he?" Vraagt Roy. Amber knikt.  "Ik breng haar zo wel." Stelt Roy Amber gerust.
Amber twijfelt. Ze wil Nienke niet bij een vreemde achter laten. "Oke." Zegt ze dan en loopt terug naar het vakantiehuis. "Je brengt me toch niet echt terug? Ik wil nog bij jou blijven." Zegt Nienke en ze geeft hem een tongzoen die Roy maar alte graag beantwoord.

Het is ochtend en Amber word wakker en krijgt opeens het besef over Nienke. Zou ze in haar bed liggen? Ze staat op en loopt gehaast naar het bed van Nienke. Ze doet de deur open en ziet dan tot haar grote opluchting dat Nienke in bed ligt. Ze haalt opgelucht adem en sluit de deur zachtjes dicht. Dan loopt ze terug naar Appie en gaat dicht tegen hem aanliggen. "Is ze terug?" Raadt Appie. "Hm.m." zegt Amber opgelucht. Appie draait zich naar haar toe en kijkt haar aan. "Ik zei toch dat ze uit zichzelf terug zou komen?" Zegt hij dan. "Ja. Je had ook gewoon gelijk. Maar, Nienke is mijn allerbeste vriendinnetje Ap. Ik wil dat ze veilig is."  Zegt Amber.  "Nienke kan goed voor zichzelf zorgen, schat. En dit zal wel een goeie afleiding voor haar zijn." Antwoord Appie. "Misschien heb je wel gelijk."  Amber kijkt even weg. Appie laat haar door middel van zijn vinger onder haar kin te leggen naar hem kijken.  "Vertrouw mij nou maar?" Zegt hij dan en ze zoenen elkaar. Even later zitten ze aan het ontbijt , als Nienke naar buiten komt. "Hey!" Zegt Patricia blij.  "Hey." Nienke wrijft over haar gezicht, ga zitten en staart verliefd voor zich uit.  "Het is blijkbaar laat geworden? Was het zo gezellig met die barman?" Vraagt Patricia. Nienke knikt en glimlacht.  "Vanmiddag hebben we weer afgesproken." Zegt ze en pakt een broodje. "Nien? Wat voor jongen is het eigenlijk?" Vraagt Fabian een beetje jaloers.  "Een hele lieve jongen. Hij is nu op wereldreis. En nu hier in Ibiza." Vertelt Nienke.  "Vet!" Roept Mick enthousiast. Nienke knikt. "Nien? Kijk je wel uit?" Vraagt Fabian lief bezorgd. Nienke glimlacht lief naar hem waardoor hij haar verliefd en verlegen aankijkt.  Opeens word het donker voor Nienkes ogen. "Ra,ra? Wie ben ik?"  "ROY!" Nienke staat op en omhelst hem.  "Wat doe je hier?! We hadden vanmiddag toch op het strand afgesproken?" Nienke klinkt verbaasd en verrast.  "Ja, maar ik wilde je meenemen. Ik wilde met jou in mij bus een tourtje maken." Zegt Roy.  Nienke kijkt haar vrienden aan. "Ga maar?" Zegt Amber dan. "Echt?" Amber knikt. Nienke loopt naar haar toe en omhelst haar. "Lief van je. Tot vanmiddag. Dan heb ik alle tijd voor jullie."  Nienke loopt met Roy mee.  "Die is verliefd, denk." Zegt Patricia.  "Zou je denken?" Vraagt Fabian met een lichtelijke paniek in zijn stem.  "Faab? Ben jij nog verliefd op Nienke?" Merkt Patricia dan op.  "Ja. Dat is nooit weggegaan." Antwoord Fabian dan. Hij zucht.

Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu