Adam har undvikit kontoret, Magnus och chefen så mycket som möjligt de senaste dagarna. Han har inte lyckats få fram varför Magnus träffade miljonären men han har fått reda på att Kristina fortfarande befinner sig i Sverige. Hon har inte varit i sitt hem på flera veckor men hon har enligt Vägverket fastnat i en fartkamera på väg in mot Stockholm för några dagar sedan.
Han hittade brevet med boten när han rotade i hennes brevlåda.
Han är ingen som skvallrar på folk men Adam känner att han måste berätta för chefen vad han såg Magnus göra nu.
När han kommer in på kontoret sitter Magnus redan på chefens kontor och de vinkar in honom.
"Vart har du varit?" frågar Magnus.
Adam tittar menande på chefen men han verkar också vilja ha ett svar.
"Jag har letat efter Kristina och försökt tona ner galan" svarar han korthugget.
Chefen viftar med armarna.
"Nej nej, har du inte kollat din mail? Det är ändrade planer. Vi börjar misstänka att Kristina gjort något extremt dumt och behöver ha så många änglar på plats som möjligt. Så vi kan fråga ut dem om någon vet vart hon befinner sig" säger han glatt."Så det var därför du pratat med miljonären?" frågar Adam och stirrar på Magnus.
Magnus ger Adam en blick han har svårt att tolka.
"Precis."
Chefen som inte märker av den konstiga stämningen i rummet maler på.
"Vi har lyckats få honom att tona ner pressen runt galan. Det blir de som råkat ut för något eller nominerat någon. Miljonären, några vänner till honom och så alla nominerade. Inga tidningar eller tv. Vi... Magnus lyckades få dem att inse att hela vardagshjältegrejen är att man gör goda saker utan egen vinning. Lite som Skyddsänglarnas mål. De får galan och en symbolisk summa för gärningen."
Adam nickar.
"Det låter ju toppen!" säger Adam.
När Magnus och Adam går ut från kontoret så tar Adam tag i Magnus arm.
"Vad är det ni tror Kristina gjort?"
Magnus drar snabbt bort sin arm och stirrar argt på Adam.
"Vi misstänker att hon aktiverat en annan skyddsängel utan att meddela oss" svarar han, går in på sitt kontor och stänger dörren.
Adam går in på sitt kontor, sätter sig framför datorn och kollar sin mail. Mycket riktigt har chefen mailat om de ändrade planerna.
Han ser även mailet från sin gamla mentor som han aldrig svarade på.
Adam får en idé. Han öppnar lådan under skrivbordet och tar fram en bok, en svart påse och en liten digitalkamera. Sedan lämnar han kontoret igen.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Skyddsänglar
FantastikEn procent av jordens befolkning bär på en hemlighet. De drömmer om framtiden för att kunna rädda människor som svävar i fara. De är SKYDDSÄNGLAR. Människor som genom förhöjda sinnen och visioner om framtiden hjälper människor från att skada sig oc...