"Vi måste samla alla nu" ropar Anne från köket.
Sam drar på sig sina byxor och försöker vakna till. Han har sovit väldigt dåligt i natt, allt med Leah, de Fallna Änglarna, de Äldre som inte vill lyssna och den här förbannade galan. Han låg och snurrande full med tankar halva natten. Sista gången han tittade på klockan var hon kvart i fyra.
"Mmm, jag vet. Du har inte hört något mer om vad de vet va?"
"Nej, men jag antar att de kommer berätta det ikväll" säger Anne lugnt.
Sam förstår henne men kan inte låta bli att känna oro. Han ställer sig upp och börjar gå mot köket."Tänk om en Fallen Ängel skulle finnas bland oss och den skulle få reda på något om Leah. Jag vågar inte ens tänka på vad som skulle kunna ske" säger han.
Han går fram och lägger armarna om Anne bakifrån, kramar henne. Hon doftar blommor och citron och han kan inte låta bli att dra ett djupt andetag och bara njuta av stunden.
"Nej jag vet men, om Kristina nu verkligen brutit ihop och blivit galen, vilket vi inte vet. Hon kan bara ha lämnat sina krafter och stuckit eller hur? Hon kan väl inte bli en Fallen Ängel utan krafter. Eller?", hon pausar kort men Sam bara rycker frågandes på axlarna. "Hur som helst är det ingen idé att du tar ut all oro i förskott. Vi vet snart", säger Anne och vänder sig om i Sams grepp.
Hon tittar upp på honom och försöker snällt trycka ner en hårtofs som står rakt upp på hans huvud."Jag är orolig för Leah, jag har inte berättat om henne och vad jag tror om henne till någon annan förutom dig och Martin."
Sam släpper Anne och går till kylskåpet, börjar plocka fram frukost.
"Vi borde samla alla Skyddsänglar som nu är här, efter galan. Inga av de Äldre, prata med dem separat. Det är vi Skyddsänglar om några som kan skydda Leah. Hon får inte falla i fel händer. Om nu profetian är sann så måste vi se till att hon hamnar hos de goda, till alla pris" säger Sam.
Anne nickar, vet att han har rätt. De Äldre har inte den kraften eller makten de hade förr. De vill bara inte inse det själva. De kan ha blivit infiltrerade av Fallna Änglar.
"Ja ok men vi försöker få till det då, ett extramöte som du säger, fredag vid midnatt i stugan. Bara Skyddsänglar" säger Anne.
Anne ställer fram stekpannan och pussar honom på munnen.
"Jag börjar skicka tankemeddelanden idag" fortsätter hon och ler.
CITEȘTI
Skyddsänglar
FantezieEn procent av jordens befolkning bär på en hemlighet. De drömmer om framtiden för att kunna rädda människor som svävar i fara. De är SKYDDSÄNGLAR. Människor som genom förhöjda sinnen och visioner om framtiden hjälper människor från att skada sig oc...