Hoofdstuk 72

191 1 7
                                    

'Wat?! h-hoelang..'   Patrick is sprakeloos. Patricia staat te trillen op haar benen en lijkt te gaan in storten. Patrick kan haar nog maar net opvangen en laat haar op een zachte rode stoel zitten. Patricia ondersteunt haar hoofd,door haar elleboog op de armleuning te laten rusten en haar kin op haar hand te leggen. Patrick is voor haar gehurkt,heeft zijn hand op haar knie en kijkt haar lief aan.  'Sinds,sinds wanneer weet je dit?' Vraagt hij voorzichtig.  'Vandaag.Heb net de test gedaan.' Patricia trilt nog steeds. Hij staat recht om een glas water voor haar te pakken.  'Dankje.' Patricia neemt een slok en zet het neer op het salontafeltje. Patrick is naast haar komen zitten en is nog steeds sprakeloos en compleet in de war. 'Wat moeten we nu?' Vraagt Patricia.  'I-ik weet het eerlijk gezegd niet,liefje.' Patrick wrijft lief over haar been.  Patricia zucht. Ze had dit,na hun gesprek met de dokter,samen met Jeroen,helemaal niet zien aankomen. En ze hoopte nog dat ze weer niet die fout zou maken,zoals voorheen met Robbie. Toen ze met Jeroen aan kinderen wilde beginnen,raakte ze zwanger van Robbie,maar heeft het kind toen laten weghalen. En ze heeft verder geen gevoelens meer voor Robbie gehad. Alleen,deze keer,deze keer voelt het anders. Nu heeft ze wel gevoelens..  'Pat,i-ik kan en wil dit kind niet kwijt.'  Zegt Patricia. 'Ik ook niet,maar Jeroen...jullie,jullie wilde toch weer een kind via IVF?'  Patricia knikt. 'Ja,maar...Patrick,ik ben van je gaan houden.' Antwoordt ze. Haar stem klinkt oprecht. De sfeer wordt plots serieus, Patrick legt zijn hand op haar wang en dan zoenen ze elkaar.  'Maar? w-wat doen we nu?' Patricia kijkt hem aan,dan praten ze nog uren met elkaar. Ondertussen heeft Jeroen haar al meerdere keren gebeld en een app gestuurd. Patricia is met Patrick mee naar huis gegaan om tot rust te komen en alles even op een rijtje te zetten. Ze durft nog niet op Jeroen zijn appjes te antwoorden,dat doet ze morgen wel. Nu is ze daar nog te overstuur voor. 

Nienke en Appie slapen nog een aantal nachten in Nederland voordat ze over 4 dagen echt naar Dubai emigreren. Nienke en Appie liggen net in bed.  'Nou,over vier dagen vertrekken we gewoon.' Appie heeft Nienke in zijn armen genomen. Nienke geeft hem een kus en gaat wat dichter tegen hem aan liggen.  'Ik ben zo blij dat oma het ook accepteert.' Zegt ze zacht.  'Ze ziet je graag gelukkig,schat.' Nienke tilt haar hoofd omhoog en geeft hem een zoen. Nienke had nooit verwacht dat ze zo gelukkig kon zijn met Appie. Ze had altijd gedacht dat Amber de enige voor hem was en altijd voor haar zou gaan. Maar blijkbaar had ze dat goed mis,Appie houdt van haar. Ze praten nog wat na en dan vallen ze in slaap . 

De volgende dag,Jeroen is verontrustend wakker geworden,Patricia heeft vannacht blijkbaar niet thuis geslapen. Hij pakt zijn mobiel en belt nu met Joyce. 'Nee,ze is hier niet. Jeroen,hebben jullie ruzie?' Vraagt Joyce nu verontrustend.  'Nee,nee.maar bedankt.' Jeroen hangt meteen op. Hij kan nog maar een iemand bedenken waar Patricia eventueel kan zijn. Hij belt naar Patrick. Maar weer wordt hij teleurgesteld.  'Nee,ze is niet hier.' Patrick draait zich om,met zijn mobiel nog aan zijn oor en kijkt naar Patricia die nog slaapt.  'Oke.bedankt.' Jeroen hangt op. Waar kan ze dan toch zitten?  Ow,misschien zit ze wel gewoon op haar werk en komt ze vanmiddag gewoon weer naar huis. Jeroen gaat met een gerust hart eten en vertrekt ook nietsvermoedend naar zijn werk. 

Patrick is weer naast Patricia gaan liggen en heeft zijn hand op haar buik gelegd. Hij streelt erover,en langzaam ontwaakt Patricia uit haar diepe slaap.  'Hey,schat.'  Patricia rekt zich uit en slaat haar armen om zijn nek heen om hem dan een zoen te kunnen geven.  'Goeiemorgen,schat.'  Zegt ze dan.  'Heb je goed geslapen?'  Patricia knikt,gaat rechtzitten en beseft zich dan weer dat ze Jeroen het grote nieuws moet gaan melden. 'Je ziet er tegen op,hé?' Merkt Patrick meteen aan haar. Ze knikt.  'Ook omdat,ik hem eerder al heb bedrogen met Robbie,mij andere ex. En dus ook zwanger van een ander was. En toen...toen ,na mijn abortus,kregen we te horen dat Jeroen mij geen kinderen kon schenken. En we kozen voor IVF. Heb ik geen moment spijt van,want Lotte is het beste wat mij ooit is overkomen,maar...'  'Nu voelt het anders,meer compleet,' Vult Patrick voor haar in. Patricia knikt.  'Dit voelt verkeerd goed,omdat ik ook op natuurlijke wijze zwanger kan worden. En gek genoeg voelt dat zoveel beter. Klinkt dat egoistisch?'   Patrick schudt zijn hoofd. 'Het is menselijk dat je dat denkt. Alle vrouwen vinden het natuurlijk zwanger worden heel belangrijk in het leven. Daar is niks geks of egoistisch aan.' Antwoordt Patrick geruststellend. Maar Patrick heeft allang concludeert dat Patricia misschien alleen maar gelukkig met hem is,omdat zij wel natuurlijk zwanger kan worden,maar dat door Jeroen niet lukt. En Patrick wel goed zaad heeft,hij haar wel gelukkig kan maken,omdat zij dankzij hem wel op een natuurlijke wijze zwanger kan worden.Maar dat is bijzaak, want hij is ook van Patricia gaan houden. En ze verwachten samen een kind. 'Patries? kan het misschien niet zijn,da..dat je nu zo verliefd op mij bent,omdat ik wel jou dat kind kan schenken, en je misschien wel meer van dit kind gaat houden dan van Lotte die via IVF is geboren.' Vraagt hij voorzichtig. Patricia schrikt,is hij haar nu gewoon aan het analyseren?  Even is ze stil en denkt ze. Zou hij gelijk hebben? Daar heeft ze nog niet eens bewust bij stilgestaan. Zou het dan waar zijn? Dat ze alleen met Patrick gelukkig en verliefd op hem is,omdat hij haar juist wel op natuurlijke wijze zwanger kan maken en Jeroen niet? Heeft die IVF dan toch meer kapot gemaakt dan haar lief was? 

Het is middag,Jeroen is net thuis en staat op het punt om Patricia te bellen,als de bel gaat. Jeroen sprint naar de deur.  Het is Appie.  'Hey,jij bent het maar.' Zegt ie teleurgesteld. 'Nou en bedankt,hé?' Lacht Appie naar hem,als hij binnen stapt en de deur achter hem doet. Jeroen is naar de kamer gelopen en Appie ook.  'Wat is er? verwachtte je iemand anders leukers?' Vraagt hij.  'Patricia. Ze was gisteren toen ik terug kwam van werk ,opeens weg. En is vannacht niet terug gekomen,' vertelt Jeroen sip.  'Ow,waar kan ze dan naar toe zijn?' Jeroen haalt zijn schouders op.  'Hey,ze komt nog wel. Misschien had ze ergens even de tijd voor nodig. Jullie hadden gisteren toch dat gesprek met de dokter?' Jeroen knikt.  'Nou,misschien had ze even de tijd nodig om het gesprek te verwerken door een lange wandeling te maken en heeft ze een hotel genomen omdat ze niet aan de tijd had gedacht,' Probeert Appie hem geruststellen.  'Je hebt misschien wel gewoon gelijk. Wat kom jij doen?'  Appie weet dan weer waar voor hij is gekomen.  'Ik kwam je vertellen dat Nienke en ik naar Dubai gaan emigreren.'  

Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu