10. Even More Lies

285 7 0
                                    

Emily's POV:

Ik kom aan op werk en loop meteen naar mijn kantoor. Rond twaalf uur wordt er geklopt op de deur. 'Kom binnen.' zeg ik en de deur gaat open. 'Gaan we met pauze?' vraagt Grace en ik knik meteen. Ik sta op en pak mijn telefoon en jas. 'Ik ga even zeggen dat ik met pauze ga, anders hebben we dat weer.' zeg ik klagend en ze lacht even. 'Ik wacht beneden.' zegt Grace vrolijk en ik knik. Ik loop met haar de gang op en loop richting Aiden's kantoor. De deur is dicht, dus klop ik op de deur. Na een paar keer kloppen heeft hij nog steeds niet opengedaan. Ik zucht diep en klop nog één keer. Ja, jammer dan!

Ik open de deur en zie de man die eerder al tegen me aanliep tegenover Aiden zitten. 'Jij weer.' zegt de man geïrriteerd en ik rol met mijn ogen. 'Mevrouw Lewis.' zegt Aiden streng en ik kijk hem aan. Zijn ogen zijn groot, maar toch nog lieflijk. 'Ik ga met pauze, samen met Grace.' zeg ik zacht en hij lacht even. 'Nee, je wacht maar even.' zegt hij bot en ik kijk hem schuin aan. 'Pardon?' vraag ik en hij kijkt me opnieuw streng aan. 'Maar aangezien alles is geregeld, zie ik u volgende week maandag weer.' zegt de man en hij loopt langs me, naar buiten.

'Hoezo mag ik geen pauze houden?' vraag ik snel en hij lacht even. 'We moeten nog praten.' zegt hij zacht en ik kijk hem vragend aan. 'Ga zitten.' zegt hij beleefd en ik loop ongemakkelijk naar de stoel voor hem. 'Over gisteren en maandag, dat hoorde niet te gebeuren.' zegt hij nadenkend en ik knik. 'Klopt.' 'Maar toch is het gebeurd, zullen we het gewoon achter ons laten?' vraagt hij en ik knik opnieuw. 'Oké, goed om te weten.' zegt hij zuchtend en ik kijk naar mijn telefoon. Waarom is het zo awkward? Vroeger konden we zo goed met elkaar praten... 'Mag ik dan nu pauze gaan houden?' vraag ik en hij glimlacht even. 'Ga, maar kom daarna even naar mijn kantoor.' zegt hij glimlachend en ik knik. Ik sta op en loop snel naar beneden. 'Dat duurde lang.' zegt Grace grappend en ik trek haar mee, naar het restaurantje.

Terwijl we wachten op ons eten kijk ik voor me uit. Mijn gedachte zijn niet echt bij mezelf. Meer bij hoe Aiden dat zei. Hij voelde dus niets? Misschien voelde ik ook niets en was het gewoon een verbeelding. Ik kan Leroy dit sowieso niet aandoen, hij verdiend tien keer beter. Ook al zegt hij gemene dingen tegen me, hij houdt van me. Hij zegt die dingen omdat hij boos is. Ik heb hem ergere dingen genoemd, ik kan dit aan. Maar waarom moet ik dan toch steeds denken aan de kus van maandag, of aan gisteren toen hij zo dichtbij kwam? Ik hoor er niet aan te denken, alleen het lukt gewoon niet. De warmte die ik nu voel wordt vervangen door schuldgevoel. Ik moet het hem vertellen, anders wordt het allemaal erger.

'Lukt het joh?' vraagt Grace plagend en ik schrik van haar. Ik was zo diep in mijn gedachten dat ik was vergeten dat ze tegenover me zat. 'Sorry, wat zei je?' vraag ik en ze begint te lachen. 'Ik zei niets, maar waar denk je aan joh?' vraagt ze lachend en ik zucht diep. 'Werk.' lieg ik en ze kijkt me schuin aan. 'Ik wist niet dat Aiden zo veel afspraken zou hebben.' ga ik verder en ze haalt haar schouders op. 'Welkom bij het leven.' zegt ze grappend en we beginnen beide te lachen. We praten over Maggie, aangezien Grace zo dol op haar was. 'Ze is binnenkort jarig, ik denk dat ik je wel mee kan nemen.' zeg ik zacht en ze begint te glimlachen. 'Lijkt me geweldig!' zegt ze opgewonden en ik knik. We eten onze lunch, dat een paar minuten later wordt geserveerd.

Wanneer de liftdeuren opengaan stap ik de lift uit. 'Mevrouw Lewis, kantoor.' zegt Aiden strikt en ik kijk hem vragend aan. Waarom zo streng? 'Ja?' vraag ik wanneer ik zijn kantoor binnenloop. 'Ik heb je hulp nodig.' zegt hij zacht en ik ga tegenover hem zitten. 'Met wat?' vraag ik langzaam en hij lacht even. 'Rustig aan, het is niets ergs.' zegt hij plagend en ik zucht. 'Ik weet niet wat ik aan moet doen naar de bruiloft..' zegt hij beschaamd en ik kijk hem vragend aan. Daarvoor roept hij me naar zijn kantoor? 'Je moet gewoon matchen met Selena.' zeg ik snel en hij kijkt me vragend aan.

Aiden's POV:

'Wat doet ze aan?' vraagt ze en ik haal mijn schouders op. 'Misschien moet je dat eerst gaan vragen dan.' zegt ze lachend en ik lach automatisch mee. Ik heb ook geen idee wat Selena aan gaat doen, ik ga het haar meteen vragen. 'Dus ik moet met haar matchen?' vraag ik voor de duidelijkheid en ze knikt. 'Ga jij ook met Leroy matchen?' vraag ik ongemakkelijk en ze kijkt weg. Zeg nee.. Zeg nee.. 'We hebben het er nog niet over gehad.' zegt ze zacht en ik knik. 'Wat ga je nu doen?' vraag ik aan haar en ze kijkt me vragend aan. 'Verder met werken.' zegt ze speels en ik lach even. 'Ben je nog niet klaar?' vraag ik en ze schudt haar hoofd. 'Moet nog een paar papieren verwerken, maar ben bijna klaar.' 'Daarna mag je gaan.' zeg ik snel en ze glimlacht naar me. 'Is goed.' zegt ze en ze loopt naar haar kantoor.

Not Like Most Love Stories (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu