Patricia en Jeroen genieten samen van hun dochter Rachel.Ze hebben besloten om morgen iedereen te verwittigen en hen ook te vertellen dat Jeroen toch de vader blijkt te zijn. Jeroen kan het zelf amper geloven dat Rachel toch zijn dochter blijkt te zijn. Hij blijft ook maar naar haar kijken en ziet dat zij zijn ogen heeft en ook zijn mond. 'Mag ik haar even vasthouden?' Patricia reikt hem zijn dochter en Jeroen neemt haar in zijn armen. Vol bewondering blijft hij naar ZIJN dochter staren. Nog steeds kan hij niet geloven dat dit zijn dochter is. Maar het is toch echt zijn dochter die in zijn armen ligt! En blijkbaar kan hij Patricia wel een kind schenken. Patricia geniet van haar gezin,wat nu echt compleet is met Rachel erbij. Jeroen kijkt op ,recht in de ogen van zijn vriendin. 'Ik hou van je,Patries.' zegt hij gemeend. Patricia lacht,pakt zijn hand vast. 'Ik ook van jou.' Jeroen staat op,geeft Rachel terug aan Patricia en komt er zelf bij haar liggen. Hij slaat zijn arm om haar heen en samen kijken ze vol trots naar hun dochter. Dan komt Mick naar binnen met Lotte. 'Dag liefje.' Jeroen helpt Lotte mee op het bed. Mick laat ze alleen en is weer weg. 'Kijk,Lotte. Dit,dit is jouw zusje. Rachel.' Lotte geeft Rachel voorzichtig een kusje op het voorhoofd,Patricia laat haar hoofd op Jeroens schouder rusten en samen genieten ze volop van hun gezin.
.
Nienke wordt wakker van een hele onrustige nacht. Gisterenavond kwam ze met een dubbel gevoel terug van Bart. Het voelde gisterenavond zo als vanouds aan,zo vertrouwd tussen Bart en haar. Alsof Bart helemaal geen slechte bedoelingen met haar had. Ze staat op en loopt naar buiten,waar het ontbijt en Appie op haar wachten. 'Hey! goeiemorgen,schatje.' Appie zoent haar en Nienke gaat zitten. 'Wat een luxe ontbijt.' Nienke klinkt niet echt heel enthousiast. Appie hoort het aan haar stem en gaat tegenover haar zitten. 'Is er iets? gisterenavond toen je thuis kwam van je vriendin,was je ook al zo stil.' Nienke wrijft over haar bovenbenen. 'Ben moe.' Liegt Nienke. 'We zullen het vandaag wat rustiger aan doen,oké?' Appie legt lief zijn hand op de hare. Nienke lacht moeilijk. Waarom kan ze niet gewoon gelukkig met hem zijn? Vannacht droomde ze ook over Bart (Bart die zich voor deed als Roy om Nienke zo te misleiden om ervoor te zorgen dat ze voor zijn ouders zou werken) Bart,die de zoon is van Vera en Wolf. Maar toch heeft ze blijkbaar nog gevoelens voor hem. 'Ap,ik...' Op het moment dat ze het hem wil vertellen,wordt ze gebeld. 'Ik moet even..' Nienke loopt naar binnen en neemt op. 'Bart? wat is er?' Vraagt ze ongerust. 'Ik wil met je praten,over gisteren. kun je zo naar het strand komen?' Hoort ze de mooie en lieve stem van Bart. Even is ze stil. 'Nien?' 'Ja,ik..ik kom.' Vertwijfelend en vol schuldgevoel kijkt ze ondertussen naar Appie. 'Tot zo.' Nienke hangt op en loopt terug. 'Wie was het?' Vraagt Appie. 'Ow...euh...Verkeerd verbonden,' Verzint Nienke ter plekke. Ze pakt een broodje. 'Ik ga zo even een wandeling maken.' Zegt ze dan. 'Ow,zal ik..' Nienke weet meteen wat Appie wil vragen. 'Nee,hoeft niet. Ik..ik wil even alleen zijn. Als je het niet erg vindt.' Antwoordt ze meteen. Appie kijkt bezorgt. 'Oke.' Zegt hij dan wat verbaasd. Na het ontbijt maakt Nienke zich klaar. 'Ik ben dan even weg.' Ze geeft Appie nog een kus en gaat naar het strand.
.
De volgende dag zijn Patricia en Jeroen goed genoeg uitgerust om bezoek te kunnen ontvangen. Als eerste komen Joyce en Mick op kraam visite. 'Hey,meid.' Joyce geeft Patricia een kus en een knuffel en bewonderd dan meteen Rachel. 'Wat een mooi kindje,zeg.' 'Dat is ze zeker.' Terwijl Patricia dat zegt,kijkt ze vol geluk naar Jeroen. 'Waar is Patrick?' Vraagt Joyce dan. 'Euh...het is over tussen mij en hem.' Vertelt Patricia dan. 'Wat?' 'Maar dat maakt niet meer uit,want..Rachel is niet de dochter van Patrick.' Joyce vind dat Patricia in raadsels spreekt. 'Peet,wat bedoel je?' Patricia lacht en ook Jeroen lacht. Joyce en Mick kijken eerst verbaasd van Patricia na Jeroen en dan kijken ze elkaar verbaasd aan. 'Blijkbaar kan ik Patricia wel op natuurlijke wijze een kind geven.' Vertelt hij dan met een grote big smile.
.
Nienke is aangekomen op het strand en ziet in de verte Bart staan die op haar wacht. Ze loopt op hem af. 'Hey,je bent daar eindelijk.' Nienke staat tegenover hem,Bart wil haar aanraken maar Nienke deinst achteruit. 'Ik..ik..gisteren,' Nienke probeert iets te zeggen,maar het lukt niet. Maar Bart zou Bart niet zijn,als hij haar de tijd niet gaf. Misschien is ze daarom ook nog steeds verliefd op hem. (Ondertussen kun je het nummer:"De weg terug." Luisteren van Marco Borsato) 'Toen ik hier naar toe verhuisde,met Appie,had ik een aanwezigheidsgevoel. En die aanwezigheid was gek genoeg van jou. Maar ik verklaarde mezelf voor gek dat jij hier ook zou wonen. Maar toen...toen ik gisteren zo tegen je opbotste,leek het of het lot ons weer bij elkaar heeft gebracht.' Nienke laat een traan over haar wang glijden. Ook Bart huilt. 'Ik heb je zo gemist,Nien. Ik..' Nienke laat hem niet uitpraten,want ze vliegt hem om de nek en zoent hem vol op de mond. Bart slaat zijn armen om haar middel heen en zoent haar passioneel terug. Hij zet haar weer neer. 'L..laten we hier samen opnieuw beginnen,Bart?' Bart knikt en zoent haar weer. Nienke kijkt hem aan en omhelst hem. 'Bij jou voel ik me gelukkig,Bart.Alleen bij jou.'
.
Amber en Fabian zijn nu bijna een maand samen. En dat willen ze gaan vieren,alleen Amber heeft sinds een paar dagen een raar gevoel over Appie en Nienke. 'Schat? heb jij nog iets gehoord van Appie en Nienke?' Vraagt ze aan Fabian. 'Nee.Maar die zullen wel lekker van elkaar aan het genieten zijn. Laten wij dat ook doen?' Fabian trekt Amber meer naar zich toe en geeft haar een kus op haar hoofd. 'Ik heb op de een of andere manier geen goed gevoel bij hun vertrek. En ik vond dat Nienke bij vertrek zich ook wat raar gedroeg.' Deelt ze haar zorgen met Fabian. 'Liefje,maak je nu maar niet teveel zorgen? laten wij ons 1 maand samen gaan vieren?' Fabian pakt zijn laptop en kijkt naar leuke activiteiten om die dag te gaan doen. Amber kijkt mee,maar in haar hoofd is ze met heel iets anders bezig dan doodleuk een activiteit te zoeken om haar 1 maand samen zijn met Fabian te kunnen vieren.
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fanficdit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?