Hoofdstuk 52:"Ware Liefde overwint alles."

207 2 3
                                    

"Waar is ze?!" Jeroen is aangekomen in het ziekenhuis. "Z..ze zijn nog met haar bezig." Zegt Joyce. "Wat is er gebeurd?" Jeroen is in paniek. "Ze hebben mij gebeld vanuit het café, ze heeft weer teveel gedronken en ze viel bewusteloos neer." Vertelt Joyce. Jeroen ijsbeert paniekerig heen en weer. "Jeroen? Ik moet je iets vertellen." Zegt Joyce. Jeroen stopt met ijsberen. "wat?" Vraagt hij dan. "Vanmiddag op het werk leek het net of ze..Of ze aangeschoten was." Vertelt Joyce dan. "WAT?! hoe kan dat?! Hoe kan je dat laten gebeuren?! Jij bent haar vriendin!" Roept Jeroen boos. "Jeroen! Ik maak me ook zorgen,Ja?! Maar ze zei dat ik haar niet kon helpen en jij ook niet."
Antwoord Joyce wanhopig. Jeroen gaat weer zitten en begint te snikken. Joyce knielt voor hem neer en troost hem. Dan komt er een verpleegster en vertelt dat Patricia weer bijna een alcoholvergiftiging heeft opgelopen en haar maag hebben leeggepompt.  "Maar... er is nog iets wat ik jullie moet vertellen. Ze was zwanger maar heeft een miskraam gehad."  Jeroen kijkt geschokt en ook Joyce kan haar oren niet geloven.  "Mogen we naar haar toe?"  De verpleegster knikt. Joyce en Jeroen lopen naar Patricia die uit bed is. "Wat doe jij?!"  "Gaan we? Ik voel me prima." Patricia pakt haar jas en tas en loopt de kamer uit. Jeroen en Joyce kijken elkaar bezorgd aan en lopen haar achterna.  "Schat? Weet je zeker dat je je goed voelt? Je hebt net een miskra....."   "JEROEN KAPPEN, OKE?! Het is nogal altijd mij leven en mij lijf!" Roept Patricia kwaad. Jeroen loopt naar haar toe.  "Schat? I..Ik en Joyce maken ons zorgen om jou. Je drinkt de laatste tijd best veel." Jeroen kijkt haar aangeslagen aan. Patricia weet dat ze het goed bedoelen, maar ze wil hun hulp niet. " Je hoeft je geen zorgen te maken, het gaat goed." Patricia loopt vooruit.  "Je hebt je best gedaan, Jeroen." Antwoord Joyce.  "I..Ik moet haar achterna. Bedankt, Joyce."  Zegt hij.  "Geen dank." Antwoord Joyce. Jeroen rent het ziekenhuis uit, achter Patricia aan. Patricia zit al  in de auto. Jeroen stapt in. Het is een tijdje stil. "Ga je nog rijden?" Vraagt Patricia.  "Schat? Wil jij nog wel door met die IVF behandeling?"  Vraagt Jeroen opeens. Patricia zwijgt.  "Patries?" Jeroen probeert contact met haar te krijgen. "Het enigste wat ik nu wil, is naar huis." Is dan haar antwoord. Jeroen zucht en start de auto.

Fabian wil naar binnen, maar bedenkt zich dan en blijft staan.  Appie en Nienke laten elkaar los. "Sorry. D..dat was niet de bedoeling." Verontschuldigt Nienke zich.  "H-het is niet erg." Antwoord Appie. Ze lachen ongemakkelijk naar elkaar.  "Ik moet maar weer eens gaan." Op het moment dat Appie opstaat, loopt Fabian de tuin uit. Nienke gaat door haar haren. Heeft ze nou net met Appie gezoend? En waarom?! Ze besluit om maar naar bed te gaan.

De volgende morgen word Jeroen wakker. Patricia ligt maar haar rug naar hem toe. Ze huilt.  "Schat? Ben jij al wakker?" Vraagt Jeroen. Ze knikt.  Ze voelt dat Jeroen opstaat. Dan, raapt ze al haar moed bijeen. "Jeroen? W-we moeten praten." Patricia gaat rechtop in bed zitten. Jeroen komt naast haar zitten. En vertelt ze hem dat ze, na de abortus , spijt heeft. En ze sindsdien meer van Robbie is gaan houden en naar hem verlangt. Maar , dat ze Jeroen niet wil verlaten.  "Liefje? I-ik...."   "Het ligt aan mij, hè? Sinds we weten dat ik jou niet een kind kan geven, heb je spijt dat je het kind van Robbie hebt laten weg halen. En omdat Robbie jou wel een kind kan geven, ben je meer van hem gaan houden, toch?!"  Patricia zwijgt.  "TOCH?!" Roept Jeroen hysterisch.  " Jeroen, ik.."   "weet je? ik hoef jou vandaag even niet te zien!" Jeroen loopt boos de trap af en dan hoort Patricia dat de voordeur heel hard dichtklapt. Ze begint te huilen en gaat weer liggen. Wat heeft ze gedaan?

Het is middag, Patricia heeft zich ziek gemeld op haar werk. Dan gaat de bel. Ze staat op en loopt naar de voordeur.  "Joyce? Moet jij niet op kantoor zijn?"  "Ik maak me zorgen om mij hartsvriendin." Joyce geeft haar een knuffel. Dan lopen ze naar binnen.  "Peet? Wat is er toch allemaal aan de hand?"  En bij die vraag breekt Patricia. Joyce pakt haar eens stevig vast.

Fabian is sinds gisterenavond al muisstil. "Faab? Wat is er?" Vraagt Amber. Fabian kijkt Amber met grote ogen aan. Moet hij het haar vertellen wat hij gisteren heeft gezien?  "Gisterenavond, ik zag heb Nienke en Appie zoenen." Vertelt hij dan. "Wat?! Dat meen je niet?!" Amber gaat naast hem zitten. "Helaas wel." Antwoord Fabian.  "Faab? Ben jij nog verliefd op haar?" Vraagt Amber dan.

Het is avond. Nienke kijkt tv, als de deurbel gaat. Ze loopt naar de voordeur en als ze opendoet, staat Fabian voor haar neus.  "Fabian? Wat doe jij hier?"  Vraagt ze verbaasd.  "Kunnen wij eens praten?" Vraagt hij serieus.  "Ja...kom maar binnen."  Fabian loopt gelijk door naar de woonkamer. Nienke loopt hem achterna.  "Ik heb jullie gisteren zien zoenen." Zegt Fabian opeens.  "Loop jij mij te bespieden?!" Roept Nienke boos.  "Nee. Ik..laat maar? Maar, vind je Appie leuk?"   "vind jij Amber leuk?" Vraagt Nienke.   "Ik weet het niet. Maar vind jij Appie leuk?"  "Nee." Antwoord Nienke.  "Waarom zoende je hem gisteren dan?"  Vraagt Fabian.  "Dat was een vergissing." Antwoord Nienke.  "Hoezo, een vergissing?"   "Omdat ik jou nog altijd leuk vind." Biecht Nienke dan na lange tijd op. Fabian zwijgt.  "Maarja , het is niet wederzijds, blijkbaar. Want anders had je nu geen relatie met Amber."  "Ik vind Amber niet leuk. Dat is ook een grote vergissing."  Antwoord Fabian dan.  "Pff. maak dat de kat wijs, Fabian!" Antwoord Nienke boos.  "Nee, Nienke. Echt. Ik ben niet verliefd op Amber."   "Maar waarom..."  "Nienke, Ik ben ook nog steeds verliefd op jou." Antwoord Fabian dan. Ze kijken elkaar aan en zoenen elkaar intens.

Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu