Kapitel tjugoåtta

77 11 0
                                    

Sam är tillbaka i butiken. Han står framför ett bord som är överfullt med stenar, små fat och skålar av keramik och en stor bok. Bredvid den stora boken ligger en mindre svart bok. En Skyddsänglar-bok.

På sidorna finns svartvita bilder och massa text. En del är på svenska, andra delar på engelska och vissa ser bara ut som krumelurer.

Han håller en sten på en liten silverkedja över en karta. Stenen skiner och snurrar på ett oregelbundet sätt men plötsligt slutar den snurra och stannar i luften.

"Fan, hon har inte lyckats aktivera den" svär Sam.

Han sätter sig ner och börjar bläddra i den svarta boken.

"Skyddsformler", "Läkekonst" och "Att teleportera sig" är några rubriker han bläddrar förbi.

"Med om jag söker efter oskyldiga i fara borde hon dyka upp" säger han nöjt för sig själv.

Han ställer sig upp igen. Håller stenen i handen och blundar. Hans läppar formulerar ord men han säger dem tyst.

Sedan släpper han stenen och den stannar i luften under hans hand. Den lyser upp och denna gång snurrar den inte runt över kartan. Nu dyker den rakt ner på en plats på kartan. Den förbli stående.

Sam böjer sig ner och tittar. Stenen står rakt upp mitt i ett grönområde några mil från Stockholm. En större väg går några hundra meter därifrån.

"YES" säger han och smäller igen den svarta boken. .


SkyddsänglarDonde viven las historias. Descúbrelo ahora