Hoofdstuk 31:"Nienke,Patricia, Joyce."

212 2 2
                                    

De volgende ochtend heeft Jeroen voor het ontbijt gezorgd. Patricia komt naar buiten en ziet dat de tafel is gedekt. "Goeiemorgen, tijger!" Zegt ze dan en zoent hem. "Ik was goed vannacht, he?" Jeroen kijkt trots. "Heel goed!" Antwoord Patricia lachend. Ze gaan aan tafel zitten en beginnen met eten. "Je hebt wel voor een romantische ontbijt gezorgd, schat." Zegt Patricia. "Speciaal voor jou, omdat jij mij zo gelukkig maakt." Antwoord Jeroen. "Jij maakt mij ook gelukkig, liefje." Zegt Patricia. Jeroen buigt zich over de tafel en geeft Patricia een zoen. "Zullen we vandaag op het strand gaan liggen?" Vraagt Jeroen. "Goed idee." Zegt Patricia. Even later hebben ze hun spullen gepakt en lopen naar het strand. Patricia gaat op haar handdoek liggen en word door Jeroen ingesmeerd.

Nienke kijkt tv en Jimmy is boodschappen doen. Nienke maakt zich zorgen. Want waar blijft hij? Dan word er aangebeld. Nienke loopt naar de voordeur en dan staat Jimmy daar met twee agenten. "Jimmy?! Wat is dit?" Vraagt Nienke verbaasd. "Meneer is stomdronken. We troffen hem op straat aan." zegt een mannelijke agent. Jimmy loopt naar binnen. Nienke zucht. "Bedankt, mannen." Nienke gooit de deur dicht. "Jimmy? Waar zijn de boodschappen?" Vraagt Nienke. "Ik heb boodschappen gehaald." Zegt Jimmy dronken. "Ja, bier." Zucht Nienke. "Bemoei je er gewoon niet mee,oke?!" Zegt Jimmy vijandig en gaat zitten.  "Jimmy? Je bent verslaafd."  En dan gaat bij Jimmy het licht uit.......

Joyce geeft Rosemarie een nieuwe luier. "Schat? Waar ben je?" Het is Mick die haar roept. "Ik ben boven!" Roept Joyce. Ze hoort Mick naar boven komen. "Schat? Heb jij nog iets gehoord van Nienke?" Vraagt Mick.
"Nee. Hoezo? Joyce. Ze kleed Rosemarie aan. "Ik probeerde haar net te bellen , om te vragen of ze vanavond mee wil eten. Maar ik krijg haar niet te pakken. Ik maak me zorgen." Zegt Mick. "Hm..ik bel haar wel." Joyce pakt haar mobiel en belt naar Nienke. "M..met Nienke." "Hey, Nien! Ik heb een vraag: wil jij vanavond bij Mick en mij komen eten?" Vraagt Joyce. "Euh...ja. ik kom er aan." Nienke hangt op. "Ze komt er zo aan." Zegt Joyce. "Fijn." Antwoord Mick. Even later is Nienke er. "Hey, meid. Hoe is het?" Vraagt Joyce , als ze Nienke binnen laat. "Goed." Maar bij het uit doen van haar jas, vergaat ze van de pijn. Mick en Joyce zien dat. "Zeg? Gaat het wel?" Vraagt Mick bezorgd en pakt haar jas aan. "Ben van de trap gevallen." Liegt Nienke. Mick en Joyce kijken elkaar aan. Ze hebben er geen goed gevoel bij. Nienke gaat op de bank zitten. "Wil je wat wijn?" Vraagt Mick.  "Nee. Doe maar cola." Nienke gaat met een pijnlijk gezicht rechtzitten. Joyce kijkt haar bezorgd aan.  "Waar is Jimmy?" Vraagt Mick. "Op zijn werk. Hij moest overwerken."  Liegt Nienke.  "Oke." Mick roert in de pannen. "Wat eten we?" Vraagt Nienke.  "Pasta." Antwoord Joyce.  "Lekker." Dan word Nienke gebeld. Ze pakt haar mobiel en als ze ziet dat Jimmy belt, hangt ze op. Gelijk krijgt ze een appje:"Waar ben je? Ik...ik wil met je praten. X Jimmy."   Nienke zucht. "Wat is er?" Joyce wrijft over haar rug, maar Nienke trekt haar rug pijnlijk terug. "Niks. Er is niks."  Liegt ze weer. "Oke, maar weet dat je ons alles kan vertellen."  Zegt Joyce. "Dat weet ik." Glimlacht Nienke. "Het eten is klaar." Zegt Mick. Nienke en Joyce lopen naar de tafel en gaan zitten. Als ze zitten te eten , krijgt Nienke weer een appje van Jimmy. Ze leest het en zucht. "Is er iets?" Vraagt Mick. "Euh, het is Jimmy. Hij is pas morgenvroeg weer thuis." Liegt Nienke.
"Wil je vanavond hier blijven?" Vraagt Joyce lief. "Nee. Ik ga zo weer naar huis."  Zegt Nienke. "Ook goed, meis." Dan horen ze Rosemarie huilen in de baby-foon.  "Ik ga wel." Nienke staat op en loopt naar boven. Maar dan horen ze haar van de trap vallen. "NIENKE?!" Joyce en Mick rennen naar haar toe. Nienke ligt onderaan de trap. "Ga jij naar Rosemarie, dan help ik Nienke overeind." Joyce loopt naar boven en Mick helpt Nienke overeind. Ze lopen naar de woonkamer. "Gaat het?" Vraagt Mick.  "N..nee." Nienke vergaat van de pijn, als ze gaat zitten. Mick ziet opeens een blauw plek onder haar T-shirt vandaan komen. "Mag ik eens onder je T-shirt kijken?" Mick trekt haar T-shirt omhoog en ziet dan dat er een grote blauwe plek op haar zij zit en overal ziet ze bont en blauw.  "Nien? H..hoe kom jij aan die blauw plekken?" Vraagt Mick. Nienke trekt snel haar shirt weer naar beneden.  "Ik ga naar huis." Nienke staat op en loopt de deur uit naar haar auto.  "Waar is ze?" Vraagt Joyce als ze weer beneden is. "Z..Joyce.... ze heeft overal blauwe plekken." Mick kijkt haar ernstig aan.

Patricia en Jeroen wandelen weer over het strand.  "Patries?"  "Ja,schat?" Patricia kijkt hem even aan.  "Weet je echt zeker dat je een gezin met mij wil beginnen?" Vraagt Jeroen.  "Natuurlijk, gekkie! Wat dacht jij dan?!" Patricia kijkt hem gemeend aan.  "Ik was even bang dat je ons te jong vond. Ik bedoel, we zijn pas 23 en 24." Legt Jeroen uit.  "Lieverd, ik wil niks liever! Jij bent de enige voor mij."  Ze kijken elkaar recht in de ogen aan en geven elkaar een lange zoen en wandelen verder. Dan wandelen ze terug naar hun vakantiehuisje en genieten nog na op hun terras met een biertje en een wijntje.  "Ik wil hier eigenlijk nooit meer weg." Zegt Patricia genietend. "Ik ook niet, maarja." Zucht ook Jeroen. "Jeroen? Stel....nee, laat maar."  "Nee, zeg maar?" Vraagt Jeroen.  "Stel, het..het lukt niet. Of een van ons is ontvruchtbaar. Wat dan?" Vraagt Patricia wat onzeker.  "Hey! laten we gewoon afwachten, oke? Ik heb er alle vertrouwen in, namelijk."  Patricia trekt hem mee de slaapkamer in en daar vrijen ze tot diep in de nacht.

Anubis en de terugkeer van Sibuna. (VERVOLG)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu