Patricia haar ogen gaan langzaam open,wazig kijkend uit haar ogen ziet ze iets wits boven. Waar is ze? Is ze nog steeds in de badkamer? Patricia probeert zichzelf omhoog te duwen,maar lijkt niet te kunnen bewegen. Het lijkt wel alsof ze vastgebonden is. Van binnen raakt ze in paniek en probeert zich los te wrikken. Zodra ze merkt dat ze als maar niet los komt,begint ze te flippen en te roepen. 'Laat me Los! Ik..' 'Mevrouw Soeters,houdt u rustig? U bent in het ziekenhuis,u bent even bewusteloos geraakt en uw hand bloedt. Heeft u enig idee wat er gebeurd is?' De zuster probeert haar kalm te krijgen door haar rustig vast te pakken. 'B-bewusteloos? Waar is Jeroen? Waar zijn mijn kinderen?!' Patricia is niet tot inkeer te brengen. 'Mevrouw,uw kinderen zijn veilig en uw man is hier in het ziekenhuis. Maar u moet rustig worden,want wij willen naar uw hand kijken.' Patricia gaat rustig liggen zodat de dokter naar haar hand kan kijken. Zelf kijkt ze haastig en paniekerig om zich heen. Waarom is ze in het ziekenhuis? En hoe kan het dat ze bewusteloos was? Het enige wat ze zich nog kan herinneren is,dat ze klaar was met douchen. Opeens voelt ze een klein prikje in haar hand. 'Wat is dat?' 'Dit is verdoving. We gaan uw hand hechten.' Legt de dokter met een kalme en rustgevende stem uit. 'Waar zijn mijn kinderen? ik wil mijn kinderen zien.' Patricia is compleet overstuur. Ze hoort de zuster en de dokter tegen elkaar fluisteren,het lijkt of ze aan het overleggen zijn. Dan ziet ze de zuster van haar zijde verdwijnen,naar de gang. En komt even later terug met Jeroen. 'Jeroen!' Patricia schiet omhoog,terwijl de dokter haar nog aan het hechten is. 'Waar zijn de kinderen?!' Vraagt ze met een paniekerige stem. 'Die zijn thuis. Mijn moeder past op hen.' Stelt hij haar gerust. 'Ze,ze,ze moet mijn vader niet binnen laten!' Jeroen baart zich zorgen. 'Liefje,houd je kalm? je bent bewusteloos geweest. Schat,weet je überhaupt wel wat er gebeurd is? waarom je bewusteloos op de grond lag?' Vraagt Jeroen,en kijkt haar recht in de ogen aan. Patricia doet hetzelfde,maar lijkt warrig. 'Nee. Ik weet alleen dat ik heb gedoucht.' De zuster neemt Jeroen apart. 'We hebben de uitslag van het bloedonderzoek,het lijkt erop dat ze gedrogeerd is door iemand. En als men gedrogeerd is,wil dat meestal duiden op een verkrachting. Dus we zullen ook een geslachtstest moeten doen.' Jeroen kijkt ernstig. 'Maar er is niemand in ons huis geweest. En ik heb haar echt niet,bedoel zoiets kan ik niet.' Verdedigt Jeroen zich snel. 'Ik geloof je.Maar...heeft u enig idee wie het wel zou geweest kunnen zijn?' Vraagt de zuster. Jeroen moet haar teleurstellen,maar in zijn achterhoofd weet hij al wie het eventueel kan zijn. Ondertussen heeft Patricia van de dokter een kalmeringspil gekregen en slaapt ze nu in de uitrust zaal. Jeroen zit naast haar bed en staart naar haar. Joyce en Mick zijn aangekomen en rennen naar binnen. 'Hey.' Joyce en Mick geven Jeroen allebei een knuffel. 'Wat is er gebeurd?' Vraagt Joyce bezorgd. 'We waren ons aan het klaarmaken om naar bed te gaan,maar opeens hoorde ik haar gillen vanuit de badkamer. Ik ga kijken en tref haar bewusteloos op de grond aan met een bloedende hand. Ze blijkt op mysterieuze wijze gedrogeerd te zijn.' Vertelt Jeroen. 'Wat?! maar wie...' Jeroen kijkt Joyce met een bepaalde blik aan,dat het maar een iemand kan zijn. Joyce kijkt naar Patricia en houdt haar hand vast. 'Wat een....' Mick is achter Joyce gaan staan en houdt haar vast bij haar schouders. 'Waarom? waarom kan hij haar niet gewoon...' 'Ik weet het niet,Joyce.Maar gisteren was hij nog bij ons om zijn excuses...' Opeens valt Jeroen stil en kijkt hij bedenkelijk. 'Jeroen? wat is er?' 'Shit! Willem is helemaal niet degene die haar gedrogeerd heeft!' Roept Jeroen opeens.
.
Appie blijft stokstijf naar de twee kijken,terwijl Amber verbluffend naar Fabian kijkt. Hij ziet dan haar mond open gaan en het wel bekende antwoord geven ,wanneer men ten huwelijk gevraagd word. 'JAAAA! natuurlijk!' Amber gaat op zijn been zitten en zoent hem vol op de mond. Iedereen die ook in het restaurant zit,begint spontaan te klappen en te juichen. Appie kijkt rond ,dan weer naar HET gelukkige stel en maakt dan dat ie weg is. Amber heeft de ring om gekregen en blijft er naar staren. 'Wauw,Fabian. ik ben nu gewoon je verloofde!' Roept Amber blij en vol ongeloof nog. Ze had nooit verwacht dat zij ging trouwen met Fabian. Fabian was tenslotte de vriend van haar beste vriendin,nouja,beste vriendin? Ze kunnen elkaar geen beste vriendin meer noemen. Ze zijn er met elkaars vriendjes van door gegaan. Amber mijmert even weg en zucht. 'Schat? ben je er niet blij mee?' Vraagt Fabian een beetje in paniek als hij Amber hoort zuchten. 'Jawel,schat. Alleen,ik dacht even aan Nienke. We zijn er wel vandoor gegaan met elkaars vriendjes.Dat gaat je toch niet in de koude kleren zitten.' Antwoordt Amber eerlijk. 'Weet ik,schat.Maar ik ben gelukkig met jou,geloof je me?' Fabian kijkt haar indringend aan. Amber begint te lachen. 'Ik ook met jou,schat.' Amber geeft hem een lange zoen en genieten nog verder van deze bijzondere avond en van elkaar.
.
Nienke woont ondertussen in bij Bart,nadat Appie met hoge poten is vertrokken naar Nederland. Het huis waar zij en Appie verbleven,is inmiddels verkocht. Nienke probeert al dagen naar Appie te bellen,maar hij neemt telkens maar niet op. Waar kan hij toch naar toe zijn? Bart bekijkt haar vanaf een afstand en loopt dan naar haar toe,om haar vervolgens van achter bij haar heupen te pakken. 'Wat doe je,mijn engel?' Vraagt hij met een zwoele stem. Nienke kan een lach niet onderdrukken en laat zich in haar nek zoenen. 'Probeerde Appie te bellen,maar hij neemt niet op.' Zegt ze met een balende stem. 'Geef hem wat tijd,schat? Hij zal je wel begrijpen dat je deze keuze hebt gemaakt. En dat je gewoon je hart hebt gevolgd.' Nienke heeft zich naar hem toegekeerd en zoent hem. 'Ik houd van je,schat. En niemand,maar ook helemaal niemand kan dat overtreffen.' Zegt ze met een oprechte stem. 'Ik houd ook van jou,schat.En ook dat kan helemaal niemand overtreffen.' Bart tilt haar op en loopt met haar naar de slaapkamer. Ze wordt op bed gelegd,Bart komt boven op haar liggen en ze zoenen. Eindelijk heeft Nienke het juiste geluk gevonden!
.
Het is laat in de avond,als Patricia eindelijk na een lange diepe slaap haar ogen opent. Jeroen hoort haar zachtjes kreunen en ook hij opent zijn ogen. 'Hey,schatje.' Hij heeft zich voorover gebogen in de stoel en leunt met zijn ellebogen op het bed. 'Mm,w-waar ben ik?' Vraagt Patricia wat zwak en moe. 'In het ziekenhuis.' Jeroen wrijft lief over haar arm. 'Owja.' Patricia meent zich het weer te herinneren. 'Hoe voel je je nu?' 'Moe en futloos. Alsof ik door een vrachtwagen overreden ben.' Heel het lichaam van Patricia doet pijn. 'Je lichaam doet pijn omdat je je vanmiddag zo druk hebt lopen maken en de dokters jou kalm probeerde te houden,heb je wat spieren geforceerd. Je moet even rusten.' Legt Jeroen uit. Hij durft haar nog niks te vertellen over het drogeer-gebeuren.Misschien begint ze dan weer te flippen. 'Wat is er eigenlijk gebeurd? Waarom raakte ik bewusteloos?' Jeroen schrikt van deze vraag. Even lijkt hij om zich heen te kijken,zoekend naar een passend antwoord. 'Jeroen?' Patricia kijkt hem doordringend aan,wachtend op een antwoord. Jeroen weet maar alte goed dat hij niet lang kan zwijgen tegen haar. 'Je...het blijkt dat je gedrogeerd bent.' Patricia kijkt hem dan met grote paniekerige ogen aan.
JE LEEST
Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)
Fiksi Penggemardit is een vervolg op anubis en de terugkeer van Sibuna. hoe gaat het nu tussen Fabian en Nienke , na hun verzoening? en zijn Appie en Amber na een eerste zoen nu een stel?